AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
1.232

325 coupe för 60 000:-

Sida 1 av 3
No
23
Norman
325I coupe -94
Kan man inte hitta en 325 Coupe för 60 000. Folk verka vilja ha 80 + för sina 10 år gamla bilar. Någon som har förslag på vart man kan hitta en billig sådan??
JN
1.064
JN
Porsche Cayenne turbo -08
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
ja, det verkar vara rejäla överpriser på 325 coupeer, undrar om det är fantasipriser som prutas kraftigt eller om de verkligen säljs till dessa priser.

Jag har svårt att få ut 115 000:- för min fina m3 93:a som jag försöker sälja nu, har sett en 325:a av samma årsmodell som det begärs lika mkt för. Nu tror jag iofs att den till slut säljs till ett betydligt lägre pris, men man måste iaf säga att 325 coupe verkar ligga väldigt högt efter tio år i förhållande till sitt nypris, skulle m3:an stå lika högt skulle man kanske få ut över 150 000:- för den.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
JN varför ska du sälja m3an?
Pe
27
Pete
325iC -94
Såg i helgen en bilfirma som begär 35 500 euro för en M3 -94. Detta var naturligtvis i Finland, bilskattens hemland...
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
HandsfreE:

Därför att jag ska börja plugga i augusti och antagligen inte kommer att ha råd med den då.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
den ser ju väldigt fin ut på bilderna

har du lite info om den?

jag är ute efter en m3a avusblå, mauritzius blå eller röd aktig fast helst silver
men det är dock nästa sommar :(
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Här har du min annons med utförlig info:

Länk

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Norman:
Snabba frågor.
Du kan tänka dig att ta byte med R1:a eller bil, men här ovan skriver du att du ska börja plugga så du inte har råd att ha bilen kvar?
Hur vet du att bilen har 300 hästar + nu? Är den bromsad till den effekten?
jaha den är chippad och trimmad då är den i vilket fall som helst inte intressant
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Haglund 2306:

Det är inte Norman som säljer m3:an utan jag. Men hur som helst, vad spelar det egentligen för roll varför jag ska sälja den?

Jag tänker iaf försöka svara på dina frågor ändå. Att jag kan ta en r1:a i byte beror på att jag har en bekant som håller på att ta mc-kort och han är ute efter en r1:a, har jag då en schysst sådan till salu kommer han antagligen att köpa min om inte så kan jag tänka mig att åka med den i några sommarveckor nu och sedan ställa av den för att sedan försöka sälja den.

Sen tiil sist hur jag kan veta att det är 300+ hk i bilen? Jag har inte bänkat den men eftersom tillverkaren uppger 286 hk och chiptillverkaren uppger 20 hk så blir det över 300 hk lr? sedan har jag även sportsystem och sportfilter inte för att jag tror det ger ngt att tala om men ändå. Hade jag bänkat den hade jag väl inte skrivit 300+ hk utan angett en exakt siffra lr?

sedan kan man såklart spekulera i huruvida bmw:s och chiptillverkarens siffror stämmer samt ta hänsyn till en massa andra faktorer såsom ev. motorslitage men ärligt talat ska du bry dig om sådant får du fullt upp med att hacka på en jäkla massa annonsörer som uppger en hk siffra i sina annonser utan att ha en nygjord bromsning som styrker det.

Skulle jag ta en r1:a för ca 60-70 000:- i inbyte som jag kan tänka mig så kommer jag också att få loss en 50-60 000:- vilket gör att det inte är speciellt bråttom att sälja hojen heller. Vidare så är en hoj betydligt enklare att vinterförvara, jag slipper hyra ett garage som till m3:an utan den får plats i garaget hos mina föräldrar. Sedan om jag tar en bil så har jag i första hand tänkt att ta en billigare bil som jag kan ha när jag pluggar, tänker nämligen inte cykla för det.

Vidare så är min ekonomi inte i direkt kris för tillfället, utan jag annonserar m3:an nu så får jag se vilka spekulanter som dyker upp och vilka ev. bytesförslag de kommer med. Är inget intressant eller om jag inte får ut det jag vill ha för m3:an så kommer jag att behålla den.

Jag har heller inte uppgett ngn anledning till varför jag ska sälja i min annons utan skrev det här bara därför att jag blev frågad om det. Så om du insinuerar att jag inte har rent mjöl i påsen så har du helt fel! Min bil är i kanonskick, det enda fel som finns på den är att fästena mellan katten o slutburken har gått av när jag monterade sportsystemet, i övrigt finns det inte ett fel på den, du är välkommen att kontrollera själv om så önskas.

Oj, vad man skriver, blir bara så jävla irrriterad när folk ska ifrågasätta varför man säljer bilen. Denna bil är förövrigt den bil jag haft längst tid utav alla mina typ 30 bilar, jag gillar att byta bil ofta också.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Hm, styckena blev tydligen lite omkastade när jag klippte ut o klistrade in, men budskapet går nog fram ändå.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Haglund 2306:

Du verkar förövrigt vara en riktig liten polis här på forumet, uppmanar folk att söka så fort ngn ställer en fråga, även om du anser att frågan varit uppe förut vilket den säkert också har så kanske personen ifråga redan har sökt men inte fått riktig det svar han/hon var ute efter.

Är det inte du som har en signatur där du uppmanar folk att använda sökfunktionen tom. Om det nu stör dig så mkt så är ett hett tips att du formulerar din uppmaning på svenska istället för tyska då detta är en svensk sida och där en majoritet utav besökarna antagligen inte förstår tyska vidare bra.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Rätt JN. Haglund börjar närma sig DanneZetas klass.
Huby
Tycker inte det spelar nån roll om man tar upp samma fråga igen, skulle man inte göra det utan bara läsa gamla inlägg så skulle det vara ganska dött här efter ett tag.......

Jag fick 100 000 för min 325I cupé, det var en 94 som var i väldigt bra skick, sålden den för ca 9 månader sen......

Vad jag tror så e det svårt att hitta en fin 325:a för 60 000, sen kan man ju oxå ha tur och hitta rätt bil......
Visa användare
3.466
Haglund2306
316i Compact -97
Jodå, visst är jag polis alltid. Jag hade det i min signatur och hade jag inte bytt dator här på jobbet så hade jag haft det än idag. Stör du dig på det; fine -> Titta åt ett annat håll eller läs inte alls när du ser mitt användarnamn.

Dessutom skulle jag vilja se där jag skrivit "Använd sökfunktionen" bara i ett inlägg. Visa mig ett exempel från de senaste 4 månaderna exempelvis. Tror nog att du har fel i den frågan.

Anledningen till att jag frågade dig var att jag funderade över hur du hade tänkt egentligen, och det besvarade du bra i uppsatsinlägget. Sedan har jag uppfattat det som att exempelvis försäkringen på en R1 nog troligtvis ligger en bra bit över en M3:as efter vad jag har förstått, men det kanske du kan bättre än jag. Det är ju nämligen de rullande kostnaderna man troligtvis inte har råd med om man skall börja plugga efter vad jag har förstått och det utgick jag ifrån (jag har tänkt på det själv hur man skulle göra och sett det från mitt eget perspektiv).
Jag ber förresten om ursäkt att jag skrev fel vad gäller vem som sålde bilen.

Jag har definitivt inte insinuerat att bilen är i dåligt skick. Det är nog dags att läsa om mitt första inlägg i denna tråden tror jag. Kan man verkligen missuppfatta det så fatalt utan någon som helst underliggande anledning?
Till sist; jag ifrågasätter inte alls att du säljer bilen. Är inte den första fråga man ställer när man är spekulant; varför ska du sälja bilen?
Co
723
Copy
E34 5 speed 13 år
325 td- 95
Haglund; kanske dags att du funderar över dina formuleringar. Även jag uppfattade det så som JN. Fast du kanske verkligen är spekulant på bilen.
Ha det gott i värmen.

copy
JN
1.064
JN
Volvo XC90 T6 -03
Volvo XC70 2,4T -02
Norman:

Kom in en lagunagrön 325 -94 på börsen idag för 59 000:-.

Mvh Jens
BMW CS # 5080
Länk
Visa användare
8.973
Anders S.
F11 520dM -12
F20 118dM -12

Ge er nu.
Svarar man argt på någon som kommer och tittar på bilen också?
Haglund undrade därför att 2 anledningar till försäljning dök upp som inte verkarde stämma överrens. Nyfikenheten av hästkrafter är väl inte heller nåt att ta illa upp för. Svara konkret istället för att ta alla frågor som kritik.

F-n, solen skiner och det är 30grader. :))

Länk
da
1.042
danragn
BMW Z4 M Roadster
BMW 520 M Sport
Såg en 325 Coupé -92 med skinninredning som gått ca 22000mil, men det var ett relä till bensinpumpen samt att den var obesiktigad för 36000:- Det är väl vad som kostar i Tyskland i samma skick vad jag har sett.. Varför är det ett sånt överpris på BMW i sverige?
det är klart som fan att man tar bra betalt för bra bilar eller hur?

325 coupe power yeah !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
No
23
Norman
325I coupe -94
Ska kolla på den imorgon samt en till för 65. helt orginal och den ena sakna dator helt,, vet inte hur mycket man kan dra av för det. men men. Iallafall var jag och kollade på två andra bilar här från bmwpower/Jönköping. 2 svarta bilar. Kan säga att det var ingen Hit kände mig lurad dit, skulle tydligen inte vara några stora fel. liten buckla där o en liten repa där. Okej tänkte jag,, därav priset då. Kom dit och de var fa_ inte värda 30 knappt.
kanske dumt att göra länk till bilarna.. men de finns med här på bmwpower. strider kanske mot reglerna, Men man blir lätt förbannad när man åkt 75 mil ionödan.

Norman
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.