|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Nu är bilen såld. Efter ha ägt m3:an under en längre tid (2 år och 3000 mil) så känndes det som jag ville ha nått nytt och för dom pengarna som m3:an kostade så var det inte värt det längre. Jag har lite blandade skännslor över affären med m3:an..... känndes lite små jobbigt på väg till bmw och väl där så var det nått som känndes riktigt fel, men efter att ha stått flera minuter å tänkt varför jag gjorde som jag gjorde så blev det lite lättare att lämna in nycklarna. Kan i efterhand bara säga att jag har uppleft en massans saker som jag inte skulle ha gjort i någon annan bil, både roliga och mindre roliga men den glädjen man hadde i den bilen går inte att beskrivas med ord utan måste upplevas! Ni som har m3:or vet vad jag pratar om och framför allt ni med cabar. Så nu får man sitta hemma i ca:5 veckor innan Minin kommer. Blev en blå m med vitt tak/speglar, chili, komfort pkt och automat mm. //Martin Länk | |
|
Allt som händer är till det bättre... :-) Värför atomat på minin? Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
| Mini?.............nu har du gått och blitt tokig. | |
|
Automat blev det av den enkla anledningen till att jag kör redan nu ganska mycket inne i stan och har planer på att flytta dit, sen att jag kör en automat växlad renault bidrar ju också. Man kan fråga sig om jag har ramlat å slagit mig.... men svaret blir nej! Dom pengarna m3:an kostade tyckte jag på slutet att det var inte värt att betala dom pengarna för nått jag inte gillade längre! //Martin Länk |
|
|
Martin: Jag vet hur du känner dig. Jag skall nämligen själv oxå skiljas från min M3:a. ( Tyvär =( Jag skall byta till en Touring med dragkrok. Anledningen till det är att jag tänkt prova min lycka i gokart ( klass sport2000 ). Hoppas få ut ännu mer körklädje genom detta och även bli en bättre förare. Fast jag kan erkänna att jag haft ångest ända sedan jag beställt min nya bil. Min M3:a ÄR världens BÄSTA bil och jag kan inte tänka mig nån bättre. Förhoppningsvis får jag nog behålla den till sista September, innan vi måste skiljas. Snyft =( ///Egget |
|
dansguru |
egget: jag har oxå köpt en sport2000 för 3 dagar sen. dansguru |
|
Dansguru: Grattis! Vad blev det för någon och var köpte du den? Vilken klubb kör du i eller tänker börja? ///Egget |
|
| vad får man ge för en sån där mini? | |
Agge |
MNS_M3: Kan tänka mig att det är väldigt svårt att lämna över sin pärla som man har gillat så mycket. Kommer själv ha väldigt svårt för att lämna över nycklarna till en ny ägare när det är dags att sälja. Men det är som du säger, bilen kostar väldigt mycket att äga, har man dessutom tröttnat på bilen ska man självklart inte ha kvar den. Du kommer iaf att spara massa pengar :) Försökte förresten ringa dig i söndags, synd att vi inte hann jämföra våra bilar. Men men, lycka till med din nya bil. MVH //Agge Min bil: Länk |
dansguru |
egget: jag köpte den av en kompis. jag ska köra i tuvängen i södertälje, söder om sthlm. jag ska köpa en ram också som jag och en kompis ska meka på en motor från en mc, troligen från en yamaha fazer 600. det borde vara roligt. blev av med lappen på powermeet i v-ås. nu ska man försöka hitta alternativa "fartkällor".. själv då? var ska du köra? dansguru |
|
dansguru: Jag tänkte köpa en Tonykart och sedan gå med i Klippan Karting Sällskap. Ligger bara drygt en mil från Ängelholm där jag bor. Fin bana som håller hög standard. De finns 4 bra gokart banor här i Skåne som alla håller hög standard. I klubben jag tänkte gå med i finns även många duktiga förare, som även tävlar internationellt. Har kört med M3:an på bana lite då o då, men det blir inte så många ggr per år. Med en kart kan man köra 3 ggr i veckan. Det blir helt enkelt mer bankörning =) Sedan e de ju bara en tidsfråga hur länge jag hade fått behålla min lapp när man sitter bakom ratten på en M3:a varje dag o hornen växer fram så fort man startar den. Min lapp hade oxå farit all världens väg förr eller senare. Om den inte hinner göra det innan jag byter d.v.s =)) ///Egget |
|
|
Egget. Om du tycker det känns svårt nu så ska du veta hur det känns när du lämnar i väg pärlan, men i slut ändan så känns det bra ialla fall. Men du värkar ju ialla fall ha en fart fyld hobby. kalle banana Man får ge ca: 195-205 för en mini med chili,curry pkt, metallic, automat och vinterhjul. Agge Jag hadde lite lättare att släppa bilen eftersom det va bmw som köpte den och jag har inte en aning vem som kommer att köpa den, men jag ville inte släppa iväg bilen till vem som helst. Du för står vad jag menar... Va ute hela söndagen utan mobilen tyvär. Men det finns nog flera som kan tänka sig att jämmföra. Var det din bil jag såg på brostugan i dag eller?? //Martin Länk |
|
|
ja så farligt dyra är dom ju inte...jag tycker dom är riktigt snygga...kanske lägga 18 tums hjul? borde bli mäktigt på en sån härligt me automat |
|
| Egget: Är det din M3a som är tillsalu på BMWBörsen (den imolaröda)? | |
Pelle Grahn |
Har själv funderingar på att sälja M3:an. Varför väntar du inte Mini cab? Får jag vara så fräck och fråga vad BMW betalar för en M3 Cab? Kanske är en dum fråga, men de verkar inte vara lättsålda. Min 98 är till salu för 225.000kr. Kanske är det för mycket? Om någon är intresserad av en kanonfin M3 cab så hör av er på min mail: 6grahn@telia.com. Mvh Pelle G. |
|
Kalle banana Priset är enligt min mening ganska bra, men tänker man så här att man lämnar en m3 cab i inbyte och får en mini cooper så låter det lite konstigt. Jag sitter och funderar på vilka 18" fälgar man ska välja.... är just nu inne på oz superleggera silver. Pelle gran. min caben kommer att dröja, sen så vill jag ha en bil med tak igen. Om vi säger så här bmw fick m3:an av mig och jag fick minin av dom med lite utr så kan du nog själv räkna ut var det blev ungufär.... Det är inte det lättaste att sälja bil just nu och m3 cabarna är ju inte direkt mera lätt sålt //Martin Länk |
|
Agge |
MNS_M3: Japp, det var min bil du såg på brostugan. Var inte där länge, tyckte det var ganska tråkigt där. MVH //Agge Min bil: Länk |
| OZ gör fina fälgar.....hur mycket hästar har dom nya minin? | |
|
Hadde oz superleggera på clion, och den hadde 15" orginal (från oz också) men med 17" Superleggera så blev hjulen lättare. Bra finich, kvalite och jävligt runda fälgar e min komentar om oz i regel. Jag köpte den vanliga 1,6:an och den har 115 medans S:en har 163 kompressor hk. *Agge* bilen såg jävligt fin ut =) Länk |
|
|
MNS_M3: Måste görs dig lite besviken när det gäller ditt fälgval. Enligt vad jag har hört så finns endast OZ Superleggera i matt tuning silver i 18" till 4x100... Den är ju lite mörkare nästan grå. Men de gör sig bra på Mini me :) Gott med fler Mini ägare!! /Johan [ 99AN ] |
|
|
MNS_M3: Visst kommer jag ha en fartfylld hobby, men hjärtat känns ändå tungt. Acey: Jepp det är det. Fin va =) ///Egget |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.