|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Hmm... tyvärr, på tjejens bil ser det ut precis som jag beskrev tidigare och som netz säger. En kabel från givaren som går upp i hjulhuset och in genom hjulhusväggen. Därefter går den till en kontakt som sitter på torpedväggens överkant. Tyvärr vet jag inte mer, du kanske skulle skriva en särskild tråd om just detta så någon 750 ägare kan hjälpa dig. |
|
|
oki får hoppas på att någon med 750 ge mig ett tipps då.. givaren borde ju gå att lossa men den vill inte släppa taget om dämparen allt för synd att 750 ska stå upp palad nu när den ska ner till halmstad å synas :( hoppas ja får några svar innan helgen Iron M/// |
|
netz |
Va sjutton!! de blir väl ett par meter kabel!! Går det inte att få loss givaren från benet,sitter den fast i ett öra med en insex skruv,och själva givaren intryckt i ett tajt hål på benet? om det är så kan man kanske spraja på rostlösare och ta tag i ytterkanten på örat med en polygrip och vicka/lirka lite för att se om det går att rubba den. Annars finns ju alternativet att klippa kabeln på lämpligt(skyddat)ställe och skarva ihop den sedan. |
| Det är jäkligt svårt att ta bort givaren, risken är STOR att man knycklar ihop den relativt tunna metallen som givaren sitter inuti. | |
|
jag har prövat rost lösare polygrip å slagit med hamare men den vägarar å släppa.. klippa av sladen värkar inte vara någon direkt bra ide tycker jag.. den larmar säkert för något då.. Iron M/// |
|
netz |
De va en tjurig jäkla givare,hoppas att den har tålt hammarslagen bara...om du inte vill klippa och skarva är det nog bara att tråckla ur den 1,5-2,5m långa kabeln från kontakten på torpedväggen som quixotic2 nämnde. |
|
tror inte de är flera meterkabel men.. e du alvarlig med att man ska klipa av kabeln å tejpa den sen.. måste klipa den i julhuset då å de är inga inerskarmar där.. kankse går om man tejpar med vulktejp å sen krumpslang över? Iron M/// |
|
netz |
Inte tejpa ihop snarare trä på krympslang och löda ihop skarvarna,krympa slangen,vulktejpa ytterkanterna. Jag har inte behövt göra det,men jag kan inte se varför det inte skulle fungera. |
|
tänkte om den kände någon speciel spänning i ledningarna som den kände av.. får la gå ut å klippa av sladarna nu då.. Iron M/// |
|
netz |
Det borde inte bli större spänningsfall över lödningen än över kontakten på torpedväggen.om jag inte har fel så registrerar abs givaren bara antal pulser från ringen på navet. |
|
tack för all hjälp så länge.. återkommer om de är något Iron M/// |
|
|
nnu e jag färdig å de blev bra som fan.. kan inte enns komma ner från garage upfarten utan att de skrapar : ).. funkade även att löda å sedan tejpa å köra med krympslang.. tack för all hjälp.. ska lägga ut bilder så ni kan se den me.. Iron M/// |
|
netz |
"lite" låg då med andra ord..bra att det funkade,ser fram mot bilderna.:-)) |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.