|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
Vet ej hur de funkar i förhållande till varandra... Jag sålde bilen igår så jag är ett par problem fattigare :D |
|
|
Okej, vad fick du för den? --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. Länk |
|
|
44000:- 325i E36 -91 |
|
|
Det var bra! --- I'll catch you on the flipside! /Bogge. Länk |
|
|
Fick 46 av en annan men hans bank strulade. Släppte den för 44 till annan som hade cash direkt. Fick dessutom 2 i handpenning av den förste så totalt blev de 46 iaf :-) |
|
|
Nu behöver jag er hjälp, snälla! Det var riktigt kallt i morse när jag körde till jobbet brrrrr.... Elhissarna går inte upp och takluckan åker inte fram. Jag har kollat allt möjligt ang. elhissarna och takluckan. Det jag har kollat: 1. Alla säkringar OK! 2. Kabelstammarna i bagaget och mellan dörrarna och karmarna. OK! Hittade det felet som är så vanligt att kabeln är skavd precis vid gånggärnet på vänster sida vid bagageluckan. Har fixat till det! 3. Kontakten till takluckan OK! 4. Automatsäkringen till höger om ratten ser OK! ut. Har dock inte testat närmare, men det känns inte som det är den som det är fel på. HJÄLP! Det som jag skulle vilja ha hjälp utav er är att få reda på vart styrboxen sitter och relät till elhissar och takluckan. Har en känsla av att det är något av dessa fel eftersom att det började så smått innan. Men det hoppade alltid igång efter 1-3 min. Bra att veta innerbelysningen fungerar. har läst alla trådar som handlar om detta. Där står det nått om att de ligger på samma säkring. |
|
|
Finns ett räle som sitter bredvid säkringboxen i motorutrymmet, dessa hör ihop med fönsterhissar och centrallås, vet ej om det är med takluckan oxå. |
|
parolof |
redan fixat tydligen Länk |
|
Jag hoppades på att man ska svara på frågan om den segstartade takluckan? var jag som skrev om relät i det andra forumet oxå. ; ) |
|
|
Jag har samma problem (centrallås, fönster samt taklucka) funkar ej. De funkar ibland, bytte relä och då funkade det en stund sedan gick säkringen bytte säkring, funkade att låsa en gång säkringen gick, provade en 10A säkring den gick på en gång. Några förslag? kortis någonstanns? eller kan det fortfarande vara relät glappar eller som inte funkar? |
|
|
Klev in i bilen en dag och ett relä skrek. Det var ett av de som satt till vänster om ratten. När det lät funkade inte elhissar, men takluckan fungerade. När jag tog ur det funkade elhissarna igen, men inte takluckan. Reläet är då antagligen till takluckan, men jag har testat reläet och det verkar funka som det ska, så nu kör jag utan relä, och utan fungerande taklucka. Det går att sätta i, men så fort jag använder takluckan börjar det låta igen. Jätteskumt. Det underliga är att ibland kan allt funka, en stund, men sen börjar relät att skrika igen. Min första bil, mitt första elfel. Jag är inte bet, men oerfaren. Tacksam för all hjälp. Har sökt efter liknande fel, men inte hittat lösningen än. |
|
| Jag lyfter en gammal tråd då jag har samma problem att takluckan inte funkar då jag sätter mig in i bilen, utan först efter någon minuts körande. Nägon som hittat en lösning? | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.