|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Ni som har 525 24V. Vad har ni för bränsleförbrukning på era bilar? Manuell/automat? En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 | |
|
när jag hade min sågick den nästan aldrig över en liter! Landsväg ska vi inte tala om det var billigt! MvH Bmw 4-ever Länk |
|
|
när jag normalkör så tar den 0.95 blandad per mil men när jag kör som JAG kallar normalt så tar den 1.05-1.1....och det tycker jag är bra med tanke på att jag nästan aldrig snålar på gasen.. ska väl tillägga att mer än hälften av körningen är i stad eller dyl. körde tor mellan göteborg och stockholm via linköping och hade då en snittförbrukning på 0.88.... Frazze Lev fort, dö ung och bli ett vackert lik!!!! |
|
|
1,05l per mil blandad körning. |
|
|
1,1 - 1,2 vid ekonomisk körning (blandad körning) "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
Måsen |
Landsväg 0,82 dock aningen fortare än skylten kanske, med 4 man och full packning i en Touring. |
Måsen |
Glömde visst lådan, 6-vxl automat. |
|
I sedanen jag har nu. runt litern. I Touringen jag hade tidigare runt 0,8 BMWCS Nr: 4798 |
|
|
förbrukningen ligger konstan mellan 1,10-1,15 liter/mil. "De tår du trampar på idag kan ha direkt förbindelse med den rôv du är tvungen att slicka imorgon." |
|
Shady |
min har blivit lite törstig även längre sträckor tror den drar ca 1.2L/mil |
|
Ok, då är det inte bara min bil som går billigt:) Modellguiden säger 0.99 blandad körning, och jag brukar oftast hamna där, då kör jag lite hårdare än normalt. Det minsta är 0.8 jag har kört på, som mest 1.24 men det fanns det inte heller mer att ge:) Imponerande att bilar över huvudtaget håller för sådan körning! En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
| låter som min gamle beemer..:-) var har du köpt den? | |
|
Jag har aldrig kunnat komma ner till 0,99 liter milen i blandad körning.... på landsväg har jag kommit ner till 0.85 under ett snålrace men då gick det inte snabbare än 90 km/h... när jag är ute och kör så brukar jag räkna med 1liter / mil.... och så får jag ligga några procent över laglig hastighet... är det ngt fel på min som drar så mkt eller? "I wish I was a BMW" - Läst från bakrutan på en bubbla i Tyskland |
|
|
525 skall dra 0.65 i 90 km/h och 0.80 i 120 Km/h, så har man svårt att komma under litern borde något vara galet. Jag kör ganska hårt/fort med min bil, hela tiden "plus moms", och brukar hamna strax under litern. Snålkör man borde 0.8 inte vara några problem. Tror att en 525 med automatlåda är snålare än en manuell pga högre utväxling. svenson538, menar du min bil? svartmet, svart skinn, elhiss, lucka, farth, armstöd, sänkt, 5-stegs aut, 6x vita blinkers mm. mm. Köpte den privat av en kille i Gbg, innan dess hade den haft en ägare i Karlskoga sedan import -01. Regnummer SCW XXX. En gång V12 alltid V12... BMW CS #5139 |
|
|
Har aldrig fått min under 1,2 ( aut ) Drive Like U Stole It!!!!! |
|
|
Hmm, avundsjuk på era snåla 525:or, min drar ca 1,5 stad och aldrig under 0,9 :( /// Nicke |
|
|
Landsväg laglig hastighet plus moms 0,8 och blandad körning runt litern. Stort släp efter mellan skåne o Stockholm 90-100 knyck 1,4 l/mil "Automat snålare än manuell pga högre utväxling" tror jag bara på i lite högre hastighet, typ 130-150. 525iA -95 landsvägslok |
|
|
Som lägst har jag varit nere i 0,95 liter/milen, vid körning Malmö-Karlskrona-Malmö. Fegade inte, och satt i ett par köer på vägen, så det var jag väldigt nöjd med. Detta var med 98 Oktan Sedan dess har förbrukningen dock legat på 1,2-1,3, och då kör jag 80% landsväg/motorväg. Detta med 95 oktanig bensin. Är något fel på min bil? Jag har nu börjat tanka 98oktan igen, får se om förbrukningen sjunker igen. Mvh, Kalle _____ Bilen: Länk |
|
| Kalle: min gamla 525iA - 92 drog också så där mycket med 95. Jag testade aldrig 98 i den. Jag har inte hunnit kolla hur mycket min bil jag har nu drar, men jag återkommer om det. | |
|
1,32 liter/mil vid senaste tankningen....98 oktan. Relativt ogynnsam körning med kallstarter samt en del småsträckor. 30/70 stad/landsväg. Börjar bli lite orolig :( Bevisligen så GÅR det ju att köra bilen snålt, så det bör inte vara något fel på den. Den gillar nog inte att rulla i det äckliga vinterväglaget och super sig full på 98-oktan som tröst, så måste det vara :) Mvh, Kalle _____ 525an: Länk |
|
| min har tagit mellan 0.85 och 0.98 hittils.. Endast 95 oktan använt. den lägsta vid mkt lugn landsvägskörning. Om man läser instruktionsboken och har det som referens så är det väldigt hög förbrukning, den dikterar ju ca 0.85 vid 120 jämn fart men det är mkt svårt att få så låg förbrukning på förbrukningsmätaren om man inte motorbromsar eller har utförsbacke.. | |
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.