|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Om man ska betala mellan 30-40 för en gammal E30 av senare modell ska den vara tokfin! Annars är det överpris! Tänk på att det är en 15 år gammal bil och konstruktion. Pruta stenhårt! |
|
|
okii.. tänkte mig en års modell från 89-90 inte äldre. |
|
| well, de flesta vill ha runt 35 så.. | |
| för 35 tusen då då ska man kunna få en fin 325im me trimkam o lite sånt.. jag skulle köpa import om jag va du.. hitta en med servicebok , då slipper man rosten | |
|
En fin 88:a kan man lätt få för 30k inkl M-paket...men om vi talar om 89-90 så är de väldigt svårt att hitta nån under 40k om den ska va tokfin! om man hittar nån me M-paket i huvetaget... De här me tankmätaren,mätaren på e30 brukar ha en förmåga att åka upp lite längre än va man tankat..men när man åkt några minuter brukar de gå till de normala...är min erfarenhet iaf. |
|
AIex |
Reloaded: Låt dig bara inte luras av dom skyhöga priserna på 325 e30. När du ska köpa en så kollar du hur bilen är i helheten som dom flesta säger här. Kolla efter rost på bakluckan, dörrsidorna, fram o bakskärmarna. Den här verkar vara fin ;) Länk Mvh/Alex |
|
Jag köpte min för 21000 kr för snart 3 år sen. Visst den var inte i mint condition men den var fullservad, hade mycket utrustning och mycket fint skött. Så jag råder er att gå hårt fram när ni dealar! 35000kr är och förblir lite väl mycket pengar för en E30. Den ska i så fall vara nåt utöver det vanliga. Men det är klart, är folk villiga att betala så visst. mvh |
|
|
är 30-40k för mycket för en 325:a?? |
|
|
va sitter d för motor i 325:an?? (m20, m50) har inte den blekaste aning? är topplocket känsligt på alla 325:or 89-90? |
|
|
jag har hittat en 325 nu.d är 89:an årsmodell 15000 mil fullservice bok fram till okt -02 elhissar å ellucka, m3 elspeglar rieger fram & bak spoiler nybes. hana hara skrivit bud. hur mycket ttycker ni att jag ska betala för den? inga missljud inge rost hjulhus bytt. |
|
|
m3 ratt å alu knopp m3 vinge. 17" integral a2 fälgar. finns d nå rost? Som jag vet så är det bara ett ställe i bagagen som det finns rost, men det ska jag fixa till innan jag säljer den. knackar motorn? Nej motorn knackar inte. Jag lyfte ventilkåpan nyligen o tittade hur kammen var. Men den var inte ett dugg sliten. är d bmw:s orig. ratt å knopp? Det sitter en M3 ratt i o en alu knopp. är den svensk registrera? Japp den är svensk. är den hårt körd? (dum fråga =) ) I min ägo så har den inte gått hårt. Jag har nämligen haft den i garaget o fixat till den. Har precis fått ut den. Anledningen till att jag ska sälja den är att jag har ett nytt projekt på G. hur gick d på senatse bilprovning? Den gick igenom felfritt, inte ens något bra o veta. är kamremmen bytt? Ägaren innan bytte kamremmen, när han sålde bilen, o jag ställde av den precis när jag köpte den så man kan säga att den är nästan ny. krockad? Nej! färd dator? Nej nå miss ljud från kaross eller motor? Nej stora m-paketet? Det sitter Rieger kjolar o frontläpp. Bilen är i väldigt fint skick. Så egentligen vill jag inte sälja den men jag måste tyvärr göra det. Visst vid väldigt snabb affär så kan jag väl gå ner lite, men den är värd sitt pris så helst vill jag inte gå ner något. Utan 17": arna så kan jag dra av några tusen om du vill. han ville ha 40000kr va tycker ni man ska ge för den här?? |
|
| svårt när man inte har sett den? sen gillar jag inte rieger :) | |
|
okii.. den finn på bilannonser.se nix ja gillar inte deras front spoiler men bakspoilern är fet. ja tycker då itne den är värd 40000 fins bättre än den som är billigare men dem är sålda .. 20000 mil |
|
|
????? nån som vill svara |
|
|
är 30-40k för mycket för en 325:a?? va sitter d för motor i 325:an?? (m20, m50) har inte den blekaste aning? är topplocket känsligt på alla 325:or 89-90? |
|
|
jag hade en ute här på bmwpower för 45000:- den hade gått 9600 mil då,ingen rost,mycket finförövrigt me men inte många verka vara villiga att betala så "mycket" men det finns folk som köper gammla sketna volvo 240 som gått över 20000mil för astronomiska summer som 30000:- |
|
|
Jag köpte min för under 30 tusen, och jag fick med alla papper på bilen och full servisbok plus alla besiktings papper.1800 mil på mäter vi köpet och helt ny renvoverad topp. Fast den var ju utan M-paket. Fast det ser jag nästan som en liten utmaing, nog för jag har M-front nu. Ska försöka få den och skilja sig lite från mängden om det går =)) Gå in och ta dig en titt på den i galleriet om du har tid och lust. Mvh Teres _________________ bmw323.cbj.net |
|
|
1800 mil var inte mycket teres :) /Jimmy Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.