|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
ormen |
Fan vad irriterande, eller är det jag som är ute o cyklar? Varannan 5 & 7 serie annons "Dubbel AC". Har aldrig sett en bil med dubbla AC-system, bara separata reglersystem för vänster/höger sida, men så är det ju i alla 5 o 7 serie, även de utan AC! Detta är missvisning för den okunnige. som denna: Länk eller denna: Länk eller denna: Länk osv. "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
7serien finns/fanns iaf att få med extra kylelement till baksätet. De systemen innehåller mer kylmedium än ett vanligt standard AC-system pga en större volym. Mvh Rasmus Möller |
|
ormen |
ja... har också hört talas om öken-AC, men det måste väl vara så att de som skriver sådär tror nog att de har dubbel AC p.g.a. 2 rattar på panelen. eller? Det finns väl inga bilar med helt o hållet 2 separata kondensorer, pumpar osv.? Kanske meningslöst tjafs denna tråd men det stör mig varje gång jag ser en annons "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
Håller med dig om att det är lite missvisande, men det är det är ju ett uttryck man använder för ALLA bilar med dubbel "tempinställning"....så om du ser anonnser med ex.v Volvo 850 så används det även där..... |
|
|
Är väl ett ofog rent språkmässigt att uttrycka sig som "dubbel AC" irriterar mig också på det. Irriterar mig mer på de sk "fullutrustad" som inte är fullutrustade. /Simon |
|
|
simon_en: Visste du inte att fullutrustad betyder elhissar och radio? Nähe ;) Ja dubbelklima/ac är faktiskt otroligt irriterande. Vilka bilar har inte det nuförtiden? Dubbla reglage alltså inte dubbla kylanordningar... |
|
|
Men det låter ju häftigt... Svensson som precis lärt sig att bocka för AC i tillvalslistan har här möjligehet att få en dubbel-AC. Snacka om att bräcka grannen ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Har gått lite inflation i sättet att uttrycka sig i bilannonserna. För att dölja en snikutrustad bil fyller man på med allt möjligt tjafs som är standard på bilar av idag; ABS-bromsar, elvärmda säten, lackerade lister, elfönsterhissar. Inte ovanligt när japsåterförsäljarna annonserar sina varor; mugghållare, fram OCH bak!!!! Ett lätt hånflin, sedan går man till nästa annons... |
|
|
Marknadsföring ormen, marknadsföring. ;) roadZter |
|
|
grizzly: Tycker iof att värmesätare kan vara befogat att skriva ut eftersom så pass många bilar är importerade så är det inte självklart att det finns även på en välutrustad dyr bil. |
|
|
acey: Jag är en oupplyst herre på detta område, tack för att du tog mig ur mitt mörker!..:) KL: Ligger mycket i det du säger, ser jag någon skriva "dubbel AC" ser jag det som en nackdel då personen då mer sannolikt inte förstår vad bilen har för utrustning och hur den ska vårdas. /Simon |
|
|
Vad fan skev jag i mitt förra inlägg? Värmesätare? Nu är det så att jag INTE är full på arbetstid däremot verkar inte hjärnan vara inkopplad så här en måndagsmorgon. Sätesvärmare så klart. Kanske behöver "dubbla" hjärnor? |
|
|
God underhållning, tack acey! :)) Och en del kallar kliman för ACC som ju är mycket attraktivt men något helt annat.: Länk Det irriterar jag mig på. |
|
ormen |
en annan grej, kanske inte irriterande men tragiskt hur blinda o korkade en del är... säg en annons för inte så länge sedan, snubben hade bild på sin raka sexa o skriver V6, alltså öppna huven, ta bild o ändå inte fattar vad som sitter där... här är den: Länk "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
Men det finns ju hur många sådana felskrivningar som helst. Av någon helt sjuk anledning kallas diffbroms eller diffspärr för "diffad bakaxel" rätt ofta. Så ingen annan har diffad bakaxel då? Det är ju helt tvärt om. Precis som att kalla bakhjulsdrift för framhjulsdrift och tvärt om. Vad jag vet så har BMW aldrig levererat en bil utan diffad bakaxel. Det vore väldigt svårt att köra BMW:s annars och bussningskontot och däckskontot bl.a. skulle vara rätt mycket högre än vad det är i dagsläget om så få hade diffad bakaxel som folk verkar tro. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
ormen |
Jaaa.... där har du en helt sjuk grej Haglund, det där med diffen. "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
Att skriva ACC är inte så konstigt då det är det generella namnet för klimator på Engelska är just AutomaticClimateControl. Snarare tycker jag det är lite klantigt av BMW att försöka använda den förkortningen till något annat. Andra mera komiska felskrivningar är det mycket vanliga "tacklucka", "kan tänka mig att prutta", "inget prutt" och "färdigpruttat". /Simon |
|
| En del bilar ingår Rollo också det är ju bra om man blir lite godissugen :) | |
|
Så akkurat en annonse: "320 Ci med alt tenkelig utstyr!!" - den hadde ikke navi/TV eller telefon engang.. Men personlig bryr jeg meg lite om feil/dumheter i annonser, så lenge de ikke forvirrer meg. Det verste jeg vet er at standardutstyr listes opp i en annonse som om det skulle være ekstrautstyr. Det skulle ikke vært lovlig. Spesielt irriterende er det fordi man blir usikker på hva som er standard på bilen - så må man bruke masse tid for å sjekke opp dette. Særlig kjipt er det når man titter på mobile.de for import.. (Hva som er standard i Norge/Sverige bør jo ikke være det i Tyskland, og det er jo et h*** å finne ut eksakt hva som er standard der nede på f.eks en '99-modell). |
|
|
Håller med Simon. När jag säljer kommer jag att skriva ACC (eller klima), för att dom allra flesta förknippar ACC med just klimatanläggning. Vettefan om jag inte kommer att skriva 2xklima också. Huvudsaken är att bli förstådd, även om det sker på regelvidrig svenska. |
|
|
Roligaste stavfelet är ju "anti-slabb" =) ___ Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.