|
Sida 3 av 3
|
|
|---|---|
|
För att riva loss topplock är det minimalt med kablar som skall väck. Vemsomhelst klarar det. Är man osäker kan man ta kort på motorn med kamera , gör jag för säkerhets skull. Rätt moment står i "bentley e32" boken. kostar en tusenlapp på internet. hyffsat bra bok. "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Att riva loss toppen är väl som ett enda stort pussel! Men börjar blir riktigt avancerat när man ska ställa kammarna som man ska se till att få rätt med hjälp av dom kända jiggarna. Ok, får inhandla bentley e32 boken då å läsa en del. /Tony Haagen |
|
|
Jag har seriösa planer på att tillverka ett tiotal av dessa "omtalade" verktyg. Detta då hackefors bil i Linköping ej ville sälja till mig. Tycker att de verktygen skall komma ut till ett bra pris så att de som vill enkelt kan köpa och aktivt bidraga till att verkstäderna får mindre att göra. Bättre de håller sig till oljebyte och luftfilter då de har mage att ta över 20 papp för ett packningsbyte. :-) Jag har daglig tillgång till fräs , svarv , massa typer av sågar samt datorstyrd vattenskärare + de flesta typer av material (metallar , kolfiber , plaster etc..) Så visar några intresse kan jag tillverka dessa verktyg. Att ställa kammarna var faktiskt inte alls så svårt det såg ut när man bara tittat på det ! Boken är också till bra hjälp! "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
Jag håller självfallet med dig Wadel!! Helt åt helsike att verkstäderna ska ta sånna astronomiska summor.. Så klart man meckar själv då.!! Jag är intresserad av jiggarna.. starta en ny förfrågan här ute å se hur många som är intresserade :) MVH: Tony Haagen |
|
|
Jag skall göra det , jag har hittat en originaljigg + massa mera originalverktyg till m70 motorn som jag skall hämta inom några veckor . Att jag inte har mera bråttom beror på att jag siktar på att ha min v12 klar till NÄSTA sommar. Då det endå tar tid att lackera om motorhuven samt montera sidoblinkers och sedan regbesiktiga + få skyltar. Känns inte värt att stressa för å kunna åka sista veckorna i september... "Två ton annars får det vara för min del" |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.