AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
2.057

Finns M3 CSL för omg. leverans..

Sida 1 av 2
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
..hos någon återförsäljare. Om någon vet så vore jag tacksam för för ett svar på vart och i vilken stad.
Mycket tacksam för snabba svar, åker bort igen om 4 dagar. Skulle vilja veta innan dess.

/
Nike
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
BMW Solna - Stockholm har en hos dom. Är nämnd i ett antal trådar.
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
Mmm, men den är bokad.

/
Nike
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Då blir det nog tufft att hitta någon inom sveriges gränser. Jag tror alla är sålda. Så bilen i solna är bokad nu, för någon vecka sedan sa tydligen säljaren att det eventuellt skulle bli budgivning om bilen så det kanske inte är helt oväntat. Tydligen levereras det bara 8-10 bilar i denna första stöt.

Länk

Om du klickar på länken så ser du att det finns några till salu i tyskland. Det är nog det enda hoppet.
Pe
763
Persson
540IAm Touring -99
Ska du handla en i tyskland så skulle det nog vara kul om man kunde få igenom denna med Bi-Turbo i sverige
Länk

Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
acey,

Ja det var den infon jag fick från en mindre intresserad säljare via telefon idag. Har säkert ringt 30 bmw handlare under dag, och har bara blivit hänvisad till andra osv. Så det ser inte så bra ut. Även antalt som skall komma till Sverige har varierat från 5 till 25 st beroende på vem man pratat med.
Ja är Tysk import är ett allternativ...dit jag är på väg så det är därför jag vill veta innan. Skulle dock vara smidigt att få tag på i Sverige eftersom jag hade tänkt mig att byta in bilar och även byta till mig en X5 i samma sväng (Toyotan har jag tröttnad på :) )

/
Nike
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
NikeC: Lycka till med köpet det vore kul att få se den live och rullande! Ja BMW Sverige är väl inte direkt de mest serviceminded, har väntat på att få provköra en Z4 med SMG ett bra tag nu :(

Ja, dock tror jag att det är betydligt färre än 25st enligt de rapporter jag fått, men vem vet hur bra dom stämmer :)

Som sagt lycka till, dags att byta in Porschen mot en riktig bil ? ;o)))
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Hå hå ja ja, vilka problem somliga har :)))

Förenade Bil i Malmö har en, men jag tror att den är såld/bokad...

Du bör kunna få ett juste paketpris om du stövlar in och säger "Tja, en X5 och en M3 CSL, tack!" :)

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
Tänk om man ändå hade köpt den i solna eller var det jag som han före:))
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det är väl bara 996 turbo som duger till dig starre har jag fått för mig ;)
inte efter det här:

Länk

Då känns det som man har valt rätt.......
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Äsh du och asken kör ju bara rakt fram ändå och där är 911an fortfarande värre ;))
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
acey,

Tack, ser inte allt för lätt ut att få tag på en tyvärr. Ja på service sidan hos bmw i Sverige finns mycket att önska.
Näe Porschen bytar jag aldrig mot en Bmw :) Den känslan som man får i Porschen har inte infunnit sig i någon Bmw ännu i alla fall. Blir M5:an och Toyan som försvinner denna gång.

nofx16,

Har även pratat med dom idag och den var såld. Men där var säljare betydligt mer intresserad av att sälja än i solna i alla fall. Men vad hjälper det när han ingen bil har att sälja :(
Om man nu skulle råka hitta en i Sveriga så känns inte pris förhandligs läget allt för bra :) Men nån krona kan man ju hoppas på.
NikeC:

Eller varför inte betala i Euro:))

Finns 11st Csl i Tyskland till salu
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
starre,

Ja tanken finns ju, men det är det här med inbyten som då blir problem.
Nike C:
Paulssons bil i Ängelholm / Hbg har beställt 2 st. De är inte levererade ännu vad jag vet och det är bara en av dem som är förbeställd av kund. Så de borde ha en för omgående leverans snart.

///Egget
Ni
162
NikeC
Bmw Z4 2004
Bmw M5 2006
Bmw X5 2006
Egget,

Tack för det, ska kolla upp det.

/
Nike
starre: Varade inte turbo-känslan längre är två veckor efter en 10 minuters provtur :D

Vilken tur att du inte hängde med en repa ner till Gävle-Linköping-Malmö på 80 mil då, då hade du suktat resten av året ;)
Det är Förenadebils VD som själv ska ha deras CSL. Han kanske kan övertalas :)

/Johan
[ 99AN ]
CBM3:

Den känslan av att köra en riktig sport bil kommer jag inte att glömma, men efter besöket på en bil firma med namn porsh....

Så blir man tveksam till hur vissa personer blev anställda....

Jag och herr Ask för väl kommer ner till Malmö inom kort så att känslan inte försvinner helt:))
Finns två styken till salu på aftonbladets bil site för de som är sugna
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.