|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
I senaste nummret av Sport Auto testades M3 CSL. Den var med tiden 7.50 runt Nordslingan 4 s snabbare än nya GT3! :) Inte illa, faktiskt bättre än jag trodde! | |
| Helvete vilket ös!!! | |
|
Där ser man! Vad är tiden för en standard M3? /Kristian BMWCS #5062 kontaktperson i 02-klubben ------- Länk |
|
| Imponerande att slå GT3 med fyra sekunder, är det någon som vet vad GT2 har för varvtid?? | |
| KL: Jag tror 8.20 eller där omkring beroende på förare. | |
| bempa: Såg inte din post, jag tror ur huvudet runt 7:45 dvs inte så mycket snabbare. | |
| 7,45 för GT2, och då har den ändå 100hk mer än M3, ännu mer imponerande. | |
| Säger endel om vad som finns under skalet. Tittar man på grejer som 0-100 och 0-200 eller 0-200-0 så blir ju CSLen uppkäkad. Det är en sjukt imponerande bil dom byggt ihop, hatten av :) | |
|
Standard E46 M3 på 18-tummare: 8.22 996 GT2: 7.46 Mer info om testet här: Länk |
|
Zafiro |
En vanlig 911 turbo kör varvet på 7.56 min |
|
7.56 är ju bra för en shoppingbil ;) Läste i länken som johann skickade men såg inte om GT3:an hade PCCB (keramiska) bromsar, borde kunna göra en del, eller vad tror du johann. |
|
| Fast jag tror att om man tar bort fartspärren CSLen så gör det nog också endel :) | |
|
CoolBlueM3Coupe, GT3:an hade PCCB-bromsar och dessutom P Zero Rosso istf de Michelin-däck som den levereras med. |
|
| ....men inte riktiga R-däck som CSL:en hade. Imponerande i vilket fall. | |
Zafiro |
jag tycker det är imponerande, vi snackar om en bil med 20hk mindre,toppfartspärr samt att den kostar mindre och kan frakta 4 pers. Porsche är bra på att ta betalt. |
| Zafiro: CSL:n har väl inget baksäte? Operation lättvikt! | |
| Zafiro: CSL:en kostar minst 800kSEK och GT3:an 990kSEK så det är ju inte världens största skillnad .... vi pratar runt 15% ju ... | |
|
Hur kommer BMW M3 GTR stå sig mot detta nu ?? CSL:n verkar ju vara snabb men kommer GTR:n att vara ännu snabbare ?? =) |
|
|
pete: CSL:n har baksäte! mvh larsson Länk |
|
Zafiro |
En GT3 kostar 997.000kr, det är ju 200.000kr, tycker jag är en jäkla skillnad, tänk vad man kan göra med 200.000kr till bmwn. |
Zafiro |
GTR finns ju redan, tror den är annu snabbare, bur, mer power, fast den är ju äckligt dyr |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.