|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
| Länk | |
|
Johann: Det verkade som du nästan gled ifrån den andra M3an på rakan och ja bilen går ju riktigt bra:)) |
|
|
Du körde riktigt bra! Vad har du gjort med bilen? Verkar juh gå som ett skott |
|
|
Tack! :) Bilen är "lite" lättad, Bilstein PSS 9 chassi, hårdare krängningshämmare från Kelleners Sport, kammar, kattar, avgas och mappning från Kelleners samt lite mer smågrejer. :) |
|
Agge |
Johann: Snyggt kört som vanligt. Hur tror du din M3:a står sig mot en csl runt ringen? Med likvärdiga förare förståss. Det enda jag kan klaga på är att du körde på lite för många flugor som satte sig vid framrutan :) MVH //Agge Min bil: Länk |
|
Hur kul får en del ha det.... (Hmm en kombi räcker nog undrar om man skulle byta in 540 mot m3 eller m5 hmmm) Länk |
|
|
Johann: Nu har jag tittat på filmen femtioelva gånger och jag fattar fortfarande inte hur du pressa bilen som du gör.Bågar och andra snabba bilar blåser du om som om det vore svensson som var ute och körde. Bra kört Johann och ja M3 går ju ganska bra:)) |
|
|
starre: Detta bevisar ju bara att det är inte fel på m3an din utan du får bara ut och köra lite mer för att lära dig uppskatta den :o) johann: Snyggt kört! Väldigt roligt att se på. |
|
| ps. Underbart motorljud dessutom :) | |
|
Agge, Tack! Jag tror den står sig hyfsat mot CSL:en. Flugorna är svåra att undvilka, värre än MC-åkarna faktiskt. :) Kilen, Klart det räcker med en kombi. ;) Starre, Tack, det kommer med erfarenheten. :) Du får helt enkelt åka på mer banträffar. ;) Acey, Tack! :) Inte är det ngt fel på E46 M3:s motorljud? |
|
|
Oj vad det gick :-) Kul att se och höra, är mäkta imponerad över din körning! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
| Grymt kört, och en rolig "kartläsare". | |
|
Starre: Johann har rätt... Uppskatta det du har och använd det till det det är till för.. MMM :-)))) Har inte sett filmen än.. Laddar för fullt.. Återkommer med kommentarer till dig Johann. :-) Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Jepp, bara att hålla med. Fin körning, kul film. Johann// Vad har du gjort för att få ner vikten på bilen? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Så.. Nu har jag sett båda.. Jisses vad du kör människa!!! Jag som ska till Knutan och gasa med min sömniga automat.. Hur ska detta gå.. Snacka om att bli sugen.. För en som är HELT novis vad det gäller bana, har du inte lite väl låga varvtal i ingångarna på en del böjar? Jag vet inte och kan inget om detta därför frågar jag. Det låter som om det är så iaf. Hur som helst.. MYCKET bra film och BRA kört, vad hände med CO-drivern på slutet i andra filmen? Han tystnade, blev han åksjuk? :-))) Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Tack alla! :) Kristian, Fälgarna är 6 kg lättare styck, avgassystemet är lite lättare, racestolar istf originalstolarna i bly, baksäte, rollo, subwoofer, bakhögtalare, M-mobility kit samt diverse mattor ut. Trots att det sitter en bur á 35 kg så väger den ca 1400-1410 kg nu. Micke, Jag går in på en högre växel i en del kurvor för att bilen blir för instabil på en lägre växel på en del ställen och för att jag skulle tvingas växla mitt i kurvan annars i en del andra kurvor. Sen kommer jag ju ikapp rätt mkt långsammare fordon så jag bromsar mkt mer än normalt men använder samma växel som jag normalt skulle ha. Om det var ngt speciellt parti du tänkte på så skriv var det är så kan jag kommentera det specifikt. Nädå, han blev inte åksjuk han bara nöjt av åkturen, eller hur Gustav? ;) |
|
|
johann: Finns det någon site där man kan boka upp sig för åkturer i bilen på samma sätt som ring Taxin?Ja det är är en seriös fråga om det var någon som undrade. Du sa tidigare att bilen har ca:10-15h/k, det verkar vara mera om man ser till hur fort det går när du kör(igen) om den svarta M3an.Eller gå silverfärgade bilar bättre än svarta:)))) MO: Ta det lungt så att du blir svart flaggad som vissa här eller hur Asken:)) |
|
|
Starre, Jag tar inga bokningar men om jag råkar vara där samtidigt som ngn av er så är det bara att fråga. :) Jag har kanske 370-380 hk och 410 Nm men jag kör nog om den svarta M3:an för att Silverfärgade är snabbare. ;) Allvarligt, jag kommer ikapp med mkt högre fart sen håller nog han igen lite medans jag kör om. Svartflaggad? Berätta mera! :) |
|
|
Haha har asken lyckats bli svartflaggad? Varför blir jag inte förvånad? ;))) :P Grymt kul att du byggt racebil av M3an, det är så dom ska användas och inte fisa runt med i i stockholms innerstad :) Hade varit kul att ge johann fri bana och sedan 1 st M3 CSL 1 st original M3a och så hans egna för att jämföra lite tider. |
|
|
Jahaja.. Humm nu ska man kritisera proffset.. Livsfarligt. :-) Nåja, som jag skrev innan är jag helt NOVIS i bansamanhang men lär mig gärna av dom som kan. Askan kan inte! :-) Eller hur Starre? Första filmen efter 3,50 känns det som om det är en växel för högt. Likaså vid 4,10 när CO pratar om gränser. Vid 5,50 är det jävligt guppigt, hade du inte vunnit tid på att hålla ytterspår med högre fart? Vid 6,27 är det oxå för hög växel. Johann. Ta nu detta med högsta RO. Jag varken vet eller har erfarenhet. Vad jag däremot vet är hur fort det kan gå på grusväg, har åkt med en polare som är välkänd i södra sverige vad det gäller rally. Hur som helst, du är både snabb och DUKTIG Johann. Ska bli kul på Knutan men det är ju fan att man har automat. Bilbyte på g??? Touringklubben: Länk Min sida: Länk |
|
|
Starre// Menar du svartflaggen på Sviestad? Eller är herr Ask en notorisk syndare? ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.