AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.176

Testgrunka till Megasquirt?

Sida 2 av 2
Har inte 323 gamla med K-jet Hallgivarfördelare? Det är jag rätt säker på. Vill ju gärna slippa köra med låst tändning då det är en gatbil trots allt. Låst funkar rätt ok drag, men gata är lite annat.
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

jevlar, jag som inte har någon fördelare har funderat på alternativ som megaedis (mjl)... kan du någonting om hur det funkar? Måste man bygga en till box då?
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
Jag har 2 olika fördelare från gmala 320/323 nånting och bägge har induktiv givare, det är bara att kika så ser man direkt, de med induktiv har som en stjärna med 6 armar som snurrar.

Bosch var duktiga på den tiden för de ändrade inte mer än nödvändigt mellan modellerna så det går att blanda friskt med delarna.

Alla de andra tändsystemslösningarna som finns kräver en till box i varierande svårighetsgrad.

/Per
jo
1.369
johankihl
318iS turbo -90 steg6
BMW M3 -94

Går det att köra MS&S på en audi femma? Polaren vill ha det om det är möjligt. Är det bara en omprogrammering av processorn och ett annat program till datorn som behövs förutom det du sagt för att köra MS&S?
je
727
jevlar
MB E55 AMG -05
327 biturbo-86
när det gäller femman är det nog bäst du frågar han som programmerat den delen.

Jag mailar hans adress

Man kopplar förbi några komponenter på kretskortet och laddar in ny firmware och ett annat program på datorn.

/Per
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.