|
Sida 1 av 4
|
|
|---|---|
|
Tänkte försöka genomföra ett litet upprop här i 7-serieforumet. Hur många E23 entusiaster finns egentligen ibland oss, finns det kanske t.o.m. något gäng som ses emellanåt och mekar/kör tillsammans? Jag finns själv i Örebroområdet... vart finns ni? Besök Länk | |
E23 |
Här finns i alla fall en E23 entusiast. Är ägare till en 745:a E23 |
|
En till här i Malmö, Tyvärr bara en 728i. Lite avis på turbomännen ;-) |
|
|
Ytterligare en. 745iA Exe. -85, Kalmar. Ulf W. |
|
BMW-Yoda |
733ia-81 Stockholm. BMW-Yoda |
kackidojan |
jag har en bmw 745iA ex det är den finaste bil jag nånsin har . bettan håller på att få en helrenovering så det blir inget köra men snart har ungefär 150 pållar til under huven och då är det ingen gasen |
Mr 745 |
Det var trevligt att få se detta inlägg!Jag själv är ägare till 3st 745,varav en som enbart körs på sommaren.Det vore ju trevligt med ett forum för enbart E23,eller hur!? Mr 745 |
|
Här är en till, köpte en 733-80 i Onsdags, skall dock stå i garaget en tid för rostlagning och allmän översyn. Min har el.justerbara baksäten, har alla E23 denna finess? Jag bor i Forshaga nära Karlstad nct |
|
|
Jag tror att det är fler och fler som upptäcker just e23 serien och vilken otroligt trevlig entusiastbil den egentligen är! Vad skulel ni säga om att vi försöker skapa någon liten inofficiell sammanslutning för oss som hålelr på med just e23? Jag skulle kunna tänka mig att även e24 människor (av någon anledning har jag fått för mig att e23/e24 går bra ihop) kan vara intresserade av att haka på. Om inte annat så skulel vi ju i alla fall kunna ses på de BMW träfffar som finns och organisera våra bilar på väl utvald plats på området? Det är trots allt viktigt att visa våra yngre vänner som kör Z3 att livet inte bara består i att glassa och glida när solen skiner! ;) ;) ;) Besök Länk |
|
|
Ännu en e 23 entusiast, från Helsingborg. Har en ok 745 84 och en 745 ia highline som är i mintkondition med allt becker bak m m men tyvärr utan glaslucka. Båda inställda över vintern, dessa ska bevaras till eftervärlden. Har koll på en 32 highline, sugen Har någon en liggande, eller 2. Hälsningar Pelle |
|
|
Vad sa du, har du koll på 32 Highline? I sådana fall är jag verkligen sugen! :) Besök Länk |
|
|
Tjena! jag är på jakt efter en 745 (min andra) och undrar om någon har en över, om välutrustad 323iA -86 tages i byte som dellikv. prisklass hade jag tänkt mig ca 20 - 25. skicka mail.. 323i -81, 745iA -86, 535iA -86, 318iS -88, 323i -84, 323iA -86 |
|
kackidojan |
är den som vet hur monga under bara 745 det finns i sverige jag har en gasen |
| Har en mattsvart 728, med rebellflagga på motorhuven, detta bevisar att E23 serien också går bra att använda som raggaråk! | |
E23 |
raggaråk med en BMW, Neeeeeeeeeeeeeeeeej !!!!! E23 |
Bayrische |
Här i Eskilstuna finns jag, en sann BMW, och då framförallt, E23 entusiast! Jag har för en tid sedan kommit över ett jättefint ex. av 735iA 1985! Visst är E23 en vacker bil! Jag är sååååå glad!!! Jag delar gärna med mig av mina erfarenheter till Er andra vad gäller mek. tips o annat! A.H. |
|
2st 733:or i Norrbotten Habbe |
|
Blown4Fun |
köpte en 735ia -86 i fredags. Kanonvagn för nästan inga pengar alls. |
BMW-frälst |
Här är en E23 entusiast, hur har han tänkt sig gå vidare med detta inlägg? |
|
Hej igen! Jo, jag har avvaktat lite för att se vilket intresse det fanns, till min glädje verkar det vara rätt stort! Ok, vad ska vi då gör av detta? Tja, till att börja med tänkte jag att vi väl kunde hålla kontakten genom att antingen skapa en egen liten maillista eller genom inlägg i detta forum. Därefter skulle det ju såklart vara kul om vi kunde organisera någon slags gemensam uppställning på sommarens träffar, några av er brukar säkert besöka dessa och har märkt att det är svårt att samla sina "karossbröder" om man inte har någon uppgjord plan på vart man ska stå och sånt. Tja, det var väl det hela... sedan är det naturligtvis upp till var och en att hålla kontakten med övriga entusiaster så ofta som ni vill och orkar. Låter det som en bra plan, eller tror ni att vi kan få ihop något mer "organiserat", i sådana fall är jag gärna med på det.. :) |
|
Alexe23 |
Här é en till! bara älskar dessa bilar! |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.