|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
en av dessa bilar (20) lär finnas i Sverige - är det någon som vet vem ägaren är och ge mig ett tips (gärna off-line) ?? ägaren lär vara medlem i BMWCS - M5touring register | |
|
Tänker du på jubileumsmodellen av M5 som tillverkades i 20 ex, som hade kolfiberinrednings detaljer med mera eller? I sådana fall så pratade jag med ägaren på Gävleträffen, kommer dock ej ihåg hans namn. |
|
|
Han heter Arun och finns här på forumet. jimpa |
|
| Ordföranden i Bmw cluben har väll en röd M5 -92 som skal vara en av 20 st numrerade . fick jag höra när jag var upp på norrträffen , kan det vara en av dom ?? | |
|
jaså ? är det ordföranden i BMWCS som har den ? jag skall kolla med honom då - jepp, det var jubileums-modellen "20 Jahre M Motorsport GmbH" som jag menade som tillverkades i 20 ex i Mugello-röd - TACK för hjälpen ! M5touring register |
|
|
'arun', är du stolt ägare till en sådan bil ? vilken av de ? vänligen hör av dig till mig ! M5touring register |
|
|
Ordföranden i Bmw Club Sverige har en röd m635csi, inte en m5 Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
Det är alltså en sån här skönhet vi talar om: Länk Grymt läcker! |
|
|
Micke .K : Ordföranden i BMW CS har mycket riktigt en M635 MEN även en M5 "20 Jahre " (det är bäst att ta reda på fakta innan man med bestämdhet påstår något !!!) |
|
|
ok då :-) Micke K. bmwcs nr.05085 Länk |
|
|
denna bil kom jag i kontakt med på Nürburgring för ett tag sedan. En läckerbit som tydligen är ovanlig. Några få i dettaf all otydliga bilder hittar ni på Länk www.bimmer.nu sidan för bmwtokar! Nu med tokbra kalender.. |
|
|
TACK ! för inläggen + hjälpen ! mycket uppskattat !! - förutom arbetet med M5touring-registret har jag nu gett mig in på (med hjälp av många likasinnade entusiaster) arbetet med ett register över de 20 bilar "M5 20 Jahre Motorsport GmbH" + 50 bilar "UK RHD limited edition" (HC92) med Winkelhock/Cecotto-bilarna som ett projekt framöver - - ALLA tips och bidrag om dessa bilar är MYCKET välkomna !! M5touring register |
|
mackan325 |
Enligt AMS senaste nr som kommer ut imorgon (19/2) finns bil 2 & 11 i SE. Reportaget handlar om nämnde aruns bil som är #2 och tydligen trimmad. |
|
Bil 15/19 "beroende på om man räknar chassinummer eller beställningsnummer" finns även den i Sverige Länk Mvh Stephan |
|
| Snygg touring som agerar foto bil... Samma färg som min gamla -94. Saknar den ibland, men man kan inte få allt. | |
|
15 eller 19 beroende på hur man räknar ??????? de är ju numerade med en skylt !!!! och numren följer varken chassis-nr eller order-nummer - 02/20 + 11/20 finns i Sverige varav 11/20 ägs av ordföranden i BMWCS, dessutom finns 06/20 i Tyskland - flera ??? någon ??? |
|
|
m5toureg; GD63595 bilen på bilden har det femtonde chassinumret och det nittonde beställningsnumret, Underligt att numreringen inte följer varken chassi eller beställningsnummer ingen Tysk ordning där inte! Är GD63595 bil 11/20 eller är det ett annat exemplar? Mvh Stephan |
|
|
Som sagt reportage finns i nya auto och motor sport som jag sitter och bläddrar i nu. Har ju sett bilen ett flertal gånger ute i trafik i sthlm´s trakten, läcker. mvh/Richard Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;) |
|
|
motor head, ams nya ? svenska/februari ?? stephan 735i - GD63595 ?? skrivfel ?? 11/20 har GD63495 och är bilen på bilden i länken enl ovan - bilarna en M Sport-nummerplåt - numereringen följer INTE varken chassis eller order-nummer, om jag minns rätt så har 02/20 - GD63494 - ;) - men det är likadant på den engelska 'limited edition' serien - numren tilldelades tydligen vid köpet och därmed i försäljnings-ordning MEN ingen kan hittills bekräfta detta - |
|
|
glömde säga - bilen 11/20 har ju en 95B/V8-front, vilket INTE är original och var INTE heller tillval till den aktuella bilen, tillverknings-fakta-bladet (BTX) är entydig på den punkten - slutsats = frontskada eller optisk 'upgrade' ??MEN vem ändrar på en 'limited edition' bil ?? förutom 02/20 som använder bilen för bankörning OCH har alla original-delar kvar (??) ;) |
|
|
m5toureg Köpte nr 4 (februari) av ams igår. En kompis känner Arun och berättat lite om bilen tidigare och sa att det skulle va ett reportage i ams. Vart nyfiken och misstänkte vad det var för bil och mkt riktigt var det den röda M5:an som jag sett ett antal ggr i sthlm + på förarträning med BMW-klubben, gick riktigt friskt!!! mvh/Richard Det är inte den höga hastigheten som dödar utan det plötsliga stoppet! ;) |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.