AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.614

Köper "kanske" en ny bmw...

Sida 2 av 2
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Tror att månadskostnaden inkl försäkring för en 18åring ändå blir betydligt högre på en m3 än en 330. Dessutom kan det vara ganska skönt med 3 års fri service och vagnskada om man köper en ny bil.

Provkör 330in. Räcker inte prestandan till så är det väl bara att satsa på m3an direkt :)
Da
1.492
DanneZeta
Z4 sDrive 3.0 -11
Emils: Visst sparar man oftast grova pengar på en importerad BMW som gått ett par tusen mil, men i ditt fall äter nog försäkringen upp den vinsten. Köp du en sprillans ny svensksåld BMW så behöver du bara teckna halvförsäkring pga vagnskadegaranti de första åren. =)

roadZter
Acey: Får se framöver.

Jag va nere i Jakobsons bil firma i jkpg, där såg jag en 330ci.

Jag bara ”YES” denna ska jag prova, När jag var inne i firman så frågar jag "gubben" om jag får testa bilen, undra vad han sa..!

Det vill ni inte veta...

Jorå, ska berätta det roliga nu, han sa, nja jag kan inte låna ut den det är min "privata" bil..
Okej och jag bryr mig ?
Nja lite svårt att veta hur bilen går om man inte har testat den...

Eh, varför en BMW när det finns Porsche ;)
Emils:

Även Porsche har mindre bättre säljare som inte har något intresse att sälja bilar.
Starre: det va en komplettering till min mening, jag ska inte ha en Porsche, är sugen på någon "normal" bil..

Gustav2
Jag ar bara ägt två 328:or E:36...men jag har hört ganska många prestanda bilar såsom porsche 996, toyota supra (95), bmw m5 och m3 nya...audi s8:a (vilken inte imponerade i fart känsla) mm...audi rs2 med 380 hk med ketchup effekt var nog det värsta...annars e porschen den skönastew bil jag kört...på normal väg..

Men det viktigaste är ändå vad han som ska köpa bilen tycker....gillar han en 330 så ska han köpa den oavsett vad jag eller någon annan tycker...
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Det känns lite fel att jämföra med porsche 996, m5or osv mot en helt vanlig vagn ur "serie lunken". Jämfört med dina två 328or kan det inte vara dåligt drag i 330in det är ju trots allt "ersättaren" för 328an vi snackar om.

I övrigt håller jag med dig, man ska köpa den bil man själv gillar.

emils: Dåliga försäljare får man leva med när man är lite yngre, tyvärr gäller detta 90% av alla handlare du går till (och undantagen är nog handlare som säljer kia eller liknande märke).
Emils: Jag ville inte racka ner på din körstil den vet jag inget om o har inte skrivit om den, jag menade bara att en 18-åring (som du) inte kan ha alltför mycket trafikvana o då skulle inte jag rekomendera en såpass effektstark bil.
Med tanke på kompisar o impafaktorn omdöme som är brukigt i tonårens övre hälft.
Sedan om du tar en 320,330 eller M3 så är det ju samma underbara kvalitet o känsla det är bara du som kan känna vilken bil du vill ut o provkör.
Om du för samma skitbemötande igen så se tll att säljaren förstår att du är seriös kund med god ekonomi, de flesta säljare faller för en kostyym om inte annat.
När jag var i tjugoårsålder hade jag ingen möjlighet att köpa de bilar jag gillade men jag hade en kostym och provkörde bilar på löpande band ;-)))))

Länk
Gustav2
acey,

Jag jämför inte 330in med bilar som porsche, m5 mm inte medvetet iallafall. Men jag måste ändå säga att jag blev ganska besviken på 330in. Visst den är ju inte långsam men den känns inte så sportig som jag trodde att den skulle göra. BMW har väl byggd in för mycket komfort och dämpat ljud och körkänsla i de nyare bilarna.

Att det är en bra och skön bil kan jag hålla med om, men man har väl blivit "skadad" av att köra lite vassare bilar...nu känns nästan ingen normal bil snabb.

Mycket vill ha mer :)
Bmw ludde
Tar man det bara lungt när det är blött ute så ska inte en bmw vara så svår att köra, jag har STORA problem att få min att släppa när jag vill.
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
bmw ludde: Saknas lite effekt det är därför :o)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.