AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Z-Serien
4.229

Z4 som vinterbil?

Sida 2 av 2
ay
234
aye
Z4 3,0i 2004 (ljusröd)
Caspar > Ja, jag har prövkört Z4. Själv märkte jag inte att styrningen inte är så exakt men jag har läst att många anser det. Bor i Jönköping så det är lite långt till uthyraren i Solna - men tack för tipset. Jag kommer i alla fall att provköra ordentligt innan jag bestämmer mig.

Allt går lättare bara man vill. Det svåra är att vilja.
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Aye > Att vilja ha en Z4 kan väl inte vara så svårt??? Även om styrningen inte är den bästa.

Kolla med någon Mabi uthyrning i närheten, de brukar ha mycket BMW i sitt sortiment. Provade bilen i 2 dagar för 900:- totalt, klart prisvärt!!

Tyvärr saknade bilen vindskydd så det blev riktigt kallt trots hyfsad värme ute.

Tycker dock att M Z3'an är ett klart bättre köp, mycket roligare bil för mycket mindre pengar, fast det är väl en smaksak..

M v h

/Caspar

"Z4 är en komfortbil, som tyvärr saknar sportkänslan som fanns i Z3".

Hohoho. Ta ut en Z4 och en Z3 på bana så inser du snart att bara den ena bilen är en riktig sportbil. Z4:ans chassi är ljusår bättre än Z3:an. Uppgraderar man bara bromsarna så tror jag att det är få standardbilar som hänger med.

Men jag håller delvis med om styrning. Vägkänslan är det egentligen inget fel på, men den elektriska servon är alldeles för lätt. Även i "sportläget".
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
Henrik A: Kan säkert stämma det Du skriver om bankörning, skrev aldrig att Z3 är den bättre bilen, utan bara att det är mer KÄNSLA av sportbil i den.

En mer korrekt beskrivning skulle kanske varit att Z4 är gatans JAS, den är ju extremt bra när man svänger, men det känns lite som att sitta i ett TV spel... och få plan kör ifrån JAS...

Nåja, kanske inget att gräla om. Båda bilarna är helt fantastiska, men personligen faller M Z3an bättre i min smak för 200k mindre... och ja, den skulle behöva ett bättre chassi, men de 200k kan ju räcka till en hel del fixande

/Caspar
Visa användare
2.985
Caspar
750iA -95
För att återgå till ursprungsfrågan: Efter att ha sett Modano's demo av hardtoppen i J-köping försöker jag nu övertala tjejen att jag skall forsätta att äga2,8an, med hardtop som vinterbil, också en billigare variant att ha 2 bilar istället för 1 Z4.

/Caspar
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.