|
Sida 1 av 3
|
|
|---|---|
|
Vore skoj att veta vart gränsen på topparna ligger på. Vad har ni gjort för att spräcka dem? Ska försöka starta min motor snart men vill inte spräcka toppen det första jag gör.. | |
|
Skenande ladd med toppar över 2bar. //Ticco www.ticco.com |
|
|
inget specielt packningen gick bara plötsligt 1,5kg ladd och toppen sprack Länk |
|
|
Spjuvern: kompsänkt motor? |
|
Rotti |
ja det har han... |
|
Jävla sket toppar... undar va man ska köra för packning som håller med o-ringning Min bil!! Länk |
|
|
Jepp, jävla skittoppar som inte tål tredubblad effekt... ;-) /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
|
Dom tål inte orginaleffekt häller när dom går lite varma. //Ticco www.ticco.com |
|
| Det är bull. Jag har kokat M20 toppar många ggr, och det håller. Otur kombinerat med att folk inte förstår hur många ggr jag än säger det gör att dom spricker: DET SPIKAR DET SPIKAR DET SPIKAR DET SPIKAR DET SPIKAR!!!!!!!! Orginal packning, o-ringat och Elring packning håller för cylindertryck upp till ca 650 hk utan problem så länge det inte spikar. Trycken som uppstår vid detonationer blir så fruktansvärt mkt högre än man någonsin kan uppbringa vid överladdning på en maskin som inte spikar. Vill helst slippa dela med mig av detta konstaterande igen då det känns som jag gett diagnosen 1000ggr nu. | |
|
Ja jag håller med dig Bäckis. Jag har också kokat ett antal toppar,ett antal gånger och det har hållt.Hur det funkar med turbo vet jag inte än ??Får väl se när projektet blir färdigt..Kanske är det bäst att samla på sig några toppar :) hjorten |
|
| Du sa något vettigt häromdagen också som ingen verkar ha tagit fasta på. Om man mappar med knacksensor så har man ju i alla fall säkrat sig mot att det spikar, bredbands lambda i all ära, men spika kan det gör ändå. Försiktighet verkar löna sig i det här fallet! | |
|
kan man hitta ngn billig knacksensor som funkar från ngn gammal bil? Har tänkt bonnmappa min |
|
|
Vill ni vara extra säkra kör på race fuel om ni ska ladda över 1 kilo! Jag laddade 1,6 utan oringat och de höll hela året,mkt pga av M50ins motorn inte spikar så lätt... Låt nån som kan mappa bilen,det spar ni på i längden! |
|
|
Bäckis: Bytte motor på en e34 525'a M20 förra månaden som hadde gått varm, spricka från 1'ans till 6'ans cylinder rakt igenom lagerbanorna. Får väl se hur länge det håller denna gången, kör på 1,6 bar nu. Ska du köra med e28'an på Mantorp nu på lördag? //Ticco www.ticco.com |
|
|
Någon som har testat denna? Länk //Ticco www.ticco.com |
|
| Inte testat. Sålde tyvär E28:an :-( | |
svintoleffe |
Som en kompis till mig sa, det är bättre at den går för fett än för snålt. Då är man på den säkra sidan. Leffe |
|
Jämför man pris och tillgänglighet på toppar vs bensin så ser man snart att lite svartrök inte skadar. /Per |
|
|
Hur e m30 2,8 och 3,0 topparna? spräcka dom lika lett som m20 topparna? |
|
|
Det kan ju spika även om du har tillräckligt med soppa! |
|
|
Precis, vissa tror att dom är på den säkra sidan bara genom att dränka motorn med soppa. //Ticco www.ticco.com |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.