|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
svintoleffe |
Jag kan nog säga, att den chansen att du får en motor att spika när du fettar på den chansen är nog så liten så et inte existerar ens en gång. Har du tändning och allt inställt och fettar på med bräsnle då spikar du inte sönder den. Leffe |
|
Jo vid för högt cylindertryck.. då lär man börjar på och köra med racefuel,jag skulle kört RF över 1 kilo på M20 |
|
svintoleffe |
bmw-andreas Du har helt rätt att vid för högt cylinder tryck så åker toppen. Jag tänkte inte så långt, ibland då funderar man på om dom läser vad du och Bäkis skriver. DÅ ni säger det spikar men dom skiter i det, eller när ni skriver kör med racebränsle och dom inte gör det. Men som sagt man lär sig av misstagen. Leffe |
|
Japp vi har ju sett att M20 gärna spikar ned vanlig soppa i bänken! Blir ju slut på M20B25 toppar i det här landet snart:) |
|
|
hehe, jo det verkar som det: Länk |
|
|
Man kan inte bli annat än nervös när man läser detta. man våger ju inte starta motorn sen. vissa skjuter dom på löpande band medans andra kan hålla på hur som helst. antar att det är mycket skiftande kvalitet från fabrik på dom?? BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion ICQ#126319414 |
|
svintoleffe |
bmw-andreas Fort sätter det i denna tackten, då kommer de inte att finnas många toppar kvar eller. Som jag oftast försöker att göra, det är först at man forskar i det sen lyssnar man på andra vad dom har gjort för fel, och vad domsäger och så. Då får man reda på vad dom har gjort för tabbar ch vad dom tycker och tänker då blir dte genast mycket smidigare. Man slipper mycket krångel ochså. Som sagt man måste få det riktigt mappat och race bränsle och så för att få prylarna att hålla över kilot, det låter rimligt tycker jag. Leffe |
| Runt 1,2 bar är det fortfarande safe på vanlig soppa om det är RÄTT MAPPAT, men sen skulle då jag köra RF. | |
svintoleffe |
Men som många personer gör, dom mappar oftast inte riktigt rätt, och så spikar dom sönder toppen eller packning och så ryker toppen. Som Bäckis och bmw-andreas har sagt och kommer nog tyvär att säga ett par gånger till mappa rikitg eller lämna intde för mappning. Har jag rätt eller. Leffe |
|
svintoleffe: Ja du värkar ju vara en klok man du!? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Ticco: den där Knock link "grunkan" tror jag att motornord säljer.. /Fredrik Larsson BMWCS syd #4131 Länk |
|
svintoleffe |
Ticco Man måste ofta fråga sig fram och höra med dom som kan inom området. Sen måste man läsa och så för att få tips om varför dte går snett och hur man ska förebygga detta. Så man slipper en massa skruvande. Så man brukar säga man ska lyssna på dom som kan. Jag är inte så klok som du tror enligt många ialal fall. men en sak vet jag, man lär sig av misstagen , inlusive fast det blir en dyr köpt historia i slutändan. Leffe |
|
Fredrik Larsson: Jo, Motornord säljer den. Va bara lite nyfiken om någon har testat den. //Ticco www.ticco.com |
|
|
Vad kostar racefuel egentligen?? för måste man köra på racefuel över 1.2 ska jag fan byta bil!!! BMW 325 IMSA/CSL under konstruktion ICQ#126319414 |
|
|
Du kan köra med Racefuel 66,det blir ca 20kr/lit sånt körde jag med förra året |
|
|
Andreas: Är RF 66 nåt man blandar i vanlig bensin eller måste man ha stora fat stående hemma ? Oktantal ? Eller rättare sagt hur mycket högre än det vi kallar 98 oktan ? |
|
| Om du vill köra snålvarianten, kanske det går att använda en APC från tidiga Saab turbo.. går lätt att ljustera till önskat tryck, ställer ned vid spikningar, och går att koppla en lampa så att man ser när den spikar osv.. inte såå mkt delar som behövs.. =D | |
|
Kan slänga upp en liten bild hur det ser ut =o www.zewsor.mine.nu |
|
|
Johnny: Man blandar det ihop med blyfri 98 och får 108 oktan,man blander 10% och man köper en 20 liters dunk för 900kr.. enklare än så blir de inte! |
|
| Tvivlar iofs på att det ska behövas.. jag laddar 1.5 bar med vanlig 98... | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.