|
Sida 2 av 2
|
|
|---|---|
K R I L L E |
Hej har du kollat upp så att det inte är grå olja i moton? dra upp stickan,är det grå olja där så är det troligen topp packningen som gått sönder,eller topplocket. |
| Ja det har du helt rätt i gto80... Jag uttryckte mig lite fel med "Mycket högt tryck." Men tryck ska det vara. Cirkulationen är såklart A och O... Fast för att få cirkulation så får det inte finnas några luftfickor, för då blir det mycket högt tryck och kokning. | |
|
Det är inte säkert att man kan se på stickan om det är vatten i oljan. Prova skruva av oljepåfyllningslocket, där samlas grå slemmig olja med en gång om det är vatten i systemet. MVH: Johan Beat My Wagon |
|
K R I L L E |
Jo det är sant,men det kan bli så även fast inte topp packningen har gått, tex om man kör kortare sträcker hela tiden så då blir det grått under locket. |
Nilssen |
Hade samma problem på min 528i-e39.Efter byte av : vattenpump,temostat,termostathus,kärl,slangar,kylaren,10 avluftningar-om det räcker? osv konstaterades det att min toppackning hade gått!!! Gör ett tryckprov innan du bytar något mer,kostar mellan 650-750kr.Värt det,hade tex inte behövt köpa en ny kylare tex-4000kr! Istället fick jag planslipa toppen-byta toppackning,kolvringspacknin osv....blaha...blaha...blaha! Blev inte billigt. mvs nilssen |
|
Hej alla Jag ska byta kylare idag så vi får se vad som händer. Hoppas att det är den. Tack för alla goda råd. Jag återkommer med fullständig rapport om några dagar när jag vet om det var den. |
|
|
Eva-Lena: Du har mail.... Länk |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.