|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Har bilen varit igång en väldigt kort stund mellan avstängning? Jag startade min bil en gång och fick motorstopp direkt när jag skulle iväg. Startade direkt igen och åkte iväg. Bilen började rycka, hade ingen tomgång och tappade kraft (speciellt på låg och mellanvarv) men jag visste att detta är ett vanligt problem vid "korta" starter. En kompis fick det en gång på sin 320 och jag har läst på forumet om andra med samma fenomen. Insprutningen hinner inte justera sig och fetar på. Motorn blir sur och går mycket dåligt. Lösning. Ut och kör så "renar" den sig själv. |
|
|
En sak till. Anitspinnlampan började att lysa när den gick ojämnt. Starta om bilen med jämna mellanrum när du "kör ren den". |
|
|
Ok, då var det fixat i samband med servicen. Kamaxelgivare och 2200 back... /Manray/ |
|
|
Hej, hade samma problem, den var orkeslös på låga varv, tjuvstannade när den gick på tomgång, coh man skulle iväg. Felet var trasig kamaxelgivare, tot 1500 kr |
|
|
Hej, hade samma problem, den var orkeslös på låga varv, tjuvstannade när den gick på tomgång, coh man skulle iväg. Felet var trasig kamaxelgivare, tot 1500 kr |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.