|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Till Salu! Har en 328 touring -97. Har jämfört den med en 325:a .Här föredrar jag allt 328:an.Bensinförbrukningen är dessutom låg. Tyvärr skall bilen säljas pga skilssmässa. |
|
|
Har 328i 293 Nm i vrid? Har för mig att det är 285 Nm Bmw följer inte utvecklingen. Bmw leder den! |
|
| personligen så gillar jag 323 och 325 bättre än 328, för att dom ger mer ju mer man varvar. 328an har ett bra lågregister, men det tar lite bort känslan när man varvar för den ger inte så mkt mer på höga varv. men smaken är ju som baken, jag tycker att du skall prova en av varje o se vad du själv tycker. | |
| Jag har hört att 328 skulle vara 20-30hk mer än vad som den uppges till? Kan det verkligen vara så mycke, eller är det bara prat? | |
|
328i: det har jag mycket svårt att tro. Har ramlat in på 323i istället för 325i/328i eftersom det skiljer ca. 2000 kr i försäkring. Har läst på flera ställen att den nästan har 170 hk på drivhjulen! Isåfall lär det kanske inte skilja så mycket mot en 325i! Är det någon som testat båda? //Thorssa |
|
| 328 har 5-10 hk mer än vad som uppges enligt de mätningar jag sett. I övrigt kan jag konstatera att min egen 328 för tillfället troligen har 20hk mindre än vad som uppges, orsak vet jag inte ännu. | |
|
Jag har kört 323/325/328 E36, ägt en 325 och kör numera 328. 328'ans motor är underbar. Mjukare och starkare än 325'an. Den går att köra snålare och känns mer råstark. Skillnaden mellan 323 och 325 är dock inte lika påtaglig. Som det nämts tidigare så verkar det som att 323 har fler hästar än på pappret. På 328 kan du dessutom få digitalkliman vilket är ett lyft, det tyckte iallafall jag. Men smaken är som baken så det är bara att provköra och bilda sig en uppfattning. // Joakim Admin, mailinglistan - BMWPower.nu Länk |
|
|
Joakim, Vad menar du med att man kan få digitalkliman på 328? Det kan man väl få till alla, eller? Min svärfar har ju det på en 320 tom? Länk Länk |
|
|
Jämförelsen gällde ju 325 kontra 328, och digitalkliman infördes efter det att 328 ersatte 325. Givetvis fanns den till alla motorstorlekar i E36 efter det att deb introducerats. Ber om ursäkt om jag var otydlig. // Joakim Admin, mailinglistan - AutoPower.se Länk |
|
|
Ok, då förstår jag vad du menade. :) Länk |
|
| digitalkliman kom -96 och då tillverkades inte 325 längre, | |
|
solklart fall tycker jag #"( i heroglyf skrift. Jag har en cab -95 och har bara ett köagomål på denna bil. VATTENPUMPEN i plast. Men måste med ge att det var den lättaste vattenpump jag någonsin bytt. ca 50 minuter det är inte många bilar som slår den tiden... |
|
hellonasty |
-dB: Har du möjligtvis någon länk till Tekniken Värld testerna? |
| nej, jag äger tidningen själv | |
| rättelse, jag läste det i mitt ex av tidningen | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.