AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Trimning och väghållning
2.164

komma igenom besiktning medd kompressor?

Sida 2 av 2
320-325
Men räcker det att hänga av remmen går bilen överhuvetaget då?

eller måste man plocka bort kompressorn varje gång. ?
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
Man bör betänka att kompressorkonvertering medför modifikation utanför helbilsgodkännandet och därför är olaglig rent tekniskt sett. Montaget är dock så snyggt att man i de fall jag känner till åker igenom besiktnigen ua. Det beror ju då på hur bilens övriga skick är, rost oljeläckage mm. Ser det i övrigt fräscht ut finns mindrer anlednign att se misstanken. en bekant har åkt u a 2 ggr och jag en gång. Alternativen är att 1. ta bort satsen och sen besiktiga om eller 2. ta bort luftslangar och kompressorhus, montera tillbaka org luftfilterbehållare för att sen besiktiga om. Att bara hänga av remmen är bara att glömma funkar i norge men inte i sverige.
Du bör vara klar på att slitagedelar såsom kattar, lambd, övre ventilkåpspackning, vattenpump och expansionköärl bör bytas innan konvertering om det sitter originalprylar där sen 95. för det blir mer kostsamt arbetstidsmässigt efter konvertering. Dvs bilen måste vara i toppskick men det är den säkert:)
Mvh
Asken
Bryr de sig inte eller upptäcker de inte?
Det viner juh som på en fjälltopp i full orkan... :-)

Länk
As
11.614
Asken
750iL L7 -00
850 CiA -95
944 Turbo -90
i3 -22
Kubistar -08
De upptäcker inte vinandet är inte så direkt farligt det är rätt diskret. Man laddar inte full gas så det blir avgrundsvrål utanför ASB ju, eller det kanske du gör bara för att protestera?:))
så Asken du menar att du kør in på besiktning med fullt monterad kompressor och går igenom?

bør inte avgasværdena skuta genom taket.

och besiktningsmanen få hjærtklappning nær han provkør

Snart 410 hk 622nm
getrag:

410 hk 622nm låter som en norsk fläkt-?
jepp det ær det också skall bara fixa till bilen typ småpill
sen e det nog dax jag besiktigar først så har jag ett år gasande
innan man får montera av:-P.

Snart 410 hk 622nm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.