AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

Samtliga BMW-modeller
5.691

skrotar är okrare

Sida 1 av 3
LN
497
LNBT
S6Plus
Fattar inte hur de kan ta 500 spänn för en gammal bromsskiva när en ny kostar 700 spänn. De kan ju inte gärna gå på BMW originalpriser då de knappast kan veta vilken skiva som satt på en bil som gått 22000 mil.
Vad får man för en bil idag i skrotn. premie 2500 kr ?
Sedan kan ju skrotfirman ta betalt för o ta in den sedan plocka ut typ. 1000 kr för ett bromsok. f*n det priset i delar är ju nästan en ny bil..

Sparar till en....
Länk
ol
649
olja
Merca med skruvad sexa.
Har själv sett många liknande exempel. Signalen i Mönsterås är den absolut värsta. Säg vad du tycker till dom och handla inte deras prylar. Försökte köpa ett turboaggregat av Signalen, begärt pris 3750 kr, pris bytesturbo 4500 kr. Det gick inte ens att förhandla med dom. Inte blev det något köpt den gången heller.
PJProPro-medlem
2.617
PJ
730d-2016
X2 M-Sport xDrive20d
Maserati QP Sport GTS

Hedemora bildemo skulle ha 4500:- för ett par E32 750 4-kolvs ok. Tror Ni att de fick dem sålda :))) Jag köpte mina på Allbildelar i Huddinge där dessa kostade 1200:-

Mvh. Patric

Min E32/38:a Länk

Frykmalms bilskrot i Karlstad skulle ha 200:- styck för begagnade plåtfälgar när jag skulle ha till 4 gamla 13" däck.
ni
656
niklas g
BMW e30
BMW 525 touring -92
jag skulle köpa bälteslås bak till min e34:a på falu bildemontering
(kommer inte ihåg exakt vad dom kostade) !
men iallafall, om jag lagt till 10 kr så hade jag kunnat köpt helt nya bälteslås på "bmw"
LN
497
LNBT
S6Plus
PJ:
F*n mig skulle de ha 100 spänn st men det var E31 men det är väl samma.
Var bilen dyrare är delarna dyrare el. hur är det...oavsett samma pryl.

Sparar till en....
Länk
LN
497
LNBT
S6Plus
Förlåt 1000 kr st skall det vara av Allbildelar i Huddinge och då kunde han inte lova att damaskerna var hela.

Sparar till en....
Länk
Sp
507
Speddy
730i V8 -92
Skrotar brukar ta halva nypriset exklusive moms.

1000:- Nytt ink m.
800:- minus moms
400:- halva priset

400:- till kund, inkl moms.

Har fått för mej att det är vad försäkringsbolagen ger för grejerna.

Brukar gå bra å pruta om man talar om vad ny priset är.
LN
497
LNBT
S6Plus
Med tanke på vad en förs.rep brukar kosta kan jag förstå att de kan ta de priserna. Men om det skall vara idé att återanvända enl. de politiska och miljö mässiga målen så måste de ju vara konkurenskraftiga. Om jag nu hellre köper nytt för jag tycker de är för dyra är ju hela idén med att återanvända kastad åt skogen.
"och jag är INTE snål"

Sparar till en....
Länk
LN
497
LNBT
S6Plus
Speddy:
Skulle du ge halva nypriset för hela bilen som står där på skroten?
...med el. utan moms..

Sparar till en....
Länk
Det ända raka är att hitta en "roj o roger" skrot, där dom inte sätter sig o knappar på datan när man frågar efter nåt, utan ger dig näven full med verktyg o pekar ut mot plan o säger :ja tror det står en sån där bortom högen mä volvos..... Det finns en kanon bra sådan skrot i stigtomta, eller kanske inte finns längre, säkert nåt "miljö-tjosan" som bommat igen den :( jag har inte vart där på typ 4år nu.

Störtsa problemet med BMW är att det oftast har varit för mycke skit mellan ratten o pedalerna......
Visa användare
1.465
ChristianF
Alpina B3 Touring-96 Nr:10
325iT -07
Dyrt.... dyrt

köpte en finfin bagagerumsinredning till min cab för 50 kr.
Kostar ca 3500:- på bmw ;)

www.returbilen.se <---
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Tycker att returbilen borde expandera och etablera sig på fler orter...

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
LN
497
LNBT
S6Plus
Utrag ur www.returbilen.se
"Bromsok fram eller bak 150 kr"
vilket guldställe!!!!
Synd bara att man får åka 60 mil innan man kan skruva bort prylarna själv.

Sparar till en....
Länk
Br
1.631
Braxen
E21 320i -83
E39 M5 -00
E91 335ix -07
Kristian!
Det finns en liknade skrot i Stockholm,
Länk

___
Länk
i umeå finns det en bra skrot (västerslätts bilskrot) som är billig på grejerna, mest för att ägaren inte är sniken och sur motför vad den förra var, precis tvärsemot
ett exempel: v***o turbinfälg 2 st bra skick med fräscha däck 200 spänn för båda

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Visa användare
1.320
markkus
M535i -86
528i -87
535iA -87
M535i -86
518i -87
bmwlover: håller med, aldrig omöjlig den gubben. Köpte tankarmatur som fungerade för 50:- till min 528i -79.

Tror att en ny kostar mellan 1-2000:-!!!
Skrotar är bra när man åker gammal bil.
qu
1.275
quixotic2
530i -01
M3 -88
745iA Highline -86
2000CS -68
Håller med om att skrotar är ockrare... trots att man skruvar bitarna själv får man pynta guld för vilket skrutt som helst.

Det var klart bättre förr... då drevs skrotarna av udda samlarnissar som brydde sig mer om att sakerna kom till användning på ett bra sätt och gärna tog betalt med en flarra av husets istället för att sätta sig och knappa på en dator och i stort sett dra förmögenheten direkt från ens bankkonto.

Ni skulle se skrotarna här i Örebro, de har flashigare kontor och demonteringsanläggningar än IT företagen!! Tror ni mig inte? Besök Örebro Bildemo... nybyggt kontorskomplex med helkaklad reception och tjusiga diskar... bah, skojare!
St
3.581
Stavros
E30 325i 4d -88
E39 540 man -98
quixotic2: Tja bilarna blir ju alltmer teknologiska så om 20 år är nog den gamla klassiska bilskroten ett minne blott! Då lär det se ut som hos vilken auktoriserad reservdelsdisk som helst. Tyvärr...

Do
373
Dodger
3,0S -73
518i -82
518i -84
518i -87
518i -87
535i -89
Jag tror ju iof oxå att många av besökarna på skrotarna bidrar till de höga priserna. Dels genom att bryta sönder halva bilen för att komma åt den del de är ute efter och dels genom att smyga ner en del prylar i fickorna som de sedan inte betalar för. Själv skruvar jag alltid försiktigt bort allt som sitter ivägen för delen jag ska ha, sedan lägger jag kvar de delarna i bilen eller lämnar in dem på lagret. Att stoppa på mig saker utan att betala för dem skulle heller aldrig falla mig in. Min attityd har medfört att de som jobbar på skrotarna i mina hemtrakter sällan eller aldrig använder de "verkliga" priserna utan oftast prutar ner dem betydligt när jag handlar där. Något att tänka på kanske....
wa
802
wath
Volvo V70 T4 -16
Växjö bildemontering ville ha 500:- för en fläktkoppling (som kanske redan är halvkass). Ibland kan man få hyfsade priser i självplocket men för det mesta är det ockerpriser som gäller.

Nä tacka vet jag Tegnaby bildemontering i Åryd, det är en skrot av den gamla skolan.......40:- för expansionskärl + kylarslang (och då skruvade han av kärlet åt mig!).

Det verkar som om många skrotar arbetar efter mottot "Den som har flest delar när de kursar vinner"
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.