AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

5-Serien
2.915

Är en BMW 540iA E34 en bra bil

Sida 2 av 2
320-325
oki... alltså inte bry sej om miltal utan mer om skicket .

men vadå motorgång´´ om den går jämnt på tomgång då eller ?
nej men missljud, ojämngång, allmänt att den går mjukt och fint när du varvar.

inte helt "inte bry sig" i miltal, men som jag sa inte "haka upp sig" på det.. dvs om den har gått säg 25,000 mil och går kanon, är dokumenterad, och välservad är den förmodligen fräschare än en som gått 20.000mil och inte är lika välservad och välskött..

självklart tar alla motorer stryk och tappar lite ork/hållbarhet av att gå långt, men om dom sköts väl så tappar dom mindre och håller bättre.

så mitt förslag är i rena ordalag, leta länge, och betala hellre 10.000kr mer än du tänkt när du hittar rätt ex, då får du det du betalar för, och slipper förhoppningsvis repa för det dubbla istället.

/mvh jocke

- www.raceinorr.com -
Northern Streetrace Community.
Visa användare
879
mageng
528iA -99
En annan grej att se upp med är miltalet. En 540 är en milslukare nästan i 7-serieklass. Många bilar från DE har gått 30-35000 mil och det syns inte mycket.

Gar själv gått i 540-tankar länge. Mängden bil för pengarna i en 540E34 måste vara rekordnivå. Tyvärr får väl bensinnota, i viss mån försäkring och en inte helt 540förälskad fru (hon har inte provat..) resulterat i en 328T.
Någon skrev i ett tidigare inlägg att dom drar 1,1bl körning.. men min hamnar oftast på ~1,3 (och strax under litern vid landsvägskörning i ~120km/h). Men jag tycker inte att det är så farligt för en 1800kg tung bil med 4liters v8 på nästan 300hk.
Och man får då väldigt mycket bil för pengarna!
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.