AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.198

Är det någon skillnad på 325:orna?

Sida 1 av 2
Tray
Hej alla!

VArför är det sån stor skillnad på en 325 som är av 95:års moddel och en 325 som är några år äldre. Baken speicellt syns det, 95:an ser lite mer C70 lik ut, de äldre 325:orna har lite coolare baklucka och sån där skit, ser vassare ut än 95:ans. Samt att jag tyckera tt 95:ans front är något bredare än de äldre. Är det bara något jag har fått för mig eller är det så? Vilka är skillnaderna på karossen? (Jag menar de 325 orna som är byggde efter 91) Tacksam för svar.
Si
765
Simon01
120dM -08
blandar du inte ihop coupé och sedan modellerna bara? Så vitt jag vet så skiljer det ingenting på själva karossen mellan 91 och 95
Shady
en stor skillnad är ju att från -93 och framåt har 325orna vanos vilket kan vara rätt trevligt att ha...

precis som simon säger så tror jag inte heller att det är någon skillnad i karossen bara lite innanför
Tray
Nej, jag blandar inte ihop nåt. Baklukan är inte den samma på en 95: som en äldre. Varför det är så undrar jag.
Tray
Vanos? Vad är det? :)
Har du sett det på flera bilar eller?

Är det inte helt enkelt så att "den" 95'a du har sett har en annan baklucka?

Eller så har du sett en E46'a som var förvillande lik en E36'a.. yeah, right

// Björn
Visa användare
1.528
Morten M
HARTGE M3 CSL (H30) 2003
323 Ci -00
Tray: Coupé har lavere og bredere baklykter enn sedan. (Jeg husker før jeg hadde greie på biler og bmw i det hele tatt så syntes jeg E36 var ganske snygg, plutselig syntes jeg den var stygg (ikke snygg)... slik gikk det om hverandre, helt til jeg fant ut at det var noe som het coupé med to dører = snygg, hvilket sedan ikke er i mine øyne). Helt sikker på at du ikke blander ihop altså?

Om du sammenligner en vanlig sedan med hvite blinklys og en med oransje blinklys, så kan det gjøre en ganske stor skillnad.

Se også modellguiden: Länk

Länk (Vanos = variable ventiltider = bedre dreimomentskurve og mindre bensinforbruk).
Shady
Tray: Vanos = variabla kamtider
Tray
Jag har en coupe. Ska fixa en bild tills imorgon så ska ni få se. Kan hända att jag har en annan baklucka.
Tray
Har denna bild så länge, kommer en från sidan imorgon så att ni ser bättre. Länk

Här ser man också, ska få en bild med bättre ljus imorogn!

Länk
Tray
Jämför bilderna med denna BMW:ns backlucka. Så dem ska se ut? Är det en pirat baklucka jag har eller?

Länk

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Tray: Det är precis samma kaross på dessa 2 bilar. Det är ingen skillnad på dom.

///Daniel

Länk
Tray
Jämför dessa, bakluckan speicellt!

Länk

Länk

Fl
1.526
Flayer
318 Cabrio - m50b25
Den första bilden se det ut som du har bakluckan från en cabbe den är mer rak ! men det kanske är bilderna som lurar !

Mvh/ Daniel

Länk
Tray
Cabbe? Går det ens få på en cabbe baklucka på en coupe? Jag tvivlar.

Ser fan ingen skillnad =) =)
Tray
Då ser du fan dåligt :))

Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Det är bilden som ljuger. Det är speglingar på bakluckan på ena bilden. Fråga någon expert, tex på bmw får du höra att det finns inte olika utseenden på coupe' bak.

///Daniel

Länk
Tray
Nä nu jävlar, ska ta en massa bilder nu och visa upp att det är nåt skumt med den baken.

Tray
:)

Visa användare
108
Crillco
Bmw 325 -94
Tror inte ens CSI kan se nån skillnad på dom.
Är till 99,9 % säker att det är samma
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.