AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
2.597

BMW träff i Umeå den 26/7, dvs nu på lördag

Sida 1 av 4
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Då var det dags igen för en träff i Umeå.

Det är samling på samma plats som förra gången, vilket var under E4 bron vid älven.

Tidpunkt, runt 14-tiden blir nog bra.

För de som vill ha mer info eller bara vill fråga något om träffen, hör gärna av dig till mig Tobias eller Mikko.

Mig kan ni nå per telefon efter kl 19 pga jobb på följande nummer: 070-3509596
Eller via mail: tobias.sterner@telia.com

Mikko kan ni nå per telefon: 0739474487
Eller via mail: mikkolouri@hotmail.com

Om det finns intresse så kan det kanske vara trevligt med en konvoj till Gamliavallen vid 19-tiden då det kommer att vara en tillställning med monster truck bilar där och uppträda.

Väl mött på lördag i alla fall ni som kommer.

Mvh Tobias
när hade ni denna planering då?
verdammt noch mal!!!, ska förmodligen till byske i helgen, aaaargh, man måste prioritera här nu, jobbigt
blir det några tävlingar o sånt denna gång?

"Brings Me Womens" (Hur det ska gå till?)
st
2.200
stensth
Ja, jag vet inte när de planerade denna träff. Har bara fått i uppgift att lägga ut infon på nätet...

Men om du kommer så kommer du att få se en ovanlig bil. Som dessutom inte finns i så många exemplar här i Sverige, en 8-9st ungefär.

Det blir inga tävlingar så vitt jag vet.
Kan höra mig för om det, återkommer senare med svar om det.
st
2.200
stensth
Edit: då jag inte fick rätt på en mailadress tidigare så ändrar jag den nu.

Nu ska det vara rätt i alla fall; mikkoluiro@hotmail.com
Visa användare
150
Mikko Luiro
728i -84 (E23)
Angående planerandet av denna träff så är det ordnat den "officiella" vägen, d.v.s. genom BMW Club Schwedens Nord-sektion. Kort info finns även på www.bmwcs.com/nord

Medlemskap i moderklubben är inte en förutsättning för deltagande, som brukligt är på träffar som klubben arrangerar, men som regel brukar de flesta vilja gå med i klubben när man varit på en eller ett par träffar. Personligen så anser jag att vi bör använda klubben eftersom den nu finns... Det finns ju vissa fördelar med det också - vi får t.ex. hjälp att arrangera träffar vilket framför allt kan vara en fördel vid litet större arrangemang.

Men som sagt, vi kör en "fika-träff" på lördag, träffas vid kajen och sen ser vi vad vi har lust att hitta på... Om inte annat så kom förbi för att slänga ett getöga på en Alpina B10 Biturbo, en bil av ca. 200 tillverkade exemplar!

M.v.h. Mikko
st
2.200
stensth
Ps. Mikko, uppdaterar det du sa till 507 exemplar.Ds

Du kanske tänkte på min gamla B6 som tillverkades i 219 ex?
Visa användare
150
Mikko Luiro
728i -84 (E23)
Oki! My mistake... *en klädsam rodnad infinner sig på mina kinder*
st
2.200
stensth
Hey, det är lugnt jag är van!=)
f*n vad kort varsel det var!!!, skulle nästan ha förvarnats för ett par veckor sen, eller är det redan många anmälda?

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
st
2.200
stensth
Bmwlover: Det är inget anmälningskrav, så jag vet inte hur många det är som kommer att komma... Dock vet jag att jag kommer dit med min bil samt Mikko kommer...
Visa användare
167
400 Nm
118d M-sport -10 Såld
320xd -11
3.0s -77

bmwcs #2040
jag kommer oxå ( Till 75% ) !!! OM man inte blir så bakis villsäga ??????
Visa användare
150
Mikko Luiro
728i -84 (E23)
Det hade förstås varit bra om man haft litet mer framförhållning med att gå ut med info om det, men det är ju semestertider :-) Man blir litet slö, samt att det ju inte är något mastodontarrangemang utan bara en liten fikaträff i all anspråkslöshet för likasinnade galningar... ;-)

Väl mött!
Klart man kommer!.
Tobias: Ska kolla det där med friplåtar.
st
2.200
stensth
400NM: Annars ringer du bara mig eller Mikko, så kommer vi och kör ned dig till kajen i din bil så kan du ju åka i den därifrån efter träffen!

Bara ett förslag.

Ps. Har du en Daytonaviolett M5?.Ds

525Kingen: Låter bra det där, om det går att fixa vill säga...
sh*t in the fan, hade tänkt och dra med mig digitalkamera + bärbar dumburk för bildlagring, men det visade sig att den var på lagning, för att det inte gick att stänga av den

ska försöka ragga fler bilar, iaf en

st
2.200
stensth
Bmwlover: Jag har med mig min digitalkamera så jag kan ta kort och filma med mera för de som är intresserade att få sin kärra plåtad!
Visa användare
131
MACKILLER666
AlpinaB10 3,5-90
Nr:319
HOHOHOHO
Nu är jag då klar med min bil så...hoppas det bara passar in i planeringen! Det finns ju fler viljor i hemmet, hehehe, men kommer nog till kajen runt 14-tiden!
KUL att intresset finns för träffar närmare "hemmet", heder till dem som håller i detta...

/Allt gott
Macke
st
2.200
stensth
Va bra, trevligt med ännu en Alpina bil på träffen tycker jag.

Ja, men någon timme måste väl "frugan" kunna unna dig eller? Antar att det är hon som har "viljorna" eller cyklar jag?
stensth: "Frugans vilja är Gubbens lag" ;)

st
2.200
stensth
Bmwlover: Det har jag aldrig märkt av... Vad är det? Kan man äta det?=)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.