AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
2.621

Varför skriver man dubbel AC?

Sida 2 av 3
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Observera att ni diskuterar två olika saker nu. Dels felaktig beskrivning gällande utrustning, som tråden ursprungligen handlade om, samt rena felstavningar (vilket är två skilda saker). Jag tror knappt jag sett en enda annons någonsin utan felaktig svenska. Man kan fråga sig varför svenska finns som ämne på schemat i skolan, för alla kan väl inte vara dyslektiker? ;)

roadZter
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Anti-sladd = usensurert?
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
DZ: Tyvärr förlorar man en hel del om man inte skriver mycket svenska, tyvärr. På många företag är dessutom koncernspråket engelska vilket gör att man ännu enklare skriver-i-sär-orden och även stavar fel. Det kanske skulle vara gott av att skriva en eller par uppsatser per år igen för att få upp känslan :o)
ormen
jag är mycket medveten om att men inte skall skriva isär orden acey, det var det första de skrek om på högskolan, men vissa benämningar tycker jag att det känns fel att skriva ihop.

och nu tillbaka till ämnet...

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
acey: Personligen har jag svårt att känna igen mig i det du skriver. Jag jobbar själv i en stor internationell koncern med tusentals anställda worldwide men måste ändå använda svenska språket i både tal och skrift med svenska kollegor och affärskontakter. Dessutom har jag ett liv vid sidan om jobbet där en hel del av det svenska språket serveras, inte minst genom TV, tidningar och magasin etc. Att skriva av sig lite här i forumet är dessutom utomordentligt bra för att "få upp känslan"! =)

roadZter
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
ormen: Om du tror att jag siktade på dig med det uttalandet så är det fel, jag skriver själv isär ord till höger och vänster det får bli skärpning på den fronten :o)

DZ: Det är väldigt sällan jag skriver något officiellt på svenska, och ännu mer sällan en avancerad text, det är visserligen inte heller mitt jobb :) Tyvärr läser jag till stor del brittiska magasin/tidningar och väldigt lite svensk tv om man bortser från sport och nyheter. Att skriva på forumet är mycket bra, dock blir det ganska enkelt många slarvfel (iaf från min sida) i sin iver att skriva av sig :) Det får bli skärpning på den fronten.

Hur som helst, intressant när en diskussion om dubbel AC kan glida iväg till något så intressant som det svenska språket. Men tillbaka till ämnet som någon sa... En sista grej bara, "värsta språket" på tv har gjort underverk för det svenska språket. Tummen upp!
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
acey: Du behöver nog inte vara så besviken på dina egna svenskakunskaper i skrift, enligt mig är den bland de bättre här på forumet. =) Om det är en bra måttstock eller ej vet jag dock inte... Ps. Håller med om "Värsta språket", kul program med många intressanta vinklingar.

roadZter
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Blir ju lite gallet här på forumet ibland. Tycker dock inte att det är mycket att hänga upp sig på. Drar hellre på munnen än blir sur, bjuder dessutom gärna på mina egna tabbar ;-)

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Kristian Larsson

:))

Henrik
Visa användare
1.236
Jemej
645 cab 12V
Jag kan faktiskt störa mig lite på
vissa bilförsäljare som först räknar upp
en hel del utrustnig och sedan lägger till:

"All övrig seriemässig utrustning"..

ormen
jag vet det att du inte var ute efter mig acey, men av någon lustig anledning blev det så konsttigt i mitt sista inlägg.

Förresten någon som varit och kollat på denna bil? Länk

Jag har ringt till snubben innan i helgen och igår ringde han upp mig och lät desperat. Låter skumt att folk har kollat på den och han inte kan ge mig anledning varför de vänder.

"Vatten är livet men Öl är livets vatten"
Många annonsörer är okunniga och ointresserade, utan någon kunskap om vad som är standardutrustning, men framförallt på att beskriva skicket på sina bilar.
Jag blir också lätt upprörd när det står att en bmw har en rak V6 motor i annonser, betydligt tråkigare än när det står dubbel AC.

En anekdot på området är en bilannons jag ringde på för ca 5 år sedan: Mercedes 200 -85 760 mil, silvermetallic, all utrustning stog det i annonsen.
Jag trodde det var en bra utrustad bil samt att miltalet troligtvis inte stämde.
Det visade sig att "all utrustning" var dragkrok och radio!!!

Däremot stämde miltalet !!
en till med "Dubbel ac": Länk

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Joho, den har jo elektrisk skinn.
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Vad vore forumet utan allas våran "rättstavningsmagisterjagbordeskaffamigettmeningsfulltliv", DummeZäta. Var fick du luft i från?
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Copy: Vill du mig något personligt så är du välkommen att skicka ett mail (adressen finns i användarinformationen).

roadZter
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Så-så, barn.

DanneZeta: Copy er eldre enn deg! :)
ormen
Tacka fan för "ställbar förarstol", vilken personbil har inte det efter sådär 1938?

Länk

Kör så det ryker tills det rasar, o då tar du fram verktygslådan eller ringer en vän.
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Hehehehe.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Haha klockren! Roligaste på länge faktiskt. Ingår även 4 x hjul och växellåda med flera växlar?
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.