AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.673

Provsatt CSL:en idag!

Sida 2 av 3
Zafiro
M3 CSL testad ringen på 7.50 min. finns att läsa i nya sportAuto
dunstan
Så den är 0.06 långsammare än GT3... Borde ju gå att ta in 0.06 med rätt förare kan man tycka. ;-)

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
dunstan:
Gissningsvis har de inte testat med fel förare precis om de visar tiden officiellt. ;)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
dunstan
nej det är klart! Fast man kan tycka att det skulle vara möjligt att ta in 0.06... ;-)
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Man tycker väl det. Plantera den bäste föraren man hittar i bilen i tre månader och ge honom klippkort på ringen så tycker man ju att han borde fixa det. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
Zafiro
Vadå ta in 6 sekunder, den är 4 sek snabbare än senaste GT3 som har en tid på 7.54 min.
Zafiro
911 turbo har en varvtid på 7.56 min och GT2 på 7.46 min
dunstan
Zafiro: Sorry, jag måste varit total förvirrad... Blir så på jobbet ibland... ;-)

Techarts Porsche gör ringen på 7.43. (men den är ju lite speciell med 620hk och 850nm plus grymma bromsar etc)

Gjorde inte X5 prototypen med 700hk V12 ringen under 8 minuter också! Rykte jag hört... Verkar ju helt otroligt med en SUV!!!

Fast roligaste är ju att titta på F1 tiderna... ;-) Vilken otrolig skillnad det är!!! Man fattar hur ruggigt snabba F1 bilarna är och hur grymma bromsar etc de har... hua!

jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
dunstan,

Du är väl medveten om att F1 inte körs på samma bana som vi diskuterar? ;)
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
Va?? Vad säger du nu?? ;))
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
hehe... en F1:a genom karusellen... *risp rasp kras*

Länk
Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
Börjar bli mycke siffror nu, måste dom köra CSL:en med hastighetsspärren??? Borde ju göra kraftigt bättre tider annars...

Enligt Länk ska GT3:an endast leverera 360hp checka kurvorna från deras bromsbänk...

Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet*
Zafiro
X5 LeMans körde varvet på 7.49 min, inte illa för en tung SUV
Zafiro
Här är en länk från testet i SportAuto:

Länk
Johann, det har körts F1 i decennier på nordslingan, men det vet
du nog. Det finns gott om varvtider dokumenterade från F1 tiden.

Vanos, 360Hk är förra generationen GT3. nu har den 380Hk.

Hastighetsspärr verkar vara en option, tiden var utan spärr.
Zafiro
Här kan ni läsa om testet i SportAuto om den underbara CSL:

Länk
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Eric_R,

Jo det vet jag men inte sedan 1976 och deras tider är inte särskilt imponerande om man jämför med dagens tider och ännu mindre om man jämför men ekordtiden från 1983 med en 956 famförd av S Bellof.

Ja, iaf inte så imponerande att de sån här kommentar är befogad: "Fast roligaste är ju att titta på F1 tiderna... ;-) Vilken otrolig skillnad det är!!! Man fattar hur ruggigt snabba F1 bilarna är och hur grymma bromsar etc de har... hua!
"

Mr
497
Mr Vanos
BMW 335i LCI Cab -12
okej tack *Erik_R* då vet jag... Blev lite konfundersam när man läste om testet på nürnburgring då porschen hade 272km/h på långrakan o CSL:en 255km/h spärrat men also inte under rekordtiden då...

Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet*
jo
2.105
johann
M3 2001
M3 2005
Eric_R har fel, tiden på Nürburgring för CSL var med fartspärren på plats.
Erik_R: 381hk om man nu skall vara petig, vilket man kanske skall vara ibland ;)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.