|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Nä låter helt ok min motor kostar ca 150k att bygga om man inte kan göra allt själv |
|
|
vet någon vad s50:n har för kompförhållande original? funderar på att köra originalkomp om det är möjligt en sommar tills man får råd att bygga en kraftig bottendel.. tänkte att det kanske går att köra med original komp om man har bra motorstyrning typ autronic och en rejäl intercooler som kyler bra? e inte meningen att plåga er med mina dumma frågor men vet fan inte vart man annars ska vända sej, måste bara kolla upp allt innan, för att ha bilen stående en sommar funkar inte.. |
|
|
Vet inte exakt men svarar endå. 10,5:1 skulle jag tippa på. Men mellan 10,0:1 och 11,0:1 är det iaf. Hällre liten och rapp, än stor och slapp!! /E30 |
|
| det låter ju ruggigt högt.. någo som vet vad för marginaler det finns på s50 kolvarna då? om det går att svarva ner dom något eller om de är för tunna.. samt tips om hur mycket man bör svarva för att få lagom komp för att ladda med turbo.. | |
|
Men tex Turbo + wastegate, dump, spridare/sprut, intercooler, borde inte vara stora problem att hitta begagnat i fint skick.. Då sparar du många sköna slantar och kan satsa på kolvar osv. Att sakerna är begagnade tror jag inte är några probs, bara du hittar en fräsh turbo! |
|
|
Om du tex kikar på Länk Saab Turboclubbens sälj forum. Där brukar det dyka upp T04, T25 osv osv i nyskick mkt ofta.. |
|
|
nja turbo, och sprut tänker jag köpa nya, resten kan jag tänka mej köpa beggat.. grejen är att jag tänker bygga en seriös maskin men har inte råd med allt på en gång så jag tänkte bara snickra ihop en fungerande turboanläggning tills nästa sommar och bygga en kraftig bottendel tills sommaren efter.. men frågan kvarstår kan man svarva kolvarna och isånna fall hur mycket? |
|
|
förresten någon som vet vad ett turbogrenrör ska kosta och vem man kan vända sej till som svetsar sånt? har aldrig hållt på med tig-svetsning eller liknande... |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.