|
Sida 9 av 11
|
|
|---|---|
|
Har en sladrig handbromsarm. Vad gör man åt det? Den är ju popnitad såg jag |
|
civilization |
Går det inte att borra ur nitarna och skruva istället? |
|
Ska inte bakrutevärmaren stängas av automatiskt efter en stund på 318? Det gör den ju på min M3:a... Kan den ha dragit ur batteriet när bilen varit avstängd eller drar Cobra-larm mycket ström? /// B-O M POWER- När du älskar att KÖRA!!! Min:Länk |
|
civilization |
Har själv aldrig varit med om att bakrutevärmaren stått på, däremot har båda mina E36:or haft problem med att batteriet är slut om den står ett par dagar... |
| köpte en 325 coupe 92. STÖR mig också på ljuden inne i coupen, kan *** aldrig lista ut vad som låter där inne. =) | |
|
Behöver man verkligen byta ut hela färddatorn när kristallerna syns till ca 50%? Färddatorns alla funktioner verkar fungera även om man ibland får gissa sig till vad det står... //Monika |
|
|
Vad kan det vara för fel på min 316 e36.. Om den går lite ojämt på 3e växeln vid lågvarvskörning? Har även lite problem med att batteriet överladdar.. Laddar ca 14,7-15v.. En firma kollade upp generatorn+regulatorn och det skulle EJ vara ngt fel på ngn av dessa? Hum? Får tillägga att jag även har testat med ett nytt batteri utan någon förbättring Mvh |
|
|
ratt darrar vid 80/kmh och mer. Bromsarna tar ju bra iallfall? kan det va hjulinställning eller nåt annat? |
|
civilization |
Bpower: Obalans i hjul? Casterstag? Styrleder? |
civilization |
Är det någon som kan tipsa om vad som troligen behöver bytas i hjulupphängningarna på e E36:a som snart närmar sig 20 000 mil? Bilen är en 328:a coupé -96 med orginal M-chassi. Planerar göra en renovering snart då de flesta slitdelarna antagligen behöver bytas men vad ska jag sikta in mig på främst? Nyligen bytt är spindelleder, fjädrar bak samt "gummibussningar i främre bärarmsinfästningar bakvagn" (?) Klonk hörs emellanåt till vänster i bakvagnen samt bilen känns emellanåt lite vinglig i högre hastigheter samt motståndet i ratten känns lite ojämnt som om det "hackar" fram på nåt vis. Tacksam för svar |
|
Har några problem som jag behöver lite hjälp med.. prob 1. Tänkte jag fixa mina dörrsidor som släppt från flera av fästena. Alltså själva hålen som man trycker in clipsen i, de är helt sönderslitna och fyller noll funktion just nu. Någon som har något tips på hur man lagar dessa på bästa vis ? prob 2. Centrallåset vill envist låsa upp direkt efter att man låst första gången, så man får låsa ännu en gång. Vet att jag inte är ensam om detta.. Någon som vet vad detta beror på och hur det åtgärdas ? prob 3. Växelspaken har börjat kännas lite "hård o kantig", speciellt när man lägger i 2ans o 3ans växel, precis som om man växlar med våld o den tar i.. svårt o förklara men kort sagt så känns den inte mjuk längre. Antar att något är slitet, vad isåf ? /gigge |
|
|
gigge: prob1; borde det inte vara clipsen som börjar bli dåliga då? Min vinter bil: Länk /Daniel |
|
| Jonsson > nä asså hålen är söndertrasade, precis som om tidigare ägare försökt trycka med våld o "missat" hålen med clipsen. | |
|
gigge: Problem 2 beror på att en centrallåsmotor är kass. Den låser inte som den ska. Bara att byta. Centrallåsstyrningen känner av att en motor inte går som den ska och då låser den upp igen. |
|
|
Problem 2 kan bero på kontakten i dörröppningen på förarsidan, är den dålig så kan den låsa upp sig igen. Bilen: Länk |
|
|
gigge: Problem 2 ...Jag hade samma problem, jag fick låsa 2gånger för efter 1gången så låste den upp sig, jag kollade kabelstammen som går i bagageluckan och i den var det några kablar som hade gått av..Jag skarvade ihop dom och nu funkar mitt lås som det ska.. |
|
|
Hej, någon måste hjälpa mig med mitt färddator problem! När jag slår på tändningen visar min OBC "Checkcontrol inaktiv". Jag misstänke att det beror på at jag har fel värden i en dold meny som heter "EINHEIT" för jag har nämligen bytt OBC. Men jag skulle gärna vilja att någon annan med en 318is, helst -93 eller så, kunde tala om va ni har för värden så får jag se om det fungerar. Man kommer in i menyn på följande sätt: man håller in knapparna 1000+10 samtidigt väljer sedan meny 19 genom sifferknapparna samt set/res knappen, adderar dagen med månaden(idag 08-02 blir 10) nu är datorn upplåst, välj meny 11. kolla EINHET1 respEINHET2 med 1000 och 100 knapparna RÖR EJ 1 OCH 10 knapparna dom ändrar värdena, gå ur med check eller set/res knappen. Tack på förhand! |
|
| jacobrudenstam: jag får upp samma felmeddelande ibland, men bara ibland. Har det med dom där felinställda värden att göra också tro? | |
|
timur: har du kollat vad du har för värden på EINHEIT1 och 2? Om man har möjlighet janske man skulle stämma av de värderna med en bil av samma modell.. Jag har inte löst mitt problem än, jag har snackat med min lokala BMW återförsäljare men de säger bara att de inte kan programera utan köper sina grejjer färdig-programerade så de trodde inte att de kunde vara till hjälp. Det känns ju som om att det borde gå att programera detta efterssom jag har haft en fungerande checkkontroll på min tidigare OBC.. aja.. |
|
|
jacobrudenstam: Kolla in följande länk: Länk Kan vara orsaken kanske i vårat fall också? |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.