AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

6- och 8-Serien
9.708

850 Alpina B12 5.0

Sida 3 av 5
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Ser riktigt rimligt ut, trodde det skulle vara betydligt mycket värre av vissa kommentarer att dömma. Endel finishjobb finns om man vill ha den i just-ur-fabriken-skick. Fälgarna är värda en ordentlig renovering. Och en Alpina utan Alpinastipesen ser lite naken ut i mina ögon, men det är upp till var och en som har en.
Miltalen säger jag inget om, det är fortfarande en gåta för mig hur någon kan bedömma miltalet såpass utifrån en handfull digitalbilder, speciellt på en 12 år gammal bil. Inte bara milen sliter.

Ser ut som dom har gjort en bra affär där.

Sex på alla fyra, roligast så!
li
1.959
liste
535i -89
Hangaround - titta på mängden rost och diverse blästringar som finns runt om hela bilen. En bil som är svensksåld, har en ägare och har gått under 8.000 mil ser INTE ut så. Älvsjödalens Bil är - om inte annat känns övertygande - inte direkt landets största BMW-handlare, om man säger så. Framförallt sålde dom inte särskilt många fabriksnya E31 Alpina B12 i Sverige 1992.
Visa användare
1.626
Hangaround
Audi V8 quattro -90
Med tanke på BMW's förmåga att rosta, så :)
Ett stenskott eller en yttepytteliten lackskada hinner sprida sig mycket på 10 år, om inte något är gjort åt den. Att det finns rost i tex nedre kanten av skärmkanten är inte omöjligt, med tanke på tiden. Rosten är ju inte direkt milberoende, även om den faktorn också har inverkan.
Stenskott beror även det mycket på hur bilen körs, men även sträckan. Jag fick fronten omlackad i våras, och den ser redan ut som ett världskrig i mina ögon. Ett extraljus gick redan efter tre dagar, vid en omkörning. Konstigt nog verkar dom bara pricka dom ytorna som är fina :)

Så jag skulle invänta en kontroll av mätarställningen. Ägde jag bilen skulle jag ställa mig något skeptisk till ställningen tills den är verifierad, men inte bergsäkert gå in för att den är orimlig.

Mycket möjligt. Aldrig handlat där, så jag tänker inte bedömma firman. Min bil står det Lecab på, den har aldrig sålts där.

Sex på alla fyra, roligast så!
li
1.959
liste
535i -89
Jag vill bara göra fullständigt klart att jag själv skulle ha köpt bilen om någon erbjudit mig den för dom pengarna - tveklöst. Det är bara det att jag inte alls delar uppfattningen "perfekt skick".
stefannorr
Var kom bilderna ifrån? är de han själv som fotat eller förre ägaren,har inte sett att han länkat bilderna själv.
li
1.959
liste
535i -89
Angående rosten så har min bil gått tre gånger så mycket och upplevt MINST en vinter mer än denna B12, men har inte i närheten av lika mycket rost. Visst, ägaren kan ha kört bakom en saltbil vintrarna igenom, men gör man verkligen det om man köpte bilen ny? Okej om det hade varit en VW Passat, men en ny Alpina köper man delvis för att man förstår att uppskatta en unik vagn - och betalar därefter.
li
1.959
liste
535i -89
Stefan - han länkar till bilderna i inlägget han skrev 21.05 ikväll.
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Gratulerar till köpet. Stod den utanför sheraton (Göteborg ) i måndags kväll vid 20.30 tiden?

Jag tyckte iaf att den såg väldigt fin ut även om jag inte synade den så noga.

Jag måste säga att det verkar vara en kanonbra affär du har gjort!!!!
av
315
avn
635CSI -85
523i -96
Grattis till en fin bil! Ta det lugnt ute på vägarna. 18 år och en bil med 350 hk låter som en farlig kombination. Inte minst för soppakontot.

/Anders
farligt för körkortet också!!!

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Några 30 tummare har det aldrig vart tal om.
Bilen har gått 8000 mil och är Svensksåld.

Förstår inte riktigt varför du tjötar men jag antar att du har ett skäl...

Perfekt skick är den inte, men den är i bra skick för att vara en bruksbil som gått som en klocka sen 92.

Sliten och Rostig?
Vart ser du det?
Vad är det som är slitet och rostigt?

Ligger nånting e det Erik sa.. Men men..

.:Acer8m:.

SAAB 9-3 2.0T & BMW 850 Alpina B12 5.0
(Ang. rostig: Såg inte underredet/avgassystemet ganska rostigt ut?)

Hmm, en fråga till 8-serie kunniga: Om B12 5.0 tillverkades i ganska få exemplar (tyckte jag läste det tidigare), såldes det verkligen några i Sverige?

(B8:orna är ju alla importerade t.ex.)

Mvh
Marcus
Den bilen kan bli väldigt bra, bara nu motorn är servad o välskött enligt boken.

Bara att gratulera! är det mer jobb än du klarar av så hittar du lätt en köpare..

Länk
Gu
1.310
Gunneriusson
318dx touring -15

I3s -22

Fordson Gigantic -55?
Fruktansvärt snygg bil! Jag tycker inte den ser så rostig ut. Det som finns är inte svårt att åtgärda. En enkel rekond med motortvätt skulle helt klart göra susen. Jag väntar med spänning på ett den läggs in i galleriet med fina foton när den är nyrekondad.

Jag är helt klart djävligt avundsjuk, men inte missundsam!

Någon gång ska jag också ha en fin bil...

Hej hopp!
wa
2.348
wadel
E39 520i 1998
E38 728ia 1998
E36 316i 1993
Vad kostar packningar och andra motordelar till alpinas motorer ?
det är jy DYRT till M70 , men till alpina ? dyrare ?

kostar lätt 100 papp å renovera en sådan bil med nya plåtdelar , motor och lackering hos proffs.
100 papp att renovera?!

Hehe, näe, nu misstog du dig, det kostar 100 papp att köpa en sådan bil, inte reparera ;)

/M
Al
462
Alexandar
BMW M5-01
Nä du Darkligt..det kostar lätt 100 000 kr att renovera en nerkörd
8-serie.
LN
497
LNBT
S6Plus
Jag är avis!
Bara att gratulera oavsett skick. Det går ju, det är i alla fall en riktigt bra start på en lyckad affär.
Grattis!!

Sparar till en ALPINA B10 V8
Länk
V8 S kommer vara en kultbil=för dyrt :(
acer8m: Måste få gratulera till en fin udda alpina !!
Lycka till med det fortsatta ägandet och skit i vad alla andra tycker.......

Jag tycker att det verkar vara ett kap du gjort !!

Billy B-10
Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.