|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
Robert V |
enligt min erfarenhet så e baksätet bara en sympati grejj eller för barn. dock sköna o sitta i om det e ingen som sitter där framme |
Robert V |
enligt min erfarenhet så e baksätet bara en sympati grejj eller för barn. dock sköna o sitta i om det e ingen som sitter där framme. Dock aldrig åkt därbak ... |
|
Till er som haft nöjet att bekanta er med både M635 och vanliga 635, är skillnaden stor och motiveras därmed det högre pris dessa bilar betingar? MVH, E38B12 |
|
|
En M635:a är naturligtvis en samlarbil av rang...Vilket iofs även den "vanliga" 635:an är,dock ej i tillnärmelsevis lika stor omfattning som kultbilen M635.. I och med detta inlägg så menar jag att en M635 ALLTID kommer att bibehålla ett betydligt högre pris än sin lite mer "ordinära" kusin 635. En "vill ha" känsla sprider sig snabbt när M635:an kommer på tal :) Mvh Janne. |
|
|
Du får ursäkta E38B12, men att ha en M635i som bruksbil tycker jag vore snudd på helgerån! Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
nofx16, håller nog med, jag bor trots allt inte i antibes och att köra en m635 vintertid vore nog too much... MVH, E38B12 |
|
Robert V |
... att ha en M635:a är en livstil ! dessutom hamnar man i en ond cirkel. - Man tankar bilen hela tiden och man har inte pengar till sprit. Har man inte druckit sprit då kan man köra bil. Kör man bil då måste man tanka. Tankar man då har man inga pengar till sprit osv ... aldrig ångrat mig ! ( skulle ändå inte erkänna det ;) |
|
Robert V, Bruksar du din till vardags? MVH, E38B12 |
|
|
Ok, har koll på en fin, manuell svensksåld 635 88a nu... :-) Två frågor dock: Vad har den för motor? 211 hästars KATen eller 204 hästars KATen? Prestanda med dessa spec.? MVH, E38B12 |
|
ormen |
Kliver in bara sådär... jag tycker att 635:ans baksäte i skinn är otroligt retro 80tal, kul o ball! De baksätena skulle kunna vara med i Star Trek! "Vatten är livet men Öl är livets vatten" |
|
E38B12, Enligt modellguiden så har en Svensksåld -88 årsmodell 208 hk. Mvh, Kalle - BMWCS[syd]#5120 ____ Länk |
|
|
Hej igen vänner, Jag har av en vän blivit erbjuden en mycket egendomlig bil som verkar för bra för att vara sann, och som jag är MYCKET intresserad av att få reda på vad det är. Jag har inte fått tillfälle att se bilen med egna ögon ännu, men det kommer. Bilen är en importerad 635CSi -88 med 16 000 mil på mätaren, inte vinterkörd på länge, underbart skick och den har all utrustning men ägaren är dock inte säker på om det är sportstolar i bilen. Nu till det intressanta! Enligt min kära vän står det i det tyska registreringsbeviset från BMW-fabriken att motorn har 232 hästar. VAD ÄR DETTA FÖR BIL? Är det någon specialbeställd med toppar eller något från M635? Bilen gör 0-100 på ca. 7 sekunder, och toppar ungefär 240. Eftersom priset han gett mig är mycket vänskaplig och jag vet att han är pedant vore det kul att veta vad det är... tilläggas kan att han aldrig själv har trimmat den det minsta. MVH, E38B12 |
|
|
Det låter som en egendomlig bil. Här Länk finns det en utförlig förteckning över vilka motorer E24:an tillverkades med. Det finns inte med någon 232 hästare där. Kan det vara så att bilen är trimmad i Tyskland efter tillverkningen? Då kan trimningen vara införd i det tyska registreringsbeviset. Annars kanske det är något från BMW-individual (om det fanns 1988)? /Anders |
|
|
avn, Jag tror inte att Individual tillkom förrän 1992, och Individual har mig veterligen aldrig sysslat med motorer. Fast hade man pengarna kunde man nog få BMW att göra det mesta med bilarna. Det skumma är att det är inskrivet i hans papper från fabriken att bilen är en 635CSi 1988, och har 173 kw (=232 hk), där står ingenting om något annat. Motorn är inte på något sätt märkt med BMW M, Hartge, Schnitzer eller Alpina såvitt jag vet. Det står inget avvikande utmärkt på varken motor eller bil, det enda egendomliga är det som står i pappren och att den är betydligt kvickare än en vanlig 635. Bak på bilen står det 635CSi, som vanligt då. Min vän hävdar också att den har extremt fin väghållning så den har troligen sportchassi. Jag börjar bli riktigt undrande i den här frågan :-) MVH, E38B12 |
|
|
Hejsan alla, Vet att jag är lite sent ute men jag måste få säga att jag tycker du skall testa en E24. Har precis köpt min första. Skall åka och hämta hem den till helgen och jag kan knappt bärga mig. Är 30 år gammal och känner mig som ett barn på Julafton. Nu är det i och för sig BARA en 633 och den har automat samt ingen sportklädsel. MEN, den är rostfri och det känns som det viktigaste om vi skall få en bra start på vår relation. De fina extra bitarna kan man ju faktiskt ta sig tid att leta reda på och montera i efterhand. Jag förstår inte att det nästan alltid pratas endast om 635:an. Skillnaden är i mina ögon marginell men priset oftast ett helt annat. Nu köper jag ju inte min bil för att det är den bästa pengaplaceringen utan för att jag får pengar över att göra den lite mer personlig med tiden. Även om jag inte har för avsikt att kapa sönder och förstöra bilen så är jag ingen original-fanatiker utan monterar gärna en sportskinnklädsel om jag får tag på en. Nåväl, smaken är som baken och valet är ditt eget. Ha kul bara! Mvh BlackLuck |
|
|
BlackLuck, Det är inte för sent, har inte köpt något ännu, dröjer tråkigt nog kanske också en tid med mina höga krav på begagnade bilar. Men nog skall det väl bli en E24 och inte en E34! (Är dock frestad av en E32 Alpina :-D) MVH, E38B12 |
|
|
avn: Baksätet räcker nog inte ens till för 3pers i 5 min. Inte i vår i alla fall. Dels på grund av skålningen samt att det inte finns nått bälte där. Bilen är helt enkelt 2+2 sitsig. Kan väll även tillägga att det går att få mer kul utan M635:an. Vår har med annan motor + annat smått närmare 300 hästar och den går vill jag lova. Men detta är klart att detta inte är ngt alternativ om man är orginalfreak. Men just nu är den avställd i väntan på bättre tider! /Fredrik "Pengar gör ingen lycklig men jag gråter hellre i en BMW än på bussen." |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.