|
Sida 2 av 3
|
|
|---|---|
|
Ringde just två skrotar för att kolla priset på vänster hel/halvljus då båda har spruckit ör mig. Pris 1000:-. Får två likadana Hella på Biltema för max 900:- Snacka om att vara prismedvetna. :O :( Mvh. Patric Min E32/38:a Länk |
|
|
Kan inte annat än rekommendera Racksta bildemo i Arvika, för er som har möjligheten att kika förbi. Köpte A6-bakljus till Audin, 150:-, nypris 1100:-. Hallgivaren kostade ny 3000 inkl moms, där fick jag en för 400:- med garanti. Funkade den inte skulle jag få pengarna tillbaka, utan tjafs. Aldrig nåt bekymmer där, och det går att pruta. Man får gå ut på planen och titta ut grejor om man vill, sen skickar han med en Roy&Roger-snubbe ut som skruvar av det man vill ha. Precis så ska en skrot funka enligt mig. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Gillar oxå returbilen dock bara 5 mil dit... Men man måste vara sanbb delarna försvinner fort ...jag kopte m3 front samt rödvitabakljus på skroten kosta mig 2900 kr tyckte jag var helt ok den var komplett m3 front med läpp galler se nedan ....doch har jag lackat den när den kom till min ägo... Mvh/ Daniel Länk |
|
netz |
Hur är det egentligen med returbilen,deras priser är ju grymt låga t ex 1500:- för en komplett motor,AC pump 500:-,men tittar man på bilarna så finns det aldrig några motorer i dom.Eller är det så att det är leftovers från harrys bilskrot. |
| Jo det verkar ju som om de först rensas på godbitarna hos Harrys innan de skeppas till Returbilen | |
|
det är harrys självplockavdelning. innan låg den vid harrys bilskrot men flyttade för nån år sen till eget ställe. så de tar ju det de vill ha först. så att hitta ngn fräsh bmw motor är nog bara att glömma där. men ibland kan man fynda där. |
|
Paap Reeder |
Hej! Förrra året vet jag att en skrot - har tyvärr glömt vilken - svarade på ett mail från mig om priset på en annonserad ECM- box till min 750/M70. Pris: 8000:-! Svarade att "Ni menar väl 800:-?. Svaret blev "Nej vi menar 8000:-" Vad mera är att vill Du lämna tillbaka boxen så får Du bara ett tillgodokvitto???????? Jag mailade en fråga om de var fulla på kontorstid??... har ännu inget svar fått. MVH /// Paap R |
|
Jag har goda erfarenheter från karstorps bildemontering. De är inte billigast , men fungerar inte produkten får man pengarna tillbaka eller tillgodokvitto. iaf. fick jag det , vänligt bemötande också ! Karstorps ligger i norrköping vid E4-an och är lätt att åka till. Här i Linköping finns dock en riktig snik-skrot , ville ha 75% av nypriset för en bakre ljudämpare till min bmw316 , fan så man funderar på att kasta skrothögen i en container istället... :-) "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
jajust... har man plats är det ju bättre å köpa ett lik å ha stående å sno delar ifrån. typ en lätt krockad bmw750iaL skulle ja behöva :-) för typ 5000:- skr "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Länge leve Returbilen....där kan man fynda, det må vara sällan, men alltid kul att gå och glo bland liken, man lär sig ju ett och annat på kuppen :) Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Det ligger en skrot efter 45:an, söder om Angeredsbrod, granne med Skrotfrag AB utanför Göteborg, jag var där och frågade om kylare till min 518, killen svarade med att "gå in på skrotgår'n och kolla!". Sånt gillar jag! Hittade tyvärr inget kyl, men lite andra smådelar. F.ö. hade dem en BMW 850 stående, om någon skulle behöva en V12 :-) ____________________________ Killar med kvalitet kör BMW! |
|
netz |
Hur såg fronten ut på 850.n kvaddad? |
|
850:n hade brunnit i kupén, så karrosen var inte bucklig eller så, fast jag vill minnas att taket var lite knöligt, kanske hade dem lyft bilen i taket? Intresserad av köp? ____________________________ Killar med kvalitet kör BMW! |
|
netz |
Ny front vore inte helt fel,Tror förre ägaren har kört folkrace mé min.. hehe |
|
Var in på skroten i Nolby/Sundsvall idag. Skulle kika på en luftmassemätare till min 320 -93. Visst hittade igen den, men jag visste ju knappast om den skulle göra någon skillnad. Testa den, sa killen "i kassan". Ok sa jag, skall bara få ren den först. Då frågade han om jag var dum på riktigt eller? Jaja, dum eller ej, tydligen inte tillräckligt för att skicka in ett smärre pollenförråd med tillhörande damm och nån del från ett barr rätt in i motorn. Fy fan, va tror dom att man har ett luftfilter till? Till råga på allt kunde jag döda karln bara för hans sketna attityd. Därtill mumlade han nå't om att BMW hade kass tomgång som pendlade upp och ner hela tiden och gick hårt - tacka fan för det då man skiter i hur smutsigt det är i en motor, både inuti och utanpå! Nej, aldrig mer skroten i Nolby! Tror iofs att den heter svartviks (eller stockviks) bildemontering. // Björn |
|
|
...och som fortsättning på min skrotjakt, var jag på Härnösands bildemontering igår. Kanonbra kille att snacka med där! Raka svar direkt, och till råga på allt fick jag delen jag var ute efter utan att betala! Skall dock svänga förbi med pengarna (20 kr :) då jag har tid. Var väl lite en miss av min sida, hade inte några kontanter i plånboken som jag trodde jag hade... Hur som helst, inga problem att gå och kika lite efter de delar man var ute efter. Helt klart bättre attityd än Nolby-gubben! Hoppas fler skrotar är sådana. Ps. delen jag var ute efter var vänster diskant i framdörren, alltså ingen dyrgrip direkt :) // Björn |
|
|
Jag fick betala 305:- för bakrutetorkararmen(525t-92), det tyckte jag var dyrt för beg. men vet ej vad en ny kostar... Om den kostar 400 eller mer ny så kan det vara ok för den slits ju knappast. Det var min son som bröt av den gamla.... Länk |
|
|
Fick tag på ett hyggligt fint avgas för 350.- till min 320. Inget gnäll här inte när man får pröjsa runt 2000 till för ett nytt. Hur som helst är man inte tvingad att handla från just den skroten man tycker är ockrare. Antingen prutar man, eller så går man till någon annan. I det senare fallet kommer "ockraren" inte att tjäna några pengar så till slut går han antingen i konken eller så får han sänka priserna. Använd den kraft man har som konsument istället för att gnälla! |
|
|
Kilen" Du fick betala ett hyfsat överpris för din torkararm, en ny kostar 350 kr på BMW. Det är tråkigt att en del skrotar är så gemena att om de inte vet vad det kostar nytt så drar de till med ett riktigt rövarpris. Man ska aldrig betala mer än 40-50% av nypriset på en skrot, kolla vad delarna ni söker kostar före ni ringer då är det enklare att få ett vettigt pris. |
|
|
Jag ville köpa instrumenten från en skrotad M roadster från skroten som annonserar här på BMW Power, de vill ha 2000 när helt nya kostar 2600. Jag upplyste dem om detta och bjöd 1000 kr. Vilket de aldrig svarade på. Fredrik M - Z3 2.8 Chrome is my favourite color. Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.