AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
2.030

Uppfattar ni era bilar som slöa?

Sida 1 av 2
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Man blir väl van motoreffekten oavsett hur många hästar? Är det så M-foket? Tycker min 328 är ganska trötter. Så jag kan inte fårstå riktigt när alla här tycker 325:or 328:or går som bara den. Det upplevde jag bara 2 dagar när jag fick min bil.

Tycker jag pressar hårt och skulle allt vilja ha mera hästar och vrid, vid tex omkörningar. Då känns i alla fall min 328:a trött.

Så en fråga är: Är det någon idé att köpa en 330? eller till och med en M3? För att komma bort från dessa trötta bilar? Har tyvärr aldrig provat något större än 328. Eller blir man van vid dem också?

Eller kan det var så att jag är för förbannat dålig på att växla? därav känns bilen trött? Kan någon berätta hur ni växlar vid en omkörning i typ 90. Jag växlar ner till 3:an sedan petar jag in 4:an någonstans när jag är brevid han.

Oj det blev långt detta. hoppas ingen blir ledsen nu för att jag gnäller på 325:or och 328:or "jätte fina motorer men kom inte o säg att dem går som fan, eller går dem som bara den fast man har blivit bortskämd?"

Många frågor och få svar...
Alla bilar känns trötta efter ett tag.. efter 15 månader med en M5:a så är alla bilar trötta :)

Nu går 318:en bara på 3 cylindrar så då känns till å med en gammal volvo pigg :)

/Jimmy
Länk
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Jag tror att du blivit bortskämd! :)

Jag vet att min gamla 320i betraktas som otroligt slö av majoriteten av användarna på detta forum, men jag tycker att den pinnar på riktigt bra när varvräknaren passerat 3500 rpm! Prestandan räcker i de flesta fall till rätt bra. Jag har åkt en 328i E46 och jag tyckte att den gick jäkligt bra! Ett skönt vrid redan vid låga varv och mycket trevligt "sug" vid omkörningarna.

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Alf_VON_Sil:

Man vänjer sig även med en M-bil........
Man växlar 1,2,3,4,5 och sedan när man ligger och gasar som satan och vill ha lite mer ös i bilen lägger du i "Racerväxlen" oftast märkt med ett "R".. :-)

Nä då skämt och sido, jag upplever min 325:a som rätt så slö iallafall upp till 100km/h men över 100km/h tycker jag att det trummar på rätt så bra om man växlar vid lite högre varv.
Sen ska man ju komma ihåg att 325 328 inte är värstingbilar.
Sen är det ju så att man blir ju lätt mätt på de hästarna man har och då vill man nog bara ha fler och fler.

Vill du ha en piggare bil än din 328 så skulle jag satsa på en 330 eller varför inte en M3 om ekonomin tillåter..
Köper du en M3:a så kommer du vara mer än nöjd med hästarna.

Mvh.

Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
De flesta bilarna (mer eller mindre) blir slöa efter ett tag. Det är inte så att Schumarcher sätter sig i sin Ferrari och tänker "helvetes jävlar vilket drag" varje gång han kör. Människan är sådan av naturen att man tyvärr vänjer sig. Man tröttnat på saker och ting, 50% av befolkningen tröttnar ju tom med på frugan eller tvärt om :o)
Visa användare
1.024
Alf_VON_Sil
BMW X4 20d
Jeep Wrangler YJ
"Skogsbesten"
Jimmynilsson81: Enligt starre så blir man van även m-bilarna.

Frågan är om man vågar åka och testa m3:an. Antar att vill ha faktorn blir för stark. Just därför har jag inte vågat testat eller tittat på en sådan. Vill jag ha nått så måste man ha det o det snabbt!

Finns det någon som har haft en 328:a och bytt upp till 330. och känt att detta kommer hålla längre?

Mvh
Kristian
Visa användare
2.049
wolv
330it -02
Hemligheten är att ha en slö andrabil som man kör med jämna mellanrum!!
Jag har (ska strax skrotas iofs) en VW Jetta CL som lämnar 75hk och har man kört den en hel vinter vill jag lova att M Roadstern känns rätt rapp....

__
Länk
tycker att min tresexton känns pigg till och från, likaså femtjugon jag hade tidigare. provar kraftigare bilar då o då, kan bero på det!

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Visa användare
253
Hazze
318-83 e21
M3 e46-01
316ti compact-02
Nej! :-)

Länk
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
acey: Jag tror inte skomakar'n tänker "f-n va seg bilen är idag!" heller... :P

roadZter
Visa användare
458
baggen
523A Touring-00
Alf_VON_Sil - Du får köra din 320touring en vecka så kommer din 328
att kännas mycke piggare igjen. ;-)

Gött att åka BMW
Visa användare
533
Jackass
523i -99
chippa 328:an så blir den rappare vid låga varv! :)
Alf_Von_Sil:

När jag köpte min 330, så var jag väldigt nöjd med prestandan, men efter att tag så kändes den inte alls så pigg längre.
Var och provkörde en M3a med smg2 för 3 veckor sedan, och fastnade för den, så nu är min 330 till salu.

Tror inte att du blir nöjd om du "bara" byter upp dig till en 330.

MVH Danne.

Länk
Ca
226
Castor
320 -89
M3 -87
325i -93
Säger som Wolv. När man vant sig med m3an (som ju iofs med dagens mått mätt inte är någon direkt accmaskin) och tror att nåt är galet med motorn så sätter man sig i 320n och då händer absolut ingenting. Sedan när man kör m3an igen så känner man att det nog inte var nåt galet ändå...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
DZ: Hehe nej förvisso ;)

32
71
320 Power
325d Touring -08
Hej!.
Jag har åkt en E46 M3. När man är van en E30 320 så käänns de lite skillnad och man tror inte att man ska bli less M3:an i första taget..men så är nog tyvärr fallet. Man blir nog van med allt tillslut. Men köp en M3:a kan garantera körglädje mer än två dagar i alla fall=)

Tvåan Är Första Förloraren
touring330i:

Så du ska byta bil nu:))

Man vänjer sig nog vi det mesta i bilväg oavsett bil märke/model, fast en 996Turbo kan man nog inte tycka att den går långsamt eller...
Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
precis som Wolv skriver tror även jag att hemligheten är att ha en slö andrabil...
problemet kommer när man börjar få lite ös i andrabilen...hmmmm!!?

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

Länk
Starre: Jo det blir till att byta bil, själv då? blir det Porsche?

MVH Danne

Länk
Sp
852
Space-X-plorer
325CiA -93 Silver
Mycket vill alltid ha mer ju!!! =)

-------

"BMW följer inte utvecklingen. BMW leder den"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.