AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

M-modeller och Alpina
5.583

BMW M5 E34 vs Kadett Gsi 16v !

Sida 3 av 3
La
799
Lasse Kong
E-36 Touring 97
Jo Jo då va vi där igen då med halmstrån =))

Kan nog få min Mazda 626 Coupe 146 HK att gå duktigt .
så det är ju löjligt att diskutera .

Kan nog dra en M3 CSL med den om morsan kör M3an .

Opel är förmodligen den tråkigaste bilen värden skådat kolla in i en astra 94 och den senaste där har det stått still inte ett skit har hänt .

Men Calibra dubbelturbo går ju skapligt .

M som i Motor
M3 CSL nice
Calibran har ju alldrig haft dubbelturbo orginal....
Och den där Mazdan skulle åka på stortorsk av en kadutt 16v likaså Calibra turbo!!
M.V.H.
Efter att ha skummat igenom tråden lite snabbt tycker jag mig märka att en viss person i själva verket e en Opel-fantast...:-)

m5jimmy
Många av verkar skratta åt den där kadetten.... hoppas ni får möta den någon dag så att ni fattar..... och man kan inte jämföra en mazda 626 mot en 16v... han körde på 14,76 på säve senast... och m5:an är inte så mycket snabbare.. och jag sa aldrig att han drog mig jag sa att hänger med mig ett tag.....
Att det kan bli jämna race mellan äldre M bilar och trimmade småbilar är ingen nyhet för mig iaf. jag har personligen aldrig trott att min bil är oslagbar i raktfram race. Om man tittar lite på resultat listan från tullinge och mantorp i framhjulsdrift utan överladdning i år så är det ju inga dåliga tider dom sätter med bilar som ex. crx vtec, kadett GSI civic type R osv.

Vinnaren på tullinge i en crx Vtec hade tex. 13.72 vilket är en bättre tid än både en M3 -98(13,755) och en Alpina B8(13,793 ) hade på samma dag och på samma bana, sen är det ju lite trend just nu bland ägarna till dem bilarna att byta avgas, lätta osv så visst kan dom vara väldigt snabba med lite moddar.

Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Tesla Model Y Performance - 24
Tesla Model 3 Performance - 21
Audi A3 1.8T - 03

Visst har vi sett många snabba småbilar på strippen, men orginal har de aldrig varit. Varför skulle man betala åtsilliga hundra tusen mer för en BMW M om man kan åka ifrån dom med en kadett? Det primära skälet att köpa en M bil är väl ändå fartresurserna..
Jag tycker att en M bil är ett bra paket helt enkelt bra prestanda rakt fram och på bana härligt motorljud bra kvalitet hyffsad komfort snygg fin känsla o.s.v och allt detta direkt från fabrik det är väl detta du betalar extra för?

Sen att du kan köpa en kadett gsi/crx vtec för 10-30k slänga på ett extratorgrenrör, fullflödesavgas, luftfilter sam slänga ut delar
inredningen och köra jämt med äldre M bilar är väl inte så hemskt?

Valet är ju rätt lätt ändå..

Kan bara hålla med trnce !
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Jag menade varför köpa bmw om ORGINALKADETTEN går så bra!!!!! Jag vet väl att det går att trimma en bil hur mycket som helst, det är bara en fråga om cash!! Men en ORGINAL-kadett går inte som en M5, möjligt vis om bmwn kör i 70 graders uppförslut och kadetten nerför.......:-)
EN orginal kasset är inte av samma rang som M5:an.. kvalite, status osv.. därför betalar man mer...

/Jimmy
Länk
Be
1.902
Beppo
M roadster -00
Audi A3 1.8T - 03

Nähä....Åfan......Men om en orginalkasett åker jämt med en m5:a, du tror inte att de hade haft lite större status idag då? Se på Opel lotus omega, Den är respekterad (377 hk ger respekt) fast det var en riktig skitbil!!!!!
stopp och belägg ingen j***a kadett orginal utan turbo och lustgas drar en m5 inte ens en 3.6:a det tror jag inte en sekund på om inte m5:an har båda bakdäcken punkterade

har kört själv mot gsi 16v med chip filter och blås vist var den lille kvick när man åkte med honom men väl inne i min bil märk väl 540 så fick han stenskott på rutorna

Snart 410 hk 622nm
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.