|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
nej de har jag inte men du verkar inte tåla kritik iallafall mvh //m5 micke m5 |
|
|
m5 micke: Hur får du det till att jag inte tål kritik??? Det enda jag undrade var varför en rs2:a står sig bättre i pris än en m5:a. |
|
|
M5-Touring: Jag tror att just i det fallet (m5t vs rs2) är det 2 faktorer som avgör: rs2an kom till 94 om jag inte missminner mig, 1 år innan m5t slutade tillverkas. Alltså är den nyare. Nr.2 och det som är säkert viktigare är att rs2an har en trimmnings potential som m5an saknar, ialla fall på den sidan av 100k. Sen måste jag säga att friska m5t -94 -95 ligger runt 150k iallafall. (Måste hinna köpa en innan de försvinner i historieböckerna). Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
| b97_knl: Det kan nog ligga något i det, min m5 touring är till salu om priset är det rätt :) | |
|
he-he. Jag söker i för sig en 6-vxl (94-95) om priset är rätt:), men det skulle vara kul om du kunde maila mig lite uppgifter på bilen. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Det är inte lätt att få tag på en 95 års M5 Touring i Sverige som är i bra originalskick..eller en 95:a över huvudtaget för den delen.. börjar ju bli dåligt med dem på mobile också. Som det ser ut kommer Tyskland i princip att tömmas på M5 Touring, ett 20-30 tal bilar kanske kommer att stanna i entusiasthänder. 79 st M5 Touring fanns det i Tyskland vid senaste kontrollen (tror det var 2002-12-31) och man har sett att det vandrat ut en del bilar sedan dess, sedan försvinner det ju alltid bilar genom olyckor, stölder/slakt osv... b97_knl: det tycker jag låter som en utmärkt idé att utöka samlingen, det är i grevens tid om man vill ha tag på en fin och inte behöva betala multum... //HD91 __ M5 E34 Limousine register |
|
|
Hur är det med 3,6 modellen i prisklassen <70000kr, vågar man köpa en sån eller är dom garanterat slutkörda ? Och hur är det med fälgstorlek, är 16" minimum som passar ? -g- |
|
|
Garanterat slutkörda ska man inte säga, men det är helt klart mycket bilar som haft en hårt liv och inte skötts som de ska, visst tål de hård körning under lång tid men då måste man serva, rengöra och underhålla därefter vilket väldigt få gör. Kör man sedan vinter på det så förstår ju vem som helst att det inte blir några skönheter. Jag har sett otroligt många M5 E34 och av dem en hel del otroligt utslitna exemplar. 16" fälg är minimum, det finns en 7.5x16 fälg från BMW som rekommenderas, men jag tror det mesta ur 16" går att sätta dit. //HD91 __ M5 E34 Limousine register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.