AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.820

Sundsvalls Träff den 30-31 Augusti inför Sundsvalls snabbaste på Sättna!

Sida 1 av 4
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Hej vill se om det är intresse för en träff i Hamn T.E.X...

Maila mig om det finns intresse osv.. ge gärna tips om vart och hur vi ska träffas..
Jag har tänkt mig en träff i hamnen sen en BMW Karavan ut till Sättna!

MVH
Johan

______
I väntan på ekonomi för nya 5-serien!
Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel...
///Sashe
Kanonidé!
Kan inte bli bättre! Nu gäller det att få ihop folk!!!

///sashe
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
O ja det är ju det som är det svåra här i Sundsvall....

Så kom igen u gott folk Ta Er i kragen och malia mig så vi blir några Beemers =)

______
Visa användare
74
Laffe
525 TDSA Touring -95
Lastbil!!
Sitt inte i stugorna och ruttna, häng med på en sväng.
Förmodligen är det många som ändå ska upp på sättna, så det kan bli trevligt med en träff i förväg.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Precis... Haka på en runda nu Folk! Var väldigt mycket folk där uppe senast!

______
Visa användare
74
Laffe
525 TDSA Touring -95
Lastbil!!
Vi uppdaterar väl tråden så att alla som inte sett den kan planera in en träff i Sundsvall, som det verkar nu blir den i inre hamnen.

På kajen bredvid ranchen träffas vi på lördag förmiddag, tiden är ej spikad ännu, men det verkar som det blir 10.00, eller tidigare.

Alla BMW är välkomna, och då menar jag ALLA !!
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
tänkte rejsa med B7an på lördag så jag e på! Men jag måste väl vara där tidigare..

jimpa
Bi
129
Bimmerante
525 Touring-92
2002-75
Jimpa: Ska försöka få tag i några däck, du vet ingen som ligger på två stycken 195/50x15.
Får jag bara iordning det där som hände med bränslet så ska jag med också!
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Så ska det låta! Måste väl gå att få fram lite däck.

jimpa
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Vad händer i Sättra och vart ligger det? Vi har ju träff här uppe i Umeå nu på lördag, så kom upp dit annars vet ja...
Visa användare
74
Laffe
525 TDSA Touring -95
Lastbil!!
stensth:
Sättna är ett gammalt militärflygfält som numer används som dragracingbana, i helgen går Sundsvalls snabbaste gatbil av stapeln. Ligger väster om S-vall
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
AlpinaJimpa, när ska ni som ska köra vara där då? Vad jag hört så skall det tydligen dra igång kl 10.00... Så ska man träffas innan så blir det ju rätt tidigt.

Den andra tanken som jag skall bolla med de andra som ska på tärffen är ju att träffas efteråt Sättna.. Lite senare och sen dra en MAX burgare =) Verkar vara en klassiker på BMW träffar som jag förstått det =) eller så gör vi det med! hehe =)

Bra Laffe att du drog liv i tråden =D

______
I väntan på ekonomi för nya 5-serien... Så blir det nog en 530dT.
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Alpina Jimpa: Vore roligt att veta vilken av bilarna du ska köra. Nog för att jag antar att du tänket köra Alpinan... men man vet ju aldrig =)

______
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Jo, d blir Alpinan. M5an e inte mkt att åka i jämförelse. Ska bara undersöka ett ljud innan jag bestämmer mig helt. Blir nog tufft ändå med slicks och 2,56 i utvxl. Så några misstänkta ljud får inte finnas.

jimpa
Är det asfaltsväg till Sättna? Det är ju en riktigt kass grusväg som går förbi Nora-sjön, men det kanske finns en annan väg till flygfältet?

Jag funderar skarpt på att hänga med iallafall :-)

Det är alltid gratis ost i råttfällan...
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
Den gröna E30n från Gävle ska vara med på tävlingen hörde jag rykten om? Jocke Sahlin alltså.

///Daniel

Länk
la
6
lanSar
M3 Cab -95
325 -91
Verkar vara en hel del från härnösand som kommer ner också. Vill även tillägga att det var ett bra initiativ att fixa denna träff

//Jeppe
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
lanSar: Yeah vi kör en fin karavan från Härnösand ner till träffen :) Ska se om jag kan få med 2-3 till BMW.
Al
423
AlpinaJimpa
Alpina B7 turbo
M5-92b 3.8
520i-85
Jocke Sahlin har inte en grön E-30, silverfärgad M3 turbo har han, men han ska dit. Grön E-30 kan vara fjolårets vinnare i Gävle, Norrtäljebil.

jimpa
Visa användare
1.223
foppa
325i coupé -93

BMW CS #05607
AlpinaJimpa: Okej.
Hur många hästar är det i dessa 2 bilar? Gröna resp. silverfärgade. Och vilka tider har dom gjort på 402 meter?

///Daniel

Länk
th
1.421
theprophet
Alpina 530iT "B3" -94
Detta verkar ju bli kanon det Hära!!!
Men kom ihåg att tiden kan ändras.. Då jag inte är säker på när dom börjar på Sättna än...

Alpina Jimpa: O ja det förstår jag.. man vill ju inte dra ur maskineriet till max om det inte missljuder nånstanns! Hoppas du hinner med dig att få till allt!

Erito, Jo det är rätt dålig väg där upp över.. men kör man sakta så går det bra! Jag gör mycket grus väg med min bil.. och den ser ju ut som den gör.. men låt inte detta hindra.. och vill du verkligen med så kan du ju åka med mig upp och komma ner med beemern till stan iaf =D

Hoppas vi kommer upp i 20 Bilar innan det är klart nu iaf.. Kan ju alltid hoppas! Så kör vi samma grej näta år med !!

Tackar och bockar för intresset och alla som jobbar för att få ihop mera folk!

______
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.