AutoPower Forum

AutoPower Diskussion

3-Serien
38.691

Välkommen Till E36.

Sida 6 av 11
Euromaster
Hör med Fredrik på bilservan. Han är duktig på bilar och är i Västerås.
MVH/Berbel
alien:

Ok, tänkte väl det...då är jag med igen=)

Mvh
Stoner det verkar faktiskt bättre att lämna in bilen det priset jag fick va 6400 inkl moms kan kanske fixa det på företaget så då lönar det sig ju inte att göra det själv.
Alien
Hans annons ligger ute här på bmwpower sök på Västmanland och sedan e36 annonsen kom ut 2003-07-13

Annonsen ger inte bilen full rättvisa så jag föreslår ett samtal istället.
Ok, kikar då jag har tid. Dock måste jag erkänna att det skulle bli svårt att släppa bilen jag har just nu, när jag tänker efter. Den börjar bli mer och mer en pärla i mina ögon :)

// Björn
En fundering:

På min 320 har jag ett relä som tickar hela tiden då man har motorn i tändningsläget, utan att starta den. Det sitter rakt under insugsröret till motorn, bakom det runda tornet (vet ej vad det är). Det går en sladd till luftmassemätaren, och en någon annan stans, vet ej 100% var.
Det slår till/från några gånger per sekund, och det låter inte som det skall vara så..

Någon som vet vad detta relä har för funktion, och om det skall göra såhär? Precis som om det slår till, kortsluts och slår ifrån...

Min bil rycker lite, vilket jag misstänker har med lmm att göra - vore intressant att få reda på om det kanske är detta relä istället som spökar, eftersom det lär vara billigare än en ny lmm för 3.5k!

// Björn
Någon som vet om BMW säljer någon form av täckkåpor för högtalarna i dörrarna?

Skulle behöva något att montera nya diskanter i, utan att det ser helt eländigt ut nämligen...

// Björn
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
Varför droppar det vatten under bilen är det ngn som vet?

Länk
om du har AC i kärran så är det kondensvattnet som kommer ut därifrån, detta är helt normalt beteende. en riktigt varm dag så ser det ut som om bilen "kissat på sig" DVS EN REJÄL pöl under bilen, detta bevisar att AC fungerar som den ska

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
TACK så mycket började bli riktig nojig där...

Länk
Byte microfilter i min bil efter det fungerar inte fläkten jag har den digitalakliman ju. Är det någon som har någon aning var inne och tala med en mekaniker på bmw han hade ingen aning. Alla säkringar är hela och kablarna som går till fläkten sitter åvanför gaspedalen alltå inte på den sida där man stoppar in microfilteret.
Är det någon som har någon aning annars får jag börja mäta upp relät och se ur långt fram jag har ström.
Ni
161
NiFE
BMW 318da x 2014
Euromaster: önskar att jag kunde hjälpa dig, jag har oxå den digitalakliman och jag bytte filter för typ 3 veckor sen :\ ..utan problem :) ..du kanske borde kolla den där kabelhärvan (som man måste ta bort för å byta filter) en extra gång innan du tjorvar till de för mkt.. ..har du mätt upp fläkten?? du kan ju haft värsta oturen å brännt fläktmotorn när du va där å pillade :\ ..hur kommer man lättast åt fläkten föressten? min gnisslar lite ibland när de e typ -30°C ute och man bromsar ..tänkte de kan va bra å veta ifall de blir värre :) ..skriv ett inlägg hit när/om du hittar felet!

/NiFE - Nice life
Kolla så att det inte är någon säkerhetsgrej, typ nån kontakt som måste vara intryckt för att fläkten skall starta. (pill-säkerhets-grej) Kan ju sitta något sådant där. Dock antar jag att du redan fått tillbaka plastskyddet till filtret 100% som det skall sitta?

Om jag var du skulle jag passa på att kolla kabelhärvan, som NiFE sa, och se till att vara säker på att det inte är något stift som har slitits ur då du vart där och rotat vid filterbytet..

// Björn
318...: Hehe, upptäckte samma sak på en lastbil då det var varmt ute.. En stor jäkla pöl med vatten, och då menar jag stor :) Fan, inte kul å skära ihop en sån motor om det hade vart kylarläckage.. Tur man har mobiltelefoner så man kan fråga nån som vet :)

På tal om lastbilar. Fy fan vilken fart det blir i ens lilla 320 då man suttit och maxat 90 km/h en hel dag... uuuuu Värsta dragstern nästan! Vågar inte tänka på hur man hade sett ut idag om man hade ägt en M3'a eller nåt :)

// Björn
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
Vad är microfiler?Vad har man det till?

Länk
Va inne och laga ac idag då kolla dom upp fläkten också men dom hittade inget fel. Därför åkte ja till bmw och där sa dom att det kunde vara fläcktslutsteget. På digitalakliman finns det inget motstånd utan ett slutsteg istället. Verkstadskillen sa att det hade varit en del fel på det men även att det kunde glappa. Så jag får väl försöka rotta runt lite där under och se vart som händer. Fast det ska jag göra på onsdag.

318iZerd Microfilter är bara ett annat ord för kupefilter dvs ett filter som filtrerar ingående kupeluft
Japp, ett mycket fint filter som fångar upp det mesta, inklusive damm, pollen och andra otrevligheter man helst håller utanför!

Kan bli väldigt igensatt efter några år, och medför kraftigt nedsatt fkäktkapacitet i de fallen.

// Björn
bo
282
bobbby
320i -91
En ny ac fråga. Min ac provtrycktes och fylldes förra sommaren. Allt har fungerat bra tills för ca två veckor sen. Fick inte någon direkt kylning när jag startade den.
Förra gången jag hade problem med den så kom de nästan varmt istället för kalt men så är det inte denna gången. Man kan märka en lite skillnad men den är inte stor. Frågan är vad problemt är?

Bobby
31
182
318iZerd
318i-97 (E36)
Grabbar vad gör man med en sååå stark däck lukt i bilen?

Lukten kommer från bagaget och eftersom att däcket är nytt så luktar det som f...n,vad ska jag göra?

Länk
ställ ut en skål med ättiksprit i kupen, den tar död på det mesta

"Brings Me Women" (Hur det ska gå till?)
Du måste vara en registrerad användare för att kunna göra inlägg här.
Klicka här för att registrera dig. Registreringen är gratis.
Är du redan användare? Logga in i menyn.