|
Sida 2 av 5
|
|
|---|---|
|
Jag Köpte bilen utav min Fars fd. Arbetskollega som skulle flytta till Indonesien ca 2 dagar efter vi träffades. Min Far hade redan köpte hans hus och hans andra bil, en VW Sharon lr Sharan. Kan förstå att många kan bli otåliga utav allt snack om bilen men inga bilder. Jag har inte tillgång till min Digitalkamera just nu så kan itne ta några. Vad gällande skylten med serienummer och sånt så får ni gärna säg VART den sitter eftersom jag inte har en aning! Jag har sagt det förut och jag säger det igen. Jag kan INGENTING om den här bilen. Det jag vet om den har jag redan skrivit. Angående bredden på bakdäcken är jag inte helt säker. men jag kan återkomma med måtten på dem redan ikväll. Det var min bror som kom med måtten på dem. Jag har inte mätt dem själv än men enlit mig så är det förjävla breda helt enkelt. Bilen i allmänhet är förbannat tyst i gång, såvida man inte drar på. Fartkänslan är låg, när jag ligger i 60 känns det som 30.. Men men. Jag har inte bråttom så... Gällande: "jo han blev väldigt tyst helt plötsligt....." så beror det på att jag inte sitter inne framför datorn hela dagarna. Idag var min första semesterdag så jag har haft fullt upp. Pesk, du får tro vad du vill.. Föreslår att du avvaktar med nästa kommentar tillls jag lagt upp bilderna. Liste.. Mkt smart. Du kan ropa hej när bilderna är uppe.. För övrigt så får ni gärna berätta vart plåten med serinummret sitter. Mvh .:Acer8m:. SAAB 9-3 2.0T & BMW 850 Alpina B12 5.0 |
|
|
Skylten bör likna denna Länk och sitta synlig från förarsätet. Titta på instrumentbrädan och på handskfacket efter skylten. /Anders |
|
|
"Synlig från förarsätet.." ppft! Den satt ju fan i taket! Satt på samma konsoll som kontrollerna för solluckan. nr 67 kan jag upplysa er om att jag äger. återkommer med bilder så fort jag kan. .:Acer8m:. SAAB 9-3 2.0T & BMW 850 Alpina B12 5.0 |
|
|
Förresten.. Måtten stämmde nog inte helt. Mätte precis. 36 cm breda och fälgen var 54 cm hög. Sen vad det blir i tum får ni räkna ut själva.. Nu ska jag lägga mig! Godnatt! .:Acer8m:. SAAB 9-3 2.0T & BMW 850 Alpina B12 5.0 |
|
|
Bara att gratulera, Acer8m! Vårda henne väl, så kan du sälja henne med REJÄL vinst när du tröttnat(om man nu kan tröttna på en sådan bil) :) Mvh, Kalle ==== Min bil: Länk |
|
|
Om centimeter delat med 2,54 fortfarande ger tum är fälgarna ungefär 21 tum höga och 14 tum breda. Alltså inget för en Skoda Felica :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Kan nog inte VÄNTA med nästa kommentar..... när du mäter fälgen, så är det metallen mitt i hjulet.... det svarta runt om är däcket....och om du läser på det, så står måttet på däcksidan.....t.ex 16-225/50... så om du nu vill lämna fälg storlek, så har du fått lite ledtrådar om vad och hur man mäter.... :-)) Peo |
|
| Haha....vill också ha såna hjul....hahahahahaha | |
|
Acer8m - om Du vill ha hjälp att fota pärlan finns det säker flera "Göteborgare" på detta forum som kan hjälpa till. Vi är många som väntar på fina digitalbilder på Ditt fynd! |
|
ant |
Acer8m: Kan du inte ta dig tid att svänga förbi Knutstorp nu i helgen? Att få se din bil i verkligheten vore väldigt kul! Samtidigt får du möjlighet att spana på andra bilar som väldigt många av oss här tycker har det lilla extra. ====== Min bil:Länk |
|
Kom till mig! Jag har både digital kamera o fin miljö vill du ha rekondtips på denna samlar bil så kom till mig.. 60 meter från feskekörka... www.aero.se |
|
|
Med tanke på att bilen fortfarande är oförsäkrad så kommer jag inte köra en meter. Bilen ska skriva i min fars namn så jag slipper premien på typ 30+.. Jag har nu fått tag på en Webcam så om ni vill kan jag slita ut laptopen å ta några bilder. Kvaliten på bilderna kommer ju va asdåliga, men ni för nöja er med det så länge! Bilderna kommer förmodligen upp ikväll nångång. Sen så får ni ju dömma själva om jag driver med er elller om jag verkligen köpte en sammlar bil i perfekt skick för typ ingenting! ha de så bra! Kom in senare ikväll och se. .:Acer8m:. SAAB 9-3 2.0T & BMW 850 Alpina B12 5.0 |
|
Nilssen |
// Acer8m // Hmm,varför krånglar Du till det? Däckstorleken står ju på däcket!!! Typ: 265/35-18" eller 18" 265/35! Att mäta däcket var nytt för mig i alla fall. Det är väl klart att folk blir skeptiska till att Du har fått en sådan pärla för inga pengar,det måste Du förstå väl? Och det där med däcket- jag är ingen bilmek men vet åtminstone hur man läser av däckstorleken,till och med min fru vet det-hihihihi!Nä,skojar bara med dig,upp med bilderna så det blir tyst på lynchmobben-hehehehehe!!! |
|
Vill bara göra klarheter till att jag känner acer8m och vet sanningen... ni får alla tro vad ni själva vill men jag vet :) Den svenska avundsjukan? |
|
|
Jag krånglar inte till det. Men jag orkar helt enklet inte springa runt mitt i natten när de e kolsvart å leta efter mått. Uppskattningen för att jag mätte dem var ju lika med noll så jag undrar egenteligen varför jag fortsätter. Sen så VET jag helt enkelt inte vilka siffror jag är ute efter på däcket. Men men, bara för att jag inte vet så är det ju självklart att man ska få höra det om och om igen. Men men.. Ärligt talat så bryr jag mig inte så mycket. och varför vara skeptisk? ibland så händer det helt enkelt bra grejer för vanligt folk..? Iaf.. Hittade en Digitalkamera till slut. Så jag ska ger er det ni så länge törstat efter. tyvärr blir det inget åka av och inga filmer än föräns bilen är försäkrad. Tack Erik för stödet... Får dra ut nån dag och visa upp bilen för alla tvivlare... :D Acer8m.Googled.Net Sen så hittar ni nog själva... .:Acer8m:. SAAB 9-3 2.0T & BMW 850 Alpina B12 5.0 |
|
|
1. Det är vanliga 18" Alpina-fälgar, inga 30-tummare 2. Den bilen har INTE gått 8.000 mil 3. Den bilen är INTE i perfekt skick 4. Tvivlar även på att den är svensksåld Även om bilen är rätt sliten och väldigt rostig så skulle jag själv ha köpt den direkt, om priset var "långt under 100.000". Lägg ner alla pengar du kan komma över på att fixa det som är slitet och rostigt på bilen och kolla exakt mätarställning med BMW - det är en unik bil du har, oavsett skick, men den blir VÄLDIGT mycket mer värd i "perfekt skick". Tack för bilderna! |
|
|
Acer8m: grattis igen- vilken bil! För klart under 100.000 :- måste vara som att vinna på lotteri! Ser att bilen behöver en rekond, men sedan.. Funderar Du på att sälja (varför skulle Du det???)- hör av Dig. Det verkar finnas många intresserade på detta forum... |
|
|
Liste: Var hittar du bilderna? |
|
|
Här!Länk |
|
|
starre: Länk -------------- BMW - Lite dyrare, mycket bättre |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.