AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

BMW-träffar och sammankomster
1.954

KNUTSTORP STRÄFFEN 9-10/8

Sida 2 av 4
Palle:
Gäller inte det från och med nästa år?

Touringklubben: Länk
Min sida: Länk
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Det går bra att bli medlem på plats och det kostar 350:- From 1/1 - 04 kostar ett medlemsskap 400:-/år.
Medlemsskap är ett krav för att få köra på banan men inte för att komma in på träffen och parkera bilen(BMW) i depån

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Bitr klubbmästare
BMW Club Schweden
Visa användare
2.786
Kristian Larsson
1600-2 -67
Isetta -59
Isetta -62
Ando// Har du koll på hur många som är anmälda? Verkar i alla fall som om intresset är stort!

/Kristian BMWCS #5062
kontaktperson i 02-klubben

-------
Länk
Visa användare
422
Palle
330i Coupé-07 E-92 Sparkling Graphite Metallic
MickeO: Jo det stämmer, jag läste lite för snabbt.

//Palle
Länk

ri
1.027
richo
Tesla P85+ -14
318-88 350i(S62b50) Busbil
Har anmält mig nu för att få lufta bettan!
Hoppas det blir en regnfri dag så man får lite fäste i kurvorna:)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Första dagen på den årliga BMW träffen på Knutstorp förra året var inte så bra p.g.a regnet tyvärr. Hoppas på bättre i år!

//Schnitzer
Ska det kosta 350kr + avgift för att köra bana, familjekörning då förmodar jag? Tror att BMWCS förlorar deltagare på så sätt..........bättre att betala en summa till BMWCS för att få köra och sen kan man bli medlem om man nu känner för det. Men det klart man ska dit iaf.
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
MatroxMGA : Det är vad det kostar om du INTE är medlem .

Som medlem betalar man 500:-/2 dagar eller 300:-/1 dag och som du kanske förstår så är dessa priser subventionerade priser då banhyran och allt som hör till kostar väldigt mycket !

Om du jämför med andra alternativ där du kan köra utan att vara medlem i någon klubb så märker du att att även 850:- (medlemsavgift + avgift) för 2 dagars banåka är "VÄLDIGT BILLIGT" !!!
Du får köra följande : Familjekörning , Bankörning , Master starter, Master driver och Vererra Cup(konbana). Om du är tjej även tjejkörning !

BMW CS har under de 17 år som "Knutstorp" arrangerats alltid ställt det kravet att man måste vara medlem i någon BMW Club för att kunna deltaga i banaktiviteterna och detta kommer ej att ändras.

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Bitr klubbmästare
BMW CS
Det är klart att det är kul att det arrangeras en stor BMW träff på knutstorp.
Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
A.G , jag vill följa med på den , kan du maila mig om exakt vad jag behöver göra o hur o när tacksam för det jag är inte medlem i BMW CS behöver det vara några konstigheter med bilen kan jag göra med NOSen eller måste jag plocka bort den

Keep Your Distance This is a BMW ;)
Sc
6.013
Schnitzer
M5 -95
M5 -01
M3 -02
Hur många brukar det vara på den årliga träffen egentligen? Jag var där förra året och då var det ganska mycket bilar.

//Schnitzer
Maxad:
Här Länk kan du läsa vad som gäller på Knutstorp.

Ma
1.350
Maxad
Ferrari 458
Range Rover Sport
Bmw M3 CS G20 LCI
okej , läste nu att de hade ljudnivå regler på 95Db vadå får man inte ha sportsystem eller har jag missuppfattat det hela hur ska jag kunna veta vad jag har för ljudnivå på bilen ?

Keep Your Distance This is a BMW ;)
Pe
4.290
Pelle Persson
e81 118d-09
e87 123d
e60 550i
e12 525-74
e28 535i
elva mit turbo
åk till din lokala sbp anläggning så kan dom säkert hjälpa dig med ett bullerprov, om du är osäker!
A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
Maxad : Varje bana i Sverige har ett visst antal s.k "bullerdagar" då det är o.k att överstiga 95Db men dessa dagar kostar givetvis en hel del extra och är i första hand vikta åt större evenemang typ STCC .. 95 Db på en vanlig bil innebär ett ganska "öppet " system så ett vanligt sportsystem brukar klara sig galant !!

Schnitzer: genomsnitt de senaste åren , ca 160-180 som kör och ca 50-75 bilar som enbart "står i depån"

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Bitr klubbmästare
BMW CS

AG: Kollade im bmwcs.com och på anmälan kan man liksom inte anmäla att man bara vill stå i depån.

Är det så att depåståendet endast kan betalas på plats och på så sätt kostar det 50 kr. Dessutom funkade inte länken för mer info om träffen på hemsidan vilket gör att jag iallafall inte kunde hitta något program, insläpp och annat ...

Kan du upplysa mig kanske ;)
Micke:
Du har mail.

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
CoolBlueM3Coupe : ALLA betalar på plats !

Så om du ska stå i depån betalar du 50 :- på plats..

Då det finns gott om utrymme i depån på Knutstorp har vi ej sett det nödvändigt att föranmäla sig för depåplats.
På inbjudan till träffen finns komplett program med tider för hela helgen , insläppet öppnar 07.00 lördag morgon och redan då brukar det vara 100 m kö !!!!

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Bitr klubbmästare
BMW CS

A.
741
A.G
BMW 316-76
BMW 3,0 Csi-71
BMW 530d Xdrive

Alpina CS #003
Alpina Gemeinschaft #208
BMW Club Finland #2145
CoolBlueM3Coupe : ALLA betalar på plats !

Så om du ska stå i depån betalar du 50 :- på plats..

Då det finns gott om utrymme i depån på Knutstorp har vi ej sett det nödvändigt att föranmäla sig för depåplats.
På inbjudan till träffen finns komplett program med tider för hela helgen , insläppet öppnar 07.00 lördag morgon och redan då brukar det vara 100 m kö !!!!

Hälsningar
Ando Gunnarsson
Bitr klubbmästare
BMW CS

Fr
411
Fredrik Larsson
Z3M Coupe-99
M3-88
523iM-00
A.G:
går det bra att anmäla 2 bilar??
ska köra 318 i master starter!

/Fredrik Larsson
BMWCS syd #4131

Länk
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.