AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
38.693

Välkommen Till E36.

Sida 8 av 11
BMWL. : Är du säker på att det är just den brytaren som spökar, så att det inte är någon av dom andra tre?

Om du tror att den inte hålls inne tillräckligt pga att den är nersliten (= för kort) kan du ju alltid testa att lägga lite smältlim på den, och se om det går bättre då! Kan ju vara värt ett försök iaf.. Annars kan det ju bero på att någon kabel är av, eller att det har kommit oxid på någon kontakt! Testa att skruva upp den och kika på kablarna. Mät gärna om det går ström över dom då ljuset är på resp av! (om du nu kan få ljuset släckt alltså...)

// Björn
har kollat över de tre andra brytarna också, dom fungerar som dom ska. testade alla idag gm att fixera dörrbrytaren som sitter passagerar fram, testade dom 3 andra genom att släppa ut kontakten o trycka in den på varje dörr, testade även med öppning/stängning av dörr fungerade klanderfritt, men d jag kom till brytaren pass. fram så fungerade det när jag höll in kontakten men inte då jag stängde dörren. drog in kontakten för hands tills jag hötrde "klick" som det ska höras från microbrytare, släcktes ljuset, kontakten verkar då vara nött, ska prova med litet smältlim om jag hittar igen smältlimspistolem vill säga

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Bmwlover--- Jag hade samma problem på min 328 jag hade förr. Jag lossade på själva anordningen som sitter i b-stolpen och flyttade "ut" den mot dörren så att säga. Samt smorde upp den med 5-56 sen funkade det klanderfritt! Ringde på bmw och kollade och man måste byte hela anordningen inte bara microbrytaren om den är trasig. Kostnad runt 600-700:- har jag för mig.

En resa skall vara mer än att ta sig från punkt A till punkt B!
okey, tackar spookshow, ska sätta dit lite smältlim lr nåt!!!
då är ett problem löst iaf för mig, de andra problemen som jag postat tidigare vill jag gärna få svar på också om det går bra?

Visa användare
8
Bonaten
316i E36 Coupé -94
Hmm. Min stackars koppling knarrar och knirrar när man trycker ned den, resp. släpper upp den.. Inte alltid dock, verkar knirra mer och oftare när bilen stått i solen.. Vad kan detta vara?? Reservdelar??

Tacksam för svar..

Mvh.
Fredrik Bonat
Li
15
Lindström
Bmw 318iM(e36)-91
Är det någon som provat sprayen Photo Block som ska blända vägkamerorna......

/Jonas
Ko
310
Kontant
525i -91
M3 -97 Limo
Bonaten/ Jag tror att knarret kommer från pedalen, för mig hjälpte det med att smörja lederna där pedalen är fäst mot pedalställ/kopplingscylinder.

----BMW ///M3---
råkade ut för samma sak som bonaten, smörjde upp pedalen där den är fästad vid lederna, sen dess är den knarrfri

Speciellt gaspedalen (iaf på min bil) vill knarra något ofattbart ibland! Koppling och broms blev bra efter lite silikonmissbruk :)

// Björn
Visa användare
8
Bonaten
316i E36 Coupé -94
Tackar för svaren!!
Ska prova å smörja i helgen..

Mvh.
Fredrik Bonat
Mr
1
MrKernel
320iCM -95
Tjena tjena!

Min 320 har fått ett missljud från AC'n efter den varma sommaren. När man med hjälp ev ECCn startar upp kylkompressorn (frostflinge-knappen) så pyser det till som det ska, sen rasslar den lite svagt medan den går. Inget fel på ACn i övrigt.

Panelerna är relativt tysta på knarrfronten. Jag har en panel t. hö om växelspaken på passagerarsidan som har fått för sig att börja knarra. Ratten har börjat "gnissla", eller knarra när man vrider runt den långsamt. Irriterande! Tändningslåset rasslar lite också, brukar pilla till det när man kör så slutar det. Småsaker som man blir irriterad på. Den stora lösningen på alla dom här problemen är enkel: EN SJUHELVETES BILSTEREO :o)

Handbromsen är för närvarande under renovering..

Hade missljud i bakaxeln, ett "klonkande" som uppkom vid körning över farthinder mm. Bytte de sk. "silentblocken" i bakvagnen, blev klockrent. Kostade 220:- på bmw och va monterat hemma i garaget på ett par timmar.

Spindellederna fram va dåliga, så jag bytte dom, styrlager, styrväxel, länkarmar och fjädrar runt om på bilen till sportfjädrar. Bilen är numera ett strykjärn på vägen! Kan starkt rekommendera iaf spindelledsbyte. Har för mig dom kostade runt 1100:- st.

Annars, klockren bil! Inga problem alls!

återkomma här med liten fråga: när min m40 är kall vill hon gärna skrika litegran från remdrivning till fläkt o generator när man gasar, likaså när hon blir blöt på remmen gnyr hon till. remmarna är bytta, spända o lite till, det är rätt remmar som jag satt dit, kan det vara dåliga remhjul? hon har ju trots allt rullat 32000 mil

"Bara för att jag inte bryr mig behöver inte betyda att jag inte förstår."
-Homer Simpson

FKA Bmwlover
An
9
Anders Rud
318is Coupe 1993
letar efter en hemsida med layouter för utskrift av mätartavlor till E36 318is Coupe 1993 260 km
nån som vet nåt??
maila mig!

Neshiren
Har en liten motorfråga.
På 2:an och 3:ans växel uppstår ett slags "surr" från motorn när man kommer upp mot 3000 varv. Slutar oftast över 3000 men det finns med där ett tag... Har provat att söka här men hittade inte nåt.

Gått 15000 mil.
återkommer med liten fråga: eftermontering elhissar fram och eltaklucka är det komplicerat?. vad anser ni om 17" AC-Schnitzerfälgar på en mauritiusblå 4-dörrars sedan, gjorde litet montage i PS och tycker själv det blev snyggt, nån som har verklig bild på det snett framifrån? (mörkblå bil helst)

Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk
Andie_83
Tackar för denna tråden, längtat. Kör min 325iC -93:a, älskar den

Ha det bra, kör försiktigt

MVH

//Andy

msn: andy_tibab@hotmail.com
Visa användare
164
flayen
OPEL Omega MV6 -94
Ja knarr i inredningen lider man inte så mycket av, det jag har är gnissel från ratten. Bara att börja smörja tutkontakten...när man nu skall hinna...

Däck var det. fram sitter 225/45/27" Bak sitter 245/40/17"

FLAYEN
bm
137
bmw_henke
330D Touring -02
flayen feta fälgar du hade 27"
:P
själv har man 225/40/17" fram bak sitter 255/45/17"
ska jaga rätt på schnitzerfälg med hyfsade däck, hittat en uppsättning 17"/215/45 tror ja de va för 6 lax, saknar bara pengarna :(

Fikaträff i Umeå 7:e feb. Be there Länk
civilization
Har de manuella sportstolarna med halvskinn i min coupé och problemet är att jag börjat få lite ont i ryggen på sista tiden. Det är som om sittdynan är för lågt placerad vilket resulterar i att svankstödet (ej reglerbart) belastar ryggen för långt upp...
Någon som vet om man kan göra ngt åt detta?
Har verkligen försökt hitta ett bekväm stolsinställning utan att lyckas.
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.