|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej! jag hade tänkt köpa en bmw 325 efter jag jobbat klart för 30-40000 kr. får man en bra 325:a med stora m-pakete för d års modell 89-90? kan inte ni ge mig lite råd på vad man ska tänka på när man köper en 325:a? skulle va väldigt bra. // Reloaded | |
|
Du borde kunna få en jäkligt fin för dom pengarna... ----------------------- Min E30: Länk |
|
|
håller med,för dom pengarna får du en riktigt fin 325:a inkl stora m-paketet. De du bör kolla vi köp är bla missljud från motor + övriga bilen,325:or brukar ju köras rätt hårt,sen ska du även kolla rost.kommer de så går de snabbt! Men du ska ju kolla helheten på bilen,verkar allt okej så är de nog ett bra köp! En annan sak du ska kolla innan köp är försäkringen,dom är allt annat en billiga på 325. |
|
|
Oki.. är d dyr försäkring eller? var kommer missljuden ifrån? dyrt å fixa? vart brukar d rosta på dem? |
|
|
såg att du va 19,så de handlar om många 1000 lappar per år om du ska ställa den på dig! kolla så den inte knackar för mkt ur motorn,brukar vara att kamaxlen är sliten lr att ventilerna måste justeras.. sen om du ska köpa en för 30-40 tusen har ja svårt att tro att den skulle va rostig,men kolla under saker. |
|
| kan tilläga att du kan kolla in "begagnatguiden" här på sidan,mycket bra...kanske inte behöver checka av hela listan punkt för punkt,men läsa igenom den iaf... | |
|
okii.. tack för råden.. hur många mil tycker du bilen ska ha åkt om du skulle köpt den för 30-40 tusen? 20000 mil tycker jag e för mycket. |
|
Shady |
varför inte leta lite och köpa en 325 e36 brorsan köpte en i våras -91 för 35.000 rätt klent utrustad men mycket fin både ut och invädigt med 17.000 dukumenterade mil på mätaren |
|
okii. men jag tycker inte att e36 är så snygga om dem inte är stylade på nått sätt och då kostar det mer än 35 000kr. gillar e30 mer än e36. så jag vill ha lite råd om vad man ska tänka på innan man köper en bmw 325 im 89-90? |
|
|
sattsa på en e30 du,roligare att ha en e30 me mkt utrustning å lite stylad än mot en klent utrustad E36:a... Du ska in titta allt för mkt på milen,säger inte allt om skicket på motorn/karossen...en bil som sällan är servad å gott tex 15000 mil är oftast i sämre än en bil som gått över 20000 mil som är servad regelbundet mm..kolla om finns stämplar i boken! |
|
|
okii.. d ska jag göra. nix tänker inte köpa en e36. gillar inte den karssen så mycket. gillar e30 och e34 mest. min kompis har en e34 m5:a 3.8l den går skapligt bra. e jäkligt avensjuk. aja har man pengar så är d inga problem ;). säg till om d är nå mer jag behöver veta?! |
|
| när du är och kollar på bilen så om allt verkar schyst,ingen rost,inga missljud från motor lr kaross när du är ute å provkör och om boken är stämplad lr om han kan visa några kvitton på att den är servad efter sina intervaller så ska de inte vara några problem...ett + om han har kvar bes.papprerna,ser man vad lite av historiken på bilen... | |
|
okii..du kan bmw väldigt bra va? hehe.. ska kolla allt som du sagt d låter väldigt vettigt tack för hjälpen.. om d är nå mer som du vill tilläga eller nån annan så är d bara å skriva |
|
|
är d samma lysen på en 88 och en 90 års modell?? baklysen å framlyktor |
|
|
oopps.. jag menade 89 istället för 90 |
|
|
japp,de sitter likadana lysen på dom! Men vänta gärna in inlägg från fler som kanske har fler synpunkter...men lycka till iaf! |
|
|
okii.. tack för råden. |
|
|
min kompis hhar haft en 320 å en 325 båda e30. å sopa mätaren har vart ett prblem. för den åker upp till max jämt även om han itne har full tank. riktig glädje mätare. är d ett svårt fel å fixa eller är bara en givare som e trasig? är d så på dem flesta e30? durt å fixa isåfall. vill hellst inte ha en trasig soppa mätare. |
|
|
hur många mil tycker ni att den 325 e30 ska ha gått om man köper den för c:a 30-40 tusen? |
|
|
min kompis har haft en 320 å en 325 båda e30. å sopa mätaren har vart ett prblem. för den åker upp till max jämt även om han itne har full tank. riktig glädje mätare. är d ett svårt fel å fixa eller är bara en givare som e trasig? är d så på dem flesta e30? durt å fixa isåfall. vill hellst inte ha en trasig soppa mätare. hur många mil tycker ni att den 325 e30 ska ha gått om man köper den för c:a 30-40 tusen? |
|
| lazereye: du får det att låta som att en 325 e30 för 30k:- är något specielt och att den ska vara jättefin.. enligt vad jag har sett så kostar de mellan 30-40k om man ska ha stora M.. tycker även att de flesta vill ha rätt mkt för sina 325:or.. bara enligt mig :) | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.