|
Sida 1 av 2
|
|
|---|---|
|
Hej kära bmw åkare tänkte bara lämna in en varning om dåliga bil meckar... Lämnade in min m3 e30 hos jwr i tyresö.. Han sa att det skulle ta ca två till tre veckor att plocka ihop motorn på den... det tog typ tre månader.. sen priset vi kom överens om, hade tydligen gått upp när jag skulle hämta den & nu droppen på allt den läcker olja i kedje spännaren en del han har tagit betalt för & lovat att byta men ändå sitter den gamla kvar & läcker..Suck!!!!! stålmasken | |
|
det låter inte bra... ---- Min FD,M3 DAYTONA Länk ---- |
|
|
nej manblir ju helt klart trött i mössan.. Sen kan jag ju lägga till att när jag skulle provköra den första gången när han sa att den var klar så kom jag typ tre km.. jorda generatorn kan ju vara bra.. om man vill åka lite längre menar jag.. sen skulle dom fixa en kontakt till elfläkten el tejp tyckte dom räckte o så lite tvinade kabblar..... nej kan ju inte på stå att dom får så särskilt höga betyg direkt stålmasken |
|
|
Tyvärr får man nog vara med på verkstäderna idag för att försäkra sig om att saker blir gjorda... i ditt fall kunde det ju blitt lite jobbit i 3 månader men men... =) Mr Vanos *Pedant är bara förnamnet* |
|
|
Fy fan asså! Det är nog fan dags att införa spöstraff i vissa fall.. Finns det inget sätt det går att klämma åt såna dära J**la Klåpare?? ______ I väntan på ekonomi för nya 5-serien! Om allt verkar bra så är det uppenbart nått fel... |
|
|
Konsumentverket! Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
dansguru |
lite off topic. jag läste gula tidningen i vintras. fastnade för en annons där någon sålde m3 fälgar för 10k, 18" dvs e46ans. ringde killen som berättade att fälgarna fanns i tyresö hos jwr om jag ville se dom. han berättade även att jag inte skulle prata "business" med dom på jwr utan om jag ville ha dom så skulle jag betala dom inne i stan och sen åka och hämta dom på tyresö. killen från gulan hade lämnat bort dom "som försäljnings uppdrag". jag åkte till jwr och kollade. det första jag såg var att det var fyra fälgar med samma ET. skumt. alla vet ju att original fälgarna inte passar på e36 utan modd. frågade killen där om dom passade på min 328. jaa det gör dom, sa han. ok, tänkte jag. ´vad har dom suttit på för bil? dom har suttit på en 02´ m3 e46, sa han. då ljög han mej rakt upp i ansiktet. priset då? 25 vill vi ha för dom, sa han. för dom kostar ju 8000 styck utan gummi. jag gissar att han visste att det var falska fälgar. dansguru |
|
Jag som trodde att JWR var seriösa snubbar... Mr C |
|
| Är inte det JWR som Qvarnis har ett samarbete med ? | |
| BMW528M: Jo... | |
| För ett antal år sedan köpte jag ett original M3 GT fjäderbensstag till min dåvarande M3 Coupé -97 som jag fick monterat på plats; betalade kontant men fick inte något kvitto då JW själv inte fanns på plats, men jag tänkte att det var väl lugnt, han kan ju bara posta det till mig senare. Jag fick aldrig något kvitto, trots flertalet påstötningar -- till slut tröttnade jag och bestämde mig helt sonika för att inte ha med JWR att göra igen. | |
bmw320cab |
JWR var det inte han som hade en M5a typ 98-99 till salu för ett tag sedan som var helt "kass"? |
|
Även jag har gjort affär med en kille som jobbade där (och förvarade prylarna på firman). Det var schyssta grejer men några tillbehör som saknades skulle enligt uppgift vara beställda. Men, jag fick aldrig några grejer. Gav upp efter antalet telefonsamtal och beställde dom själv, på annat håll. Länk |
|
|
Stålmasken: Jag tycker att du ska kolla på konumentverket.se och se om du har rätt till att få allt fixat igen utan extra kostnad. Det känns som att det skulle gå. Du kan ju kolla och se om du hittar nått på sidan. Hör av dig om hur det går. Stefan_J BMW 325ix -87 |
|
| Stålmasken: Vad säger JWR vid reklamationen då ? | |
|
Jag trodde att JW var en seriös kille... men nu radas det upp en hel hoper med mer elle mindre snygga affärer som gjorts med honomn inblandad. Man blir ledsen, finns det ingen som gör schyssta jobb längre? Tur att man mekar det mesta själv... annars skulle man bli tossig. Vill inte folk vara bilmekar och göra ett bra jobb, så ska dom väl jobba med något annat!! |
|
|
quixotic2: Du har helt rätt, det verkar inte finnas några seriösa bilmekar längre, jag har då inte stött på ngn iaf. Mvh Jens BMW CS # 5080 Länk |
|
| Bil & Motorteknik i Huddinge är mitt tips | |
| Av BMW i Solna, Bilcentralen i Nacka och Skärholmen och Borgs Bil i Vällingby (alla auktoriserade BMW-verkstäder) är jag klart mest nöjd med Borgs Bil -- trevliga och kunniga, har inte varit några problem alls. Enda nackdelen är väl att en märkesverkstad kanske är lite dyrare än någon obunden bilmek, men det verkar det vara värt i slutändan... | |
|
... hittills har jag bara positiva erfarenheter av JW och hans verkstad... /Marcus Bmwcs# 4680 |
|
|
Borgs bil är mycket trevliga! Speciellt en kille som jobbar på lackrekond. Köpte min nuvarande M5'a av honom. -We can't stay here, this is bad country! |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.