|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
|
Schnitzer: 3,8an 1,39 l blandat, 3,6an 1,47 l blandat. Jag brukar dock ligga ca 1,1 med min men då kör jag mer landsväg än stad. |
|
|
M-Technik speglar fanns till E34, E36, E31 men med olika reservdelsnummer - standard på E34 M5 US-modellen av '93 års modell (fr.o.m. Sept. ´92), standard på 20 års M-GmbH jubileumsbilen '92, tillvall till E34 M5/M5touring 3.8 Li från början - 3.8 li-motorn kräver omvårdnad = start + gå = ingen tomgångs-körning med kalt motor + varm körning mellan 1000-25000 rpm tills oljan visar 80-90 grader, gärna några extra-MIL !!, SEN kan helvetet dra loss 4000-7000 rpm - inte lätt att veta vad tidigare ägare har gjort, många bilar fick en utbytes motor tidigt, många fortfarande under BMW-garantin, BYT samtliga kilremmar vid VARJE Inspek. II + vattenpump efter 7-9000 mil i förebyggande syfte, eftersom bilarna kan köpas långt under sitt riktiga värde kostar ett motorras mer än vad bilen är värd - kan det vara därför så många finns på skrotarna, MYCKET SYND !! M5touring register |
|
|
Togs m5an in till usa efter 92? Jag läste att de aldrig fick 3.8l motor, de fick 540 sport med 6-vxl låda istället. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
US-93-modellen är en 3.6 Li E34 M5, produktionen forsatte parallelt till 3.8 Li-modellen enbart för USA -- 3.8 Li E34 M5 såldes aldrig officiellt till USA eller Canada - p.g.a. av efterfrågan gjordes en special-modell (i avvaktan av E39 M5:an) en 6-vxl-540i-Sport (USA) resp. en M540i (Canada) vilka var kompletta E34 M5-bilar men med V8-motorn från E34 540i (som ju redan var godkänt av DOT/EPA is USA) - M5touring register |
|
|
Intressant... de har lite annorlunda stötfångare för övrigt, med sidoblinkers. Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Jag tror inte det är sidoblinkers utan nån slags positionsljus, gult framtill och rött baktill i stötfångaren. //HD91 _____________________________ SWE E34 M5 Limousine register |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.