|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Tjena, jag har funderat på en Bmw 330i. Är detta något bra val? Kan tillägga att jag är ny här... | |
|
En BMW är alltid ett bra val oavsett ny eller beg. Intresse o plånbok avgör, men med tanke på din ålder skall du kanske skaffa dig mer körvana innan du mantlar så mycket kraft... men vad vet jag du kanske har både omdöme och 10000 mil på bana... 320 kanske är ett bättre val+ Länk |
|
|
Jag kan inte gå in och spekulera min körning, alla har sin och egen körsti!! Har testat en BMW 320i 01, nja den dög inte för mig, helt enkelt klen bil. |
|
|
BMW 330 och särskilt sexan på 3 liter är en utav dom bästa bilarna / motorerna BMW byggt i mitt tycke. Tror att om du letar efter det där lilla extra och inte 320in dög så kommer 330 nog falla dig betydligt bättre i smaken. |
|
|
Jag rekommenderar 330n. De är en underbar maskin i 3serien och överallt där bmw stoppar den faktiskt. Den har ett mysigt bottenvrid och framförallt ett underbart motorljud tack vare dubbla rör hela vägen. Om du väljer en 330 med sportstolar och navi så har du en bil för många år framöver som håller måttet. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Acey: ja, 330i är en annan klass. Jag vill njuta av 3.0 Liters motorn.. Sedan har jag som sagt inte testat någon 330i, men den borde ju duga i acc/och prestanda samt komfort. |
|
| Wendtan: nja navi är lite och ta i, jag funderar runt 380000 kr och inte mer... | |
|
Emils: Navi/Tv gör underverk för andrahandsvärdet. Missa inte komfortpaket med farthållare osv. samt betänk att allt annat än H.K låter tok klent i billjudsväg. Ett aerodynamikpaket är även det att rekommendera. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
| För 380000 ska du ha en bil med NAVI, inget snack om saken. Annars håller jag med om utrustningen wendtan nämner. | |
|
okej, skall enbart säga att bilen kostar i grunden 353000:- Jag har tänkt följande, komfortpaket, metallic, BI-xeone. ja, nu börjar vi närma oss dessa 380000 :- |
|
| Emils: Ja ska man köpa en sprillans ny så blir det tufft. Kanske man ska titta på en bil som gått några mil? Kanske kika söderut? | |
|
acey: skall du köpa dig en "ny" ? Blire en 330 då ? coolt.. |
|
|
oj, såg lite fel, hur tar man bort fel inlägg ? Ursäkta mig acey, såg lite fel , kollade inte så nogrant vad du skrev.. |
|
|
acey : Nja, jag har aldrig gillat begagnat. Vet inte varför.... Jag tänker, köper jag mig en ny så vet jag att det enbart jag som har tryckt på gasen... :) |
|
|
emils: Hehe jo, det är en speciell känsla att plocka ut en ny bil helt utrustad så som du vill ha den. Fast tyvärr är det en ganska dyr historia att göra det med de flesta bilar med undtantag ferrari, porsche osv efter värdeminskningen är så pass stor på BMW. Jag kollar på att köpa en z4. Och att köpa en sprillans ny bil i sverige och en bil som rullat 500 mil i tyskland kan skilja mellan 100-150.000 och det är ganska mycket pengar över till glass eller något annat kul :) Finns säkert ännu mer att tjäna på 330 där du får en topputrustad för dom pengarna. Fast en ny bil är ju en ny bil :) |
|
kalle_p |
Länk |
Gustav2 |
Emils Prova först en 330. Jag tyckte inte att den var något specielt att köra. Den saknade det riktiga draget och lät inte heller så roligt som den borde. Men gillar DU den (vilket är det enda intressanta) så köp den. Lycka till med bilköpet.. |
| Gustav2: Var kör du själv för bil (tänkte på vad man har för referenser om man tycker att det var dåligt drag)? | |
|
He he en annan hade 10k att röra sig med när man var 18, det resulterade i en 240GLT som fullständigt rostade bort. Men det skulle vara kul att plocka ut en ny bil men jag har skräck för det gigantiska värdetappet. |
|
|
KalleP: Jag gillar hur du tänker men jag gillar inte inredningen. De Kalle föreslår är väl i princip vad jag gjort i emils skor. Värdetappet på en m3 e46 med 2 år på nacken lär bli mindre än på en ny 330, Och skojfaktorn är skyhög i m3an, men inte direkt låg i 330n. Bitte, benutzen Sie die Suchfunktion. Bruka sökfunktionen först fråga sen. BMWCS Syd #05392 |
|
|
Wendtan: jag hoppas 330I är en rolig bil... Bilen skall väll inte bli någon racer kärra, men visst äre inte fel att dra någon på vägarna.. |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.