AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.822

Sundsvalls Träff den 30-31 Augusti inför Sundsvalls snabbaste på Sättna!

Sida 3 av 4
///Sashe
theprophet!
Lade du märke till att du körde om mig på motorvägen tidigare =) Kände igen bilen din!

Nu ska man iväg o tvätta o putsa inför morgondagen.
Kommer att vara i hamnen till 9.30 som bestämt.

Ses där allihopa!
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Tackar alla som kom dit!! Var roligt att vi fick till nån form av träff iaf =)

Länk
Visa användare
74
Laffe
525 TDSA Touring -95
Lastbil!!
Det var mycket trevligt, kanske har man fått några nya vänner också.

Synd att det inte var Bmw:n som stod som slutsegrare, man var lite missnöjd när man åkte hem.
En bra dag annars som helhet trots att det inte var så många som slöt upp i hamnen på morgonen.
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Klantig som jag var så försov jag mig på Lördan så jag kom till Sättna kring 12 snåret.Men jag träffade ju några av er iaf där på Sättna =) . Hoppas vi kan ordna fler träffar så fler kan komma. Typ på en söndag eftermiddag eller nåt.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Jag tycker helt klart vi kan försöka få till några flera träffar på mera vettiga tider =) Sändag eftermiddag som sagt =)

Håller med dig Laffe! Men han hade ju tagit jänke skiten om han iunte hade missat starten!

Länk
Aj aj, vad är det jag läser, har en sketen jänkare kränkt vår älskade Jocke..?

Kanske var tur då att jag åkte en liten stund innan finalen, annars hade man väl kört av vägen på väg hem!

Fin dag i övrigt, även om det blåste lite och kom några droppar.. men va fan :)

Johan och ni andra då:
Vad säger ni om att köra någon mer eller mindre regelbunden grej, typ sista söndagen varje månad eller så kunde man samlas några st. och åka iväg på nå't fik å käka/fika nåt! Verkar ju vara en förträfflig idé som inträffar i ganska måna städer här i landet.. Varför inte här :)

Om man har det en smula regelbundet så blir det kanske lättare för folk att hitta hit dessutom, eftersom "vanliga dödliga" slipper hålla koll på forum och mail för att hänga på.. Jaja, ni förstår hur jag menar, haha!

Ha det så fint, så hörs vi alla!

// Björn
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Tycker jag låter som en bra tanke, då kan även vi Ångebor sluta upp nån gång ibland. Synd att man inte fick använda däcken jag hade med mig, va d halaste jag nånsin kört på! Bara skittider, 13.7 som bäst.Illa...

jimpa
Visa användare
74
Laffe
525 TDSA Touring -95
Lastbil!!
AlpinaJimpa: Jag skrattar, var det du som drygade dig med motståndarna och försökte göra åttor runt dom på strippen......

*ASG*
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
AlpinJimpa: Synd som bara den det där.a. men det verkade då finnas bra mycekt mera kraft under huven än vad det var nere i backen ;)

Alien: Håller jag med om.. så kan man köra lite mekar kvällar och lite annat... Men att bara sitta och fika eller åka en sväng i en trupp är ju inte fel heller =) Skulle ju kunna ta nästa träff på Södra berget till exempel =)

Men nått som är bra är ju att utbyta tankar och speciellt problem osv.. för vi sitter nog alla innne med ett tips eller två som man kan dela med sig av =)

Länk
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Laffe: Ja, d va jag. När inte fäste fanns passade jag på att lattja lite istället. D räckte ju en bit ändå mot de flesta, men mot Candyman med jätteslicks tog det stopp.:) Kul ändå, bilen går förjävla bra nu. Repan mot Amazonen spann jag hela 2an och även länge på trean, blev ändå 182 i slutfart, så jag hade rätt skoj ändå...

jimpa
///Sashe
Tjena.
Det var nice med bmw träff.. synd bara att vi var så få!

Jag har lagt upp en ftp med bilder från både bmw-träffen och bilder från sättna. Hoppas det fungerar.. (lärde mig det där med ftp idag) =) Ni som vill kolla kan logga in som "Anonym" inget lösenord krävs.
///Sashe
Adressen är ftp://213.115.100.26
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Mycket fin bild där när vi står utanför MAX med alla fina Beemers =D

Länk
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Sashe : Får inget svar på ping på ip 213.115.100.26 .
Antar att du har ftpn på din lokala burk så man kan bara kika på bilderna då du har datorn på?

///Daniel

Länk
///Sashe
Foppa:
Stämmer bra det.. och idag får ni gå in på 213.115.100.63 istället.
Tja alla!

Håller på att snickra ihop något patetiskt försök till en websida för lite info om träffar och bilder osv.. Tja, ni förstår nog :) Lägger upp en länk då det börjar bli värt att visa upp :)

I övrigt då.. Vad säger ni om att köra en till träff nu på söndag eftermiddag eller så, bara för att dra igång en viss "regelbundenhet"? Jag vet att några är på redan, men vad säger ni andra?

// Björn
Ro
92
RoGGaH
318i -89
1602 -75
Det låter jäkligt skoj det här med träffarna. Nu gäller det ju att ta tag i det hela så det blir av och inte bara rinner ut i sanden så att säga..

Jockes bil går nått djävulskt. Det värsta jag har åkt!!!
Ro
92
RoGGaH
318i -89
1602 -75
inte så konstigt kanske med tanke på att det är en av sveriges snabbaste gatbilar om inte den snabbaste..
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Nämn ett bra träff ställe så är jag på direkt.. Har suttit och funderat på nått ny träff men ha rinte kommit på nått klockrent än...

Kan tänkas ta en på Norra berget och snacka lite och grilla där i Parken =) en idé eller så kan man ju åka nånstanns på nån rolig väg som vi har här omkring och sedan stanna på nått ställe och diskutera och lite sånt..

Men vi bör komma igång relativt snart så att det inte går för länge mellan träffarna =D

Länk
Definitivt, Johan!

Men vad säger ni andra om att köra ganska snart, alltså Söndag efter middag? (7/9)
Norra berget lät helskoj tycker jag. Grillkorv, musik å sköna bilar, det räcker väl för min del! :)

RoggaH: Antar att det var dig jag stötte ihop med på HiFi, right?
Kul att du hittat tråden i så fall :)

// Björn
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.