|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
hej har funderingar på lägga en enormt fin lack på min 99:a M3 man kan inte säga annat än att man smittas av FAST AND THE FURIOUS bilarna.men jag kan alldrig tänka mig en japan de ett djungel me kulörer....vad skall man välja tycker ni?samt skall man hålla på me rutor/tribals mm på en BMW? eller bara lägga en fin kulör? bidra gärna tipsen me bild på kulören sen har man ju sett och hört om alla BRA LACKARE ändå är det apelsin ytor...samt annat....vart lämnar man in bilen i sthlm för att få TOPP-RESULTAT | |
|
varför inte annvända standox Crystal Rainbow lack? Lackerare i 08 land, klart det måste finnas någon som klarar av att lägga en lyckad lackerig, tycker jag. Annars så får du asa ner bilen till skåne, för här finns några bra lackerare vincent i hbg, och thorens i laholm. Länk Länk |
|
| om jag förstod rätt nu-----den lacken har alla färger typ..skifter från rött till gult...grönt....blå..mm? är det sant?det är inte dåligt i så fall.....vanliga kameleont skiftar mellan två kulörer ju | |
|
eller en blandning blått o lila blir otrolig när det läggs av duktiga lackerare...... Med ny vattenpump mm... :-) |
|
|
Vi har en sorts kameleont lack på en av våra lastbilar, det är j*vligt snyggt.. Dock svårt att få den bra på bilder, men här är några exempel: Länk Länk |
|
| mycket läckert.....vet du va kulören heter som ni har på lastbilen? | |
|
Nu har jag inte full koll på hur man lägger in länkar, så det blir en copy-paste. Standox sortiment av showkulörer, mycket läckra. Nån kanske minns Volvo 852:an som polarna på Nobelgymnasiet byggde i Bilsports bilbyggartävling? Den gröna färgen var ur Standox exlusive line. Länk: Länk Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
Jasså, det var inte svårare än så :) Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
va tror ni dessa lacker kostar...om man säger hur mycke mer än en vanlig metallic lack ? sådär mellan tumme och pekis hört att de finns bra lackare i skåne av många..men jag har svårt att få bilen dit,,,men är dom billigare där än i sthlm? |
|
|
kalle banana> Det skiljer mycket, vet jag. Vet en åkare som skulle ha nån specialvariant på metallic (inte kameleont) i en lack jag designade åt honom, och bara det kostade dyrt hos lackaren. Tror slutsumman vart 85k, men det var inklusive solid lack på ramen. Det bästa är att begära in offerter på ett såpass dyrt jobb. Du kan spara in många kronor på att åka en bit. Begär även in referenser från lackaren, så du kan se vad han har gjort tidigare. Vet att Eda designlack i Charlottenberg och Filipstads Industrilack i just Filipstad har gjort ruggigt fina jobb på lastbilar, dom borde ju även lacka personbilar. Borgs i Kristinehamn har gjort fina jobb, men har även hört om någon som var missnöjd. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
|
har bestämt mig nu...bilen är svart nu...vill nog inte göra nått för galet färg ändring..blir o ta samma som QVARNIS...nämligen STANDOX MONTE CARLO MAGIC...typ svart-lila som skiftar lila...blått..och grönt..det måste ju va fräckt? |
|
| tips var lämna in jobbet? | |
|
vet inte vad kulören heter, men den kostade nog en hel del.. har för mig om att färgen kostade runt 5000 kr/liter, tror det är en av de som skiftar mest, och därmed kostar mest... |
|
| va går de åt på en mellan klass bil som E36...en liter? max en och halv? | |
|
Jag hel lackade min förra 325ci, utvändigt, dörrgångar, motorrum, det gick åt 2,5l met.bas, outspädd. seastream styled |
|
| så pass? va fick du ge för din lack? vart lacka du? vart de bra då= | |
| hangaround 85 tusen för lack? huh huh...vad för bil? | |
| Prata med Swippe på Art On Wheels,han är riktigt grym på att lacka...han lackade 850 pickupen (bilsports billbyggar tävling)som jag var med och byggde för ngr år sedan med ett kanonbra resultat,tror du får svårt att hitta nån som är bättre...ska själv lämna min E30 dit för hel lackering!Han håller till i västerås.har inte nr och hemside adressen framför mig nu,men kan maila över det om du är intresserad/mvh Loggan | |
|
kalle banana> Scania R144 Topline, med endel avancerade toningar och ett helvetiskt maskeringsjobb. Sex på alla fyra, roligast så! |
|
| ja maila det absolut | |
| Här är adressen till hemsidan Länk | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.