|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Bryner: Det är riktigt trevligt nu med bild OCH text ska bli roligt och se slutet eller är det bara början:)) Lycka till |
|
|
Grand Finale! Det slutade med att Jag fick mig tillskickat ett servicemeddelande där - om man läser det finstilta - jobbet görs av BMW på förlängd garanti!! Så jag fegade alltså ur, åkte till BMW solna och fick den (idag lagad för 850 spänn - Delen köpte de tillbaka den räknades av. Det finns förmodligen en hel del garantijobb som kunden/ägaren kanske gör själv utan att kolla noga. Det lönade sig att kontakta BMWpower! Tack alla ni som hjälpte! |
|
|
Brynar: Fick du veta var motståndet satt som dom bytade? Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Motståndet satt bakom mittkonsollen nära torpedväggen. De kom åt den (Som jag uppfattade det) genom att montera bort handskfacket och luftkanalen genom att montera bort ac-displayen. För dem tog jobbet ca 30 minuter. Det verkade som de bytt på fler än min - därav snabbheten. Det gamla motståndet såg annorlunda ut och verkar vara ersatt av en betydligt robustare konstruktion. En till konstighet avslöjades: BMW-solna sög ut en liter motorolja som En annan BMW verkstad lyckades fylla på en liter för mycket i motorn... Om det uppståt skador på efter nästan 1000 mils körning? Ingen aning. Och jag som trodde jag inte kunde läsa av oljestickan. .... |
|
|
Brynar: Även min bil har fått för mycket motorolja påfyllt av bmw. Det var dock så att ja kolla under huven på bilen när jag hämta den och konstatera fort att oljenivån var för hög. Blev ganska upprörd och fick därmed rabbat. Tycker att de äör sånt som inte ska hända. Om de hade varit någon annan som sällan lyfter på huven förutom när de ska fylla på spolarvätska så hade ju de kört med bilen till nästa servicetillfälle med ett övertryck samt skador som följd. Ac-displayen ska inte behöva tas bort enligt beskrivningen jag har. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Det kanske inte behövdes plocka displayen... har bara en klen minnesbild... Det där om oljan var ju otroligt konstigt. Fick en plötsligt ångest över att oljan skadat motorn så jag ringde BMW verkstaden som servade bilen sist. De sade att om bilen skulle tagit skada borde det ha märkts genom olika symptom, varningslampor, läckage från packboxar etc. Katalysatorn kan enligt BMW inte heller ha skadats. kort sagt skulle jag simma lugnt. Peppar peppar... |
|
|
Enligt bmw själva så förbränner motorn överflödig olja. Undra hur katalsatorn mår av det. ? Jag hörde när jag startade bilen på tomgång att den lät annorlunda med för mycket olja i tråget. De lät lixom ansträngt från oljepumpen. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.