AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
1.674

Provsatt CSL:en idag!

Sida 1 av 3
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
Ojoj, vilken maskin! Kan bara säga det som GT-ägare, att komma in i en CSL känns fantastiskt roligt och det riktigt kittlar i fingrarna när man börjar pilla på kolfiberinläggen i intrumenteringen. Tyvärr hade en en av kolfiberläpparna i fronten som åkt på en smäll och satt lite på sniskan. Nåväl, ratten e tjooock o go i mocca, och stolarna, viilka stolar! Hade ett lågt samtal med utställaren på Falsterbo ClassicSportCar, Förenade Bil i Malmö, om denna underbara skapelse, för den är verkligen fantastisk! Dock var just bilen i fråga utrustad med gratisalternativen AC och stereo, dvs c:a +30kg. Lite synd, och det höll BMW-mannen med om. Tog ett 10-tal bilder på kärran, och även DV-kameran fick snurra igång nån minut. Enligt uppgift kommer c:a 10 bilar till Sverige i första stöten, vet inte om detta verifierats tidigare, men enligt Förenade Bil i Malmö är det så. Dagen var i alla fall fulländad och efter en del Ferarribilar och annat skoj väntar imorgon STCC på Knutan.

Glad Sommar från ett soligt Skåne!

Länk
st
2.200
stensth
BMW 320D Touring M-Sport-2011
Jag har hört 8st, så det kan nog stämma då. Kan tänka mig att det är en trevlig bil! Lite mycket pengar bara!=( +800000skr
när jag lämande in m3:an hos bmw i solna så stog jag länge å drägglade över csl:en tillslut så frågade säljaren om jag ville prov sitta... satt där å tryckte,klämde å torr gasade med en stort =)

//Martin

Länk

Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Såg en CSL i Borås i fredags vid lunchtid. Trodde inte mina ögon först, men vilken bil! Till och med de ointresserade såg att det var något speciellt som kom glidande.
Läppen på bakluckan har de fått till fast jag inte trodde man kunde få den snygg. :)

Bitte benutzen Sie die Suchfunktion.
provsatt också den igår på FCSS, vilken kärra! det sjuka är att något i mig säger mig att den är prisvärd...

Johan, var det din M3 GT som stod parkerad i skogen på deras s.k. parkeringsplats? snygg bil :-)

mvh, E38B12
Jag mötte en CSL i Österrike förra fredagen (11/7) och blev aningen överraskad. Trodde inte att de fanns ute ännu, men det gör de tydligen då...

/Micke
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
E38B12: Japp, det var min =) Jo, visst e den fin? Faktum är att finare GT får du leta bra länge efter och det skäms jag inte för att säga. Trots detta är det tydligen omöjligt att få den såld :(

Vilken dag på Knutstorp idag! Strålande väder (jag vet i alla fall en som har bränt sig sauudan i nacken, ajaj) och vilka härliga race! Denna makalösa Janne Flash, han e ju STCC's egen lilla Schumi... Såg en vacker vit E30 M3:a på gräsparkeringen, någon här på forumet kanske?

Länk
Jag har oxså haft förmånen att sitta i Cslen måste säga att man satt som i ett skruvstäd=mkt bra vid racing. Tyvärr är inte bilen värd sina pengar enligt mig i all fall.
Äger inte Starre någon BMW längre?
Och är det verkligen så stor skillnad på en "vanlig" M3 och CSL:en. Andra stolar och en annan ratt?
no
3.595
nofx16
BMWCS[syd]#5120
Imola,

CSL är lättare, har lägre tyngdpunkt (Tak i kolfiberarmerat plast etc), har mer effekt osv osv osv...

Jag får dock hålla med Starre om att den knappast är värd sina pengar om man tänkt ha den som bruksbil. Som finbil/samlarbil/banbil är den dock snudd på ett fynd, samt bland det läckraste man kan äga!

Mvh,
Kalle - BMWCS[syd]#5120
____
Länk
nofx16: Det vet jag, menade bara att alla var så "på" efter att ha suttit i en. Det är väl samma bil invändigt?
dunstan
Om CSL är den banbil jag misstänker att den faktiskt är är den värd pengarna... Den skall kunna späa de flesta Porscharna på bana har jag hört. Under 8 minuter på ringen sägs det... (någon som har officiella siffror?)

Så enligt mig ör den värd pengarna som banbil! Vill man glassa runt på södermalm är den ju också värd pengarna då man ju har den snyggaste BMWn på marknaden!

Men som vardagsbil? Glöm det!!! ;-) Inte värd mycket pengar i det sammanhanget! ;-)

När jag snackade med Joakim Söderström från Förenade Bil sade han att CSLen var snabbare än nya GT3an runt ringen...

Ah, vilken bil :-)
dunstan
E38B12: Har du några siffor?

Eller är det någon annan som sett siffror på vad en CSL gör på ringen? Mycket intressant...
Ka
131
Kanada
328i -00
Läste just en artikel med Gerhard Richter i BMW Car och han sa att den var ca 22 sekunder snabbare runt ringen än orginal E46 M3:an, mer exakt än så ville han inte specificera det.

Vilken bil....Det mesta verkar vara optimerat på den!

///Nicklas

///Nicklas
BMWCS# 4748
Visa användare
8.958
acey
GT3 RS
M3 Touring
22 sekunder snabbare bör vara kring 8 minuter blankt eller strax där under vilket är "ganska" snabbt :o) Vi får se när det börjar komma ut lite tester på bilen.
32
1.213
328-Johan
BMW 323i Coupé M -98
BMW själva har inte lämnat nån officiell siffra, dom skriver som sagt enbart < 8min. i deras CSL-katalog. Den uppgiften grundar såklart på deras testkörningar. Nu är det upp till skvallerposten att skriva, men man kan ju lita på att en skicklig förare kommer att klocka bilen någon sekund under 8, vid ett testtillfälle med tom bana. Ringen under 8 med en standardbil utan överladdning, det skojjar man inte bort!

Länk
dunstan
Med tanke på att nya Porsche GT3 gör ringen på¨7.54 så är "under 8 minuter" med CSL otroligt bra!!! Ser ut som om CSL kan ge Porsche en match alltså!!! Och börjar man prata pris också så ser det väldigt bra ut för en CSL...

Är någon sugen på lite porriga CSL bilder från Falsterboshowen så har jag lagt upp några här: Länk

personligen tyckte jag den var värd varenda krona,synd jag inte har dom bara...

www.bimmer.nu
sidan för bmwtokar!
Nu med tokbra kalender..
Är det någon som vet hur många CSL.er som är tänkta att tillverkas?

-Upplev körglädjen i M3 E30!
Ph
123
Phippi
e36 328i Cabrio 98'

Riktigt snuskiga bilder :)

Det stod några andra trevliga bilar i bakgrunden av CSL'e, ingen som plåtade dem. Syftar på 6-serie bilen, och M1'an. Hade varit schysst om någon hade lite bilder att lägga ut.

Kolfiber ger mig gåshud

Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.