|
Sida 7 av 11
|
|
|---|---|
|
Men sen när jag tar bort den då? Vad är ättiksprit vart hittar man det? Länk |
|
|
kommer själv med ett par frågor: 1. centrallåset på höger bakdörr vill inte fungera, har kollat kablar och tom. ryckt loss dörrsidan och kollat, vill ändå inte fungera 2. lyset ska tändas och släckas när man öppnar resp. stänger dörrarna, detta händer inte på höger framdörr, elspegeln på samma dörr fungerar inte heller, klickar bara från vänster när man försöker köra höger, kör man vänstra klickar det ur högra (skumt, jag vet) har kollat kabelhärva till högerdörr ua. kan detta sitta i vänster dörr (förardörrn)? den används ju mest! men ljuset fungerar på den 3. kretskortet till intrumentet är det samma mellan 316 och 318? så att man slipper bli av med sin respektingivande mätarställning om man ska byta till ett mätarhus med varvräknare (förtydligande: är det samma kretskort mellan "varvräknarhus" och "icke varvräknarhus"???) eller måste man flytta över nåt annat om det inte är likadana kort till husen, isåfall vad? "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
ättika eller ättiksprit hittar du i dagligvaruhandeln, ättikan äter upp den dåliga lukten, det kan finnas lite ättikslukt kvar i kupen efter att du tagit bort skålen med ättika, men lungn bara, ättikslukten försvinner över natten i bästa fall ett par timmar "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Men kommer lukten av däck att försvinna för alltid? Länk |
|
|
det beror på, Länk "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
BMWlover: Det sitter ju en liten svart kontakt som är intryckt då dörren är stängd, och skjuts ut då dörren öppnas. Kolla så att den över huvud taget rör på sig! Krävs nog inte mycket smuts i den för att den ska tröga sig om fjädern är dålig.. Borde inte vara så svår att byta om inte annat.. Den sitter iaf precis under gummidamaskern för kablarna och gångjärnen å de.. Elhissarna vågar jag inte ge mig in på just nu, får väl fundera ett tag på dom... // Björn |
|
|
sänksatsen kom till sin rätta idag, tog ca 1½ timme att montera viva la bmws enkla "fjäderupphängningskonstruktion", som en tegelsten efter vägen nu, tidigare som ett löv efter vägen alien>du tänker på ljusfunktionen höger framdörr va? tack för det tipset, ska olla på det i morgon "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
uuuups, miss av mig!!! olla ska vara kolla, inget annat!!! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
letade dörrkontakt till höger framdörr för nån dag sedan men hittade ingen :( kan det vara så att det sitter en microbrytare som styr ljusfunktionen inunder dörrsidan vid gångjänet eller? "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
På de E36:or som det inte sitter en synlig sensor för dörrens öppningsstatus så finns sensorn inbyggd i dörrlåset som sitter i själva bilen. Inte i dörren. Alltså i bakkant av dörren. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Ni vet instrument panelen...Där själva digital mil visaren? där kommer frågan varför försvinner siffrornas halva del på digital visaren ? kan det vara för att jag har svagt batteri? Länk |
|
|
Haglund> tack för hjälpen, finns det nån risk att nånting blir fel eller "faller ner i b-stolpen" om man skryvar bort och inspekterar grejerna, om det blir ändrad passning osv! "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Bmwlover: Jag vet inte säkert eftersom jag inte har gjort det själv, men jag skulle inte tro att det är några problem. Kika hur den sitter och börja skruva. BMW brukar, till skillnad från många andra märken, ha väl tilltagna kablar och anslutningar (min erfarenhet i alla fall) så det brukar inte vara några svårigheter att mecka sådana småsaker. Kan väl inte skada att öppna och se om man kan göra något åt det tycker jag. Bitte benutzen Sie die Suchfunktion. |
|
|
Vad för batteri ska jag ha till min bmw ngn som vet? Just nu sitter det bmw batteri... Länk |
|
|
Nife Hittade fläckt problemet. Det var bara glappkontakt till fläckslutsteget. Det sitter på vänster sida snät åvanför gaspedalen. På med 5-56 så var det löst |
|
|
Bmwlover: Har du gjort hjulinställning på bilen efter sänkningen? Det kan nog vara en bra idé annars, så inte däcken blir helt snedslitna i förtid pga ändrad hjulvinkel (cambervinkel?)! Angående bortskruvning av dörrlåset: Kan man inte märka ut med tejp lr nåt var låset sitter innan man lossar det? Vet att på min gamla *skällsord, börjar på V & slutar på olvo* hade jag grymma problem att stänga dörren ibland. Detta pga att just dörrlåsfästet i B-stolpen hade flyttat sig (skruvarna gängade upp sig). Som tur var kunde man se av solblekning och smuts var det skulle sitta, så efter en korrigering och åtdragning fungerade det igen... Så om man byter ut solblekningen och smutsen mot tejp borde man ju lätt kunna se var det ska sitta. Tror det fästet går att justera i både höjd och sidled för att passa med "andra änden" av låset i dörren nämligen... Men jag vet inte säkert! Berätta gärna hur det gick! MVH //Koffe |
|
|
Skakande ratt vid vissa hastigheter, typ 70, 90, 120, 150 ungefär. Beror detta på obalans i däcken, eller är det hjulupphängningen fram som behöver justeras? Kan tillägga att jag märkte det efter att jag haft lös ena framdäcket och rengjort det från en duktig hög smuts på insidan av ekrarna... Kan det vara så enkelt? Vidare så tror jag att den ena bromsskivan är skev, eftersom den skakar vid inbromsning innan skivan blivit varm. Kan det kanske vara denna som ligger på lite grann och får bilen att vibrera?` Någon som haft samma problem? // Björn |
|
|
Hmm, en till fråga... eller två :) Handlar om missljud denna gång iaf! Någon här omkring som haft en generator med dåliga lager, och vet hur det låter? Misstänker att min börjar ge sig, eftersom det är något skavande ljud från det området... Vidare har jag ett lätt tickande ljud någonstans underifrån bilen. Misstänker att det kan vara ett av grenrören som har en väldigt liten spricka i sig. Låter ungefär: tic . tic tic . . tic . tic tic . . tic . tic tic . . ..... osv. Men om det är grenröret som är paj, borde det inte höras väldigt tydligt i så fall, eller kan en liten spricka knappt märkas? Jag hör ingen skillnad på ljudet oavsett om bilen är kall eller varm... Däremot går den sämre då den är varm. Trasig lambdasond? Tacksam för alla möjliga svar :) // Björn |
|
|
kollade microbrytarn vid dörrlåset som tänder o släcker den invändinga belysningen och smörjde upp den kontakten med lite 5-56. lyset vill ej släckas, var likadant i vintras fastän motorn går. kollade på plastbiten som sköter microbrytaren till lyset såg att den var lite sliten, går detta att åtgärda eller måste man byta det hela? viktigt att tänka på om man måste plocka bort dörrlåset! bilen i fråga har 4 dörrar samt en motorhuv och en skufflucka ;) "Brings Me Women" (Hur det ska gå till?) |
|
|
Fan, ännu fler frågor: Går det att ta lös hela avgassystemet inklusive kat å grenrör utan att behöva såga isär eller svetsa ihop osv..? Tänkte försöka göra något åt lite ytrost innan det är kört... Alltså, går det att ta bort avgassystemet i ett stycke? Alternativt plocka isär det utan att sedan behöva svetsa ihop det igen? // Björn |
|
|
|
|
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.